Suggestie voor 'niet geldig' mod.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelpasta
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hallo mensen.

Ik erger me al een tijdje aan het feit dat gewiste posts (die dus achteraf leeg zijn gemaakt door de poster) als -1 (ongewenst) worden aangeduid.

Ik stel voor dat er voor posters een optie komt om hun eigen posts de status 'ongeldig' te kunnen geven.
De posts zouden dan niet meer tussen de andere posts te zien zijn of anders een speciale kleur mod krijgen (ik stel voor om daar dan zwart voor te gebruiken, in ieder geval anders en doffer dan de normale mods).

Ben benieuwd wat anderen hiervan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:29
Dat lijkt me niet bij te dragen aan het vooraf nadenken over wat je schrijft. Bovendien denk ik dat het uitnodigt om een knuppel in het hoenderhok te gooien, en vervolgens je reactie weg te halen wanneer de boel uit de klauwen geëscaleerd is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelpasta
  • Niet online
Wild Chocolate schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 18:02:
Dat lijkt me niet bij te dragen aan het vooraf nadenken over wat je schrijft.
Je kunt nu ook gewoon je post wissen met een edit. En als de post wordt weggehaald zoals ik aangaf dan heeft sowiso niemand last van ondoordachte posts.
De -1 die nu gegeven wordt is er volgens mij om de post te markeren als onbelangrijk (automatisch gefilterd/gesloten) en niet om de poster te straffen.
Bovendien denk ik dat het uitnodigt om een knuppel in het hoenderhok te gooien, en vervolgens je reactie weg te halen wanneer de boel uit de klauwen geëscaleerd is.
Ook dit kan nu gewoon door je post te editen en dingen te veranderen of weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:29
Maar met jouw voorstel zouden anderen de hele post niet meer zien? En wat dan met alle reacties die eronder staan? Wanneer iemand zijn post heeft leeggehaald, kan iedereen dàt tenminste zien.

En een reactie die kennelijk niet goed doordacht was, verdient toch ook niet anders dan een -1? Het draagt namelijk alleen maar negatief bij aan de discussie.

[ Voor 9% gewijzigd door Wild Chocolate op 04-11-2022 18:17 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelpasta
  • Niet online
Wild Chocolate schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 18:17:
Maar met jouw voorstel zouden anderen de hele post niet meer zien? En wat dan met alle reacties die eronder staan? Wanneer iemand zijn post heeft leeggehaald, kan iedereen dàt tenminste zien.
Dan zou er in ieder geval iets moeten staan over dat het bericht is weggehaald.
Vandaar dat ik een apparte modkleur had geopperd. :)
Overigens is het ook zo te maken dat een bericht enkel helemaal uit de lijst verdwijnt als er nog geen reactie op is gekomen.
En een reactie die kennelijk niet goed doordacht was, verdient toch ook niet anders dan een -1? Het draagt namelijk alleen maar negatief bij aan de discussie.
Het verdient, vind ik, een apparte status.
Ik kijk bijvoorbeeld heel vaak in -1 reacties omdat er soms nogal hardhandig wordt gemod. Ik zou dan de lege reacties niet willen zien in de groep -1 reacties. Dat is het enig opzicht waarin ik de lege berichtjes negatief vind bijdragen.
Ik vind het niet zozeer negatief aan de discussie bijdragen maar eigenlijk meer onnodig aanwezig zijn zonder een goede manier om het te filteren.