Accurate Find my device app/website

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umoo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-06-2023
Hallo, ik vroeg me af of er een app of website is waarmee je heel nauwkeurig je laptop op afstand kunt volgen. Nu weet ik dat Windows de 'Find my device' functie heeft, maar deze is jammer genoeg niet accuraat. De locatie verschilt iedere keer als ik op zoek klik en het wijkt met honderden meters af van de werkelijke locatie.
De reden dat ik dit wil is doordat ik wel eens op school of in de bibliotheek zelfstandig studeer en mijn laptop daarbij soms alleen moet achterlaten als ik even wegloop. Dit is meer uit voorzorg doordat ik verhalen heb gehoord van laptops die zijn gestolen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-05 10:37

killercow

eth0

Nee, dat is niet mogelijk. Technisch gezien is er geen manier voorbij GPS peiling door jouw laptop zelf die een accurate locatie kan geven.
En, zolang het dus van jouw eigen device afhankelijk is, stopt dit met werken als die software uit gezet wordt of je laptop gereinstalled wordt door een dief.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 08:13
Een laptop valt eigenlijk nooit heel accuraat te pinpointen, omdat er geen GPS in zit, dus het moet via Wifi gebeuren. Een andere site of app maakt daar geen verschil in.

Je kan eventueel een smart tag-achtig iets zoals AirTags eraan plakken om dat te verbeteren, maar het beste is om je laptop gewoon nooit onbeheerd achter te laten.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je kan er een Tile of een AirTag aanhangen... die zijn vrij nauwkeurig.

Man has 2 testicles but only 1 heart...