Toon posts:

[DDOS] Transip

Pagina: 1
Acties:
  • 781 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal servers bij Transip staan, je raadt het al, alles voor bijna 2 uur offline inmiddels.

https://twitter.com/searc...ip&src=typed_query&f=live

https://www.transnoc.nl/

We vermoeden een DDOS; men kreeg over 250 meldingen bij waar ik mijn servers staan had. Het treft zowat de helft van het Transip netwerk in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:57

jurroen

Security en privacy geek

Was zeer waarschijnlijk géén DDoS maar een netwerkstoring met een andere oorzaak. Ik ben vannacht uit bed gebeld hierdoor en trof dat de VPS'en waar het om ging geen verbinding meer hadden met zowel de buitenwereld als de SAN. En dat laatste geeft mij aan dat er iets anders speelde.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een aanzienlijk deel van servers en websites bij Transip lagen eruit.

Zelfs websites van niet klanten van mij waar ik wel diensten afnam, geheel onbereikbaar. Laatste wat ik nog kon zien op m'n eigen server was een backup die de volle 100% in gebruik nam en daarna was het helemaal weg. Dacht nog reboot geven? Maar heb uiteindelijk mijn beheerder maar wakker gebeld om 04:45 die me binnen een minuut al vertelde dat de storing bij Transip lag.

Is precies een jaar geleden dat er ook zoiets groots aan de hand was. Mag eigenlijk niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:57

jurroen

Security en privacy geek

Verwijderd schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 12:06:
Een aanzienlijk deel van servers en websites bij Transip lagen eruit.
Tsja. Er is wel meer dan een DDoS qua storingsmogelijkheden.
Verwijderd schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 12:06:
Is precies een jaar geleden dat er ook zoiets groots aan de hand was. Mag eigenlijk niet gebeuren.
Hoe vervelend dan ook, dat soort dingen gebeuren nu eenmaal. Mocht je een scenario.l hebben waar dat ontoelaatbaar is, is TransIP misschien niet de meest handige keuze - dan wil je een SLA, high availability en volledige redundantie.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Voor losse storingsmeldingen een topic aanmaken voegt niet zoveel toe. Hier komt dan ook een slotje op.

Dit topic is gesloten.