3e scherm touchscreen zorgt voor problemen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:35

OcGuru

Giulietta Qv

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb sinds een paar dagen een touchscreen monitor als 3e scherm. Allemaal leuk en aardig maar de functie die er ervoor bedacht had valt een beetje tegen. Mijn idee was om het scherm te gebruiken als ik aan het gamen ben te kunnen bedienen om bijvoorbeeld youtube /spotify aan te passen.

Als ik nu in-game zit op mijn primary monitor en het touchscreen word aangeraakt dan vliegt mijn primary scherm gelijk terug naar het desktop. Het zelfde gedrag als je windows toets zou indrukken.

Is hier een oplossing voor of is dit gewoon een windows feature?

-10 Inch IPS touchscreen via displaylink usb
- Windows 10 Home

Bl44t

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:25
Dan moet je de applicatie niet fullscreen draaien maar borderless windowed.
https://helpdeskgeek.com/...-modes-which-one-is-best/

Edit: of windowed in ieder geval niet fullscreen.

[ Voor 13% gewijzigd door Bazvv op 04-11-2022 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

OcGuru schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 20:38:
Als ik nu in-game zit op mijn primary monitor en het touchscreen word aangeraakt dan vliegt mijn primary scherm gelijk terug naar het desktop. Het zelfde gedrag als je windows toets zou indrukken.
Wat er gebeurt als je met touch ergens klikt is hetzelfde als dat je ergens met een muis op klikt. Je verwisselt focus, dus als je een fullscreen applicatie draait, zal die minimaliseren.

Niet fullscreen draaien is een optie, al zal dat echt niet met alle applicaties lekker werken. In dat geval ontkom je er niet aan om het of te accepteren, of een 2e systeem ervoor te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:39
TERW_DAN schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 21:12:
[...]

Wat er gebeurt als je met touch ergens klikt is hetzelfde als dat je ergens met een muis op klikt. Je verwisselt focus, dus als je een fullscreen applicatie draait, zal die minimaliseren.

Niet fullscreen draaien is een optie, al zal dat echt niet met alle applicaties lekker werken. In dat geval ontkom je er niet aan om het of te accepteren, of een 2e systeem ervoor te gebruiken.
Dat is wat kort door de bocht (en eigenlijk niet wáár).

Misschien heb je hier wat aan?
https://computerinfobits....20using%20both%20monitors.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:21
zetje01 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 09:28:
[...]

Misschien heb je hier wat aan?
https://computerinfobits....20using%20both%20monitors.
Nou vertel eens, wat klopt er niet? Voor zover ik weet klopt dat gewoon hoor.

Je neemt in ieder geval wel altijd de prioriteit weg, waardoor de game niet meer zal reageren op je input. Of hij nou minimaliseert of open blijft staan maakt dan ook niet zo veel meer uit, je moet hem toch aanklikken om hem weer actief te maken. (en dat is ook zo bij windowed, en borderless windowed)

Dat artikel is wel het meest nutteloze artikel wat ik in lange tijd gelezen heb. Hoe moet de CPU prioriteit ooit helpen om te voorkomen dat iets minimaliseert? Of Windows updates? Of taakbalk instellingen |:( 90% van de suggesties in dat artikel gaan never nooit een verschil maken. En minimaal de helft is niet eens relevant voor de titel van het artikel.

Ik gebruik altijd een keyboard met mediatoetsen, specifiek om mijn muziek te kunnen verzetten, zonder er meteen uit gegooid te worden. Met zo'n toetsenbord blijft een game (of andere applicatie) wel gewoon actief.

[ Voor 27% gewijzigd door WEBGAMING op 05-11-2022 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

zetje01 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 09:28:
[...]
Natuurlijk, er zal vast een uitzondering te bedenken zijn, maar voor 99% van de spellen zul je hier wel mee te maken krijgen. Dus om te stellen dat het niet waar is snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:39
Ik draai op mijn werk de hele dag fullscreen applicaties op mijn éne scherm, en werk aan documenten op mijn andere scherm, zonder dat de fullscreen applicatie minimaliseert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

zetje01 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 14:56:
Ik draai op mijn werk de hele dag fullscreen applicaties op mijn éne scherm, en werk aan documenten op mijn andere scherm, zonder dat de fullscreen applicatie minimaliseert.
Welke applicaties zijn dat dan? En draai je die dan niet toevallig borderless windowed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:35

OcGuru

Giulietta Qv

Topicstarter
Bedankt voor de reacties mensen. Ik heb nu inderdaad ingesteld dat mijn game (BF1) in windowed draait. Verre van ideaal maar goed. Ik kan mn touchscreen nu iig wel bedienen in-game.

(y)

Bl44t

Pagina: 1