Hallo,
Ik ben een beetje radeloos. Om een volledige beschrijving te geven, kan mijn uitleg wat uitlopen.
Ik heb mijn BIOS een update gedaan, omdat mijn BIOS niet W11 klaar was. En omdat ik ook niet de juiste versie had voor de volgende generatie 5000 CPU's van AMD.
Om één of andere reden heeft dat mijn windows volledig onbruikbaar gemaakt.
Gelukkig had ik de oude versie van de BIOS ook gedownload om eventueel terug te keren bij problemen.
Dus ik steek mijn USB stick er opnieuw in en mijn BIOS flash functie werkt niet meer naar behoren.
Ik geraak in een nog al rare rebootloop.
De schrik om mijn MB te bricken, sluipt er al in.
Volgende optie is dus, clean windows 10 instal.
Wat ik dus ook heb gedaan.
Na alles geïnstalleerd te hebben.
Werkt mijn microfoon niet naar behoren.
Mijn microfoon stopt plots met werken, in discord neemt geen microfoon-geluid meer op.
Als ik in windows zelf check neemt hij ook geen geluid meer op.
(buiten die 1 keer, maar toch geen registratie in discord)
En ik heb het gevoel dat mijn windows ook begint te "laggen".
Zeker als ik eens in discord mijn geluidsdevice opnieuw selecteer.
Of als ik in windows zelf eens overschakel van mijn headset, naar mijn geluid op het beeldscherm.
Ik heb 1x gehad dat mijn geluid werd hersteld, bij het herselecteren.
Ik heb ook al gehad dat mijn geluid word hersteld bij het in en uit trekken van mijn stick.
Maar het enige dat echt helpt. Is gewoon mijn systeem herstarten.
Al de rest doet heel mijn windows laggen, waar hij uiteindelijk van hersteld. Maar het probleem is een beetje later terug.
Ik heb dus het gevoel dat er iets onstabiel gaande is.
Wat raar is aan heel dit verhaal is dat mijn ingame VOIP van mijn games wel blijft werken. & ik deze problemen ervoor nooit had. Deze zijn pas aanwezig na de clean instal van WIN10 & bios update
Ik speel namelijk veel Hell Let Loose, en zonder microfoon. Kan ik evengoed een voorhamer rammen in dit rotding.
Relevante software en hardware die ik gebruik
-MSI b450 Tomahawk max (laatste bios update)
-XMP 1 enabled
-Laatste chipset & sound drivers.
-Logitech G733 (usb bleutooth) + Logitech G Hub
-Als standaard windows audio apparaat is mijn headset geselecteerd.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-In mijn powersettings heb ik iets aan gezet dat mijn microfoon altijd geluid blijft registreren
(niet geholpen)
-Nvidea overlay uitgeschakeld
(niet geholpen)
-Logitech G Hub settings, verschillende aan/uit gezet
(niet geholpen)
-Bluetooth stick versteken van poort
(niet geholpen)
-Herselecteren van audio devices
(heeft eens gewerkt)
-Stick in en uit trekken
(durft soms werken)
Na het zoveelste frustratie moment, dacht ik. Fuck it, ik installeer WIN11. Wel blijkbaar is mijn systeem nog niet WIN11 klaar. Ik zal op de hoogte gehouden worden via het Windows update scherm. En mijn TMP is nochtans enabled.
Dus ik kom hier voor help.
Ik ben een beetje radeloos. Om een volledige beschrijving te geven, kan mijn uitleg wat uitlopen.
Ik heb mijn BIOS een update gedaan, omdat mijn BIOS niet W11 klaar was. En omdat ik ook niet de juiste versie had voor de volgende generatie 5000 CPU's van AMD.
Om één of andere reden heeft dat mijn windows volledig onbruikbaar gemaakt.
Gelukkig had ik de oude versie van de BIOS ook gedownload om eventueel terug te keren bij problemen.
Dus ik steek mijn USB stick er opnieuw in en mijn BIOS flash functie werkt niet meer naar behoren.
Ik geraak in een nog al rare rebootloop.
De schrik om mijn MB te bricken, sluipt er al in.
Volgende optie is dus, clean windows 10 instal.
Wat ik dus ook heb gedaan.
Na alles geïnstalleerd te hebben.
Werkt mijn microfoon niet naar behoren.
Mijn microfoon stopt plots met werken, in discord neemt geen microfoon-geluid meer op.
Als ik in windows zelf check neemt hij ook geen geluid meer op.
(buiten die 1 keer, maar toch geen registratie in discord)
En ik heb het gevoel dat mijn windows ook begint te "laggen".
Zeker als ik eens in discord mijn geluidsdevice opnieuw selecteer.
Of als ik in windows zelf eens overschakel van mijn headset, naar mijn geluid op het beeldscherm.
Ik heb 1x gehad dat mijn geluid werd hersteld, bij het herselecteren.
Ik heb ook al gehad dat mijn geluid word hersteld bij het in en uit trekken van mijn stick.
Maar het enige dat echt helpt. Is gewoon mijn systeem herstarten.
Al de rest doet heel mijn windows laggen, waar hij uiteindelijk van hersteld. Maar het probleem is een beetje later terug.
Ik heb dus het gevoel dat er iets onstabiel gaande is.
Wat raar is aan heel dit verhaal is dat mijn ingame VOIP van mijn games wel blijft werken. & ik deze problemen ervoor nooit had. Deze zijn pas aanwezig na de clean instal van WIN10 & bios update
Ik speel namelijk veel Hell Let Loose, en zonder microfoon. Kan ik evengoed een voorhamer rammen in dit rotding.
Relevante software en hardware die ik gebruik
-MSI b450 Tomahawk max (laatste bios update)
-XMP 1 enabled
-Laatste chipset & sound drivers.
-Logitech G733 (usb bleutooth) + Logitech G Hub
-Als standaard windows audio apparaat is mijn headset geselecteerd.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-In mijn powersettings heb ik iets aan gezet dat mijn microfoon altijd geluid blijft registreren
(niet geholpen)
-Nvidea overlay uitgeschakeld
(niet geholpen)
-Logitech G Hub settings, verschillende aan/uit gezet
(niet geholpen)
-Bluetooth stick versteken van poort
(niet geholpen)
-Herselecteren van audio devices
(heeft eens gewerkt)
-Stick in en uit trekken
(durft soms werken)
Na het zoveelste frustratie moment, dacht ik. Fuck it, ik installeer WIN11. Wel blijkbaar is mijn systeem nog niet WIN11 klaar. Ik zal op de hoogte gehouden worden via het Windows update scherm. En mijn TMP is nochtans enabled.
Dus ik kom hier voor help.
[ Voor 1% gewijzigd door UNLUCKYBALL op 05-11-2022 01:36 . Reden: Iets bijgeschreven ]