Goedenavond,
Ik heb een oude boerderij gekocht, met helaas nul info over de installaties.
Nu is dat over het algemeen wel te achterhalen, maar met de vloerverwarming loop ik vast.
En het is niet warm te krijgen in een groot gedeelte van het huis.
Ik heb zo'n temperatuurmeter (28euro, bol.com) gekocht, diverse plekken gemeten, maar kom er niet uit.
Daarbij is het huis ook nog slecht geïsoleerd, wat ook niet echt helpt.
De verschillen in vloertemperatuur is max 2 graden. Ook als ik 1 groep op 20 graden zet en de andere groep op 50 graden. (Ik heb 2 hoofdgroepen, 1 voor de boerderij en 1 voor de aanbouw (was oude varkenschuur).
Alles staat praktisch op 2-2,5 l/min.
Nu gaan we na de winter verbouwen en isoleren, maar ik ben bang dat als straks alles klaar is, de vloerverwarming nog niet werkt en de vloer dus 'eruit' moet, als net alles nieuw is.
Mijn vraag, hoe achterhaal ik welke leiding naar welke ruimte gaat?
Ik snap dat ik alles uit kan zetten en 1 leiding aan, maar dan ben ik nog wel ff bezig (heb 18 leidingen (18 in en 18 uit)).
Kan dit eenvoudiger? Kan iemand mij helpen hier mee?
Ik heb een oude boerderij gekocht, met helaas nul info over de installaties.
Nu is dat over het algemeen wel te achterhalen, maar met de vloerverwarming loop ik vast.
En het is niet warm te krijgen in een groot gedeelte van het huis.
Ik heb zo'n temperatuurmeter (28euro, bol.com) gekocht, diverse plekken gemeten, maar kom er niet uit.
Daarbij is het huis ook nog slecht geïsoleerd, wat ook niet echt helpt.
De verschillen in vloertemperatuur is max 2 graden. Ook als ik 1 groep op 20 graden zet en de andere groep op 50 graden. (Ik heb 2 hoofdgroepen, 1 voor de boerderij en 1 voor de aanbouw (was oude varkenschuur).
Alles staat praktisch op 2-2,5 l/min.
Nu gaan we na de winter verbouwen en isoleren, maar ik ben bang dat als straks alles klaar is, de vloerverwarming nog niet werkt en de vloer dus 'eruit' moet, als net alles nieuw is.
Mijn vraag, hoe achterhaal ik welke leiding naar welke ruimte gaat?
Ik snap dat ik alles uit kan zetten en 1 leiding aan, maar dan ben ik nog wel ff bezig (heb 18 leidingen (18 in en 18 uit)).
Kan dit eenvoudiger? Kan iemand mij helpen hier mee?
:strip_exif()/f/image/q35B4caSe5G2ykGwPDyhV37Y.jpg?f=fotoalbum_large)