Nieuwe Macbook Pro zonder manufacture date (onder andere)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verytallman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 18:12
Ik heb vandaag een Macbook Pro 16" opgehaald en keek in CoconutBattery en MachineProfile wat er onder de motorkap zit. Het viel me op dat, volgens deze programma's, de volgende informatie ontbreekt:

- Board identifier
- Assembled in
- (Battery) Manufactured during / date
- L3 Cache
- Battery age

Weet iemand of dit normaal is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M6WiWd3cBPwd3R3sylbg2YvoecM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/e2scYMJ4xFmqgipkjTZXEdwy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SpZ1wwMj-JM3NKmLPy0TXmcZIDw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MWl88LIi67HJ9qXBNvUUqTRK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PRSwpr-QJ3QKy7Hj-YXkdksIzcc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AG5697xRqcaEK2ITeGVHHyQ9.png?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via verytallman op 04-11-2022 22:06)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Heb hetzelfde met een 14" MacBook Pro, dus zou me hier geen zorgen om maken. Voorheen was het zo dat de board identifier, manufacture date en bouwdatum (en dus age) uit het serienummer te halen zijn, maar Apple is sinds 2021 overgestapt op random serienummers. Deze informatie is dus niet meer uit het serienummer te herleiden.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Heb hetzelfde met een 14" MacBook Pro, dus zou me hier geen zorgen om maken. Voorheen was het zo dat de board identifier, manufacture date en bouwdatum (en dus age) uit het serienummer te halen zijn, maar Apple is sinds 2021 overgestapt op random serienummers. Deze informatie is dus niet meer uit het serienummer te herleiden.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verytallman
@Daedalus
Dank.

Zie jij de L3 Cache ook niet staan? Want die informatie zit (neem ik aan) niet in het serienummer. Lijkt me trouwens ook gelden voor battery age.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De M1 heeft geen L3 cache. Battery age (of eerder manufacture date) wordt wel direct uit de batterij serienummer gehaald.

edit:

Als ik het goed heb uitgerekend is een deel van je batterij serienummer xxx2241xxxxxxxxxx.

[ Voor 31% gewijzigd door Daedalus op 04-11-2022 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verytallman
Daedalus schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 21:57:
Als ik het goed heb uitgerekend is een deel van je batterij serienummer xxx2241xxxxxxxxxx.
Van mijn batterij? Hoe kun je dat uitrekenen?
Moet ik dat ergens zelf kunnen terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als het goed is, zijn het vierde tot en met de zevende karakter de datum code. Het eerste karakter is het jaartal, in dit geval een 2 voor 2022 (of 2012, of 2002). De volgende twee karakters zijn het weeknummer, in dit geval week 24 van 2022 is zondag 12 juni to zaterdag 18 juni. Het laatste (zevende) karakter is de weekdag, beginnend vanaf 0, dus voor 13 juni is dat +1.

Zie alleen nu wel dat voor mijn batterij dat laatste een 3 is, terwijl ik een 1 zou verwachten. Kan best zijn dat het patroon is veranderd in de tussentijd.

[ Voor 17% gewijzigd door Daedalus op 04-11-2022 23:46 ]

Pagina: 1