Warm water kit (ATF500DHW)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-05 22:10
Ik beschik over een CV installatie met een EvoHome systeem wat prima werkt.

De ketel is echter ook voorzien van een apart warmwater reservoir dat door de ketel (constant vermoed ik ?) op temperatuur wordt gehouden voor het warm water (badkamer, douchen, ...). Ik vraag me nu echter af of dit zinvol is en dit niet kan beperkt worden (bv. 's ochtends of 's avonds bij het douchen).

In m'n zoektocht vond ik de EvoHome Hot Water kit (ATF500DHW) al is deze blijkbaar hoofdzakelijk in de UK te vinden. Hoe moet ik me dit echter voorstellen, gaat deze kit dan toelaten dat ik de warmwater ketel enkel tijdens bepaalde uren laat verwarmen, en zo ja welke invloed heeft dit op de overige uren (wat als ik dan toch wil douchen, of kan dit problemen geven zoals legionellla ?).

Is er iemand die hierover beschikt of meer info kan geven ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:38
Welk type CV betreft het?

Ik denk dat je het beste in de handleiding of installatiehandleiding kunt kijken. Die zijn doorgaans te vinden op het internet. Soms zit er een eco voorziening op de CV om de boiler of warmtespiraal op bepaalde tijdstippen of helemaal uit te schakelen.

De hotwater kit is bestemd voor externe boilers.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-05 22:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZBIeQGApHLA0DNmYvFVgcOiROp0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tzpxf5xoV9c31nD06snw6phC.png?f=user_large

Op basis van dit schema lijkt de "hot water kit" zelfs helemaal niets met sanitair warm water te maken te hebben ?