Toon posts:

Dynamisch energiecontract alleen voor gas?

Pagina: 1
Acties:

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 17:29
Ik zoek er al een tijdje naar en kan eigenlijk het antwoord niet vinden. Ik durf niet zo goed over te stappen omdat ik bang ben voor een "addertje onder het gras". Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is dit het vaak ook....

Ik zit momenteel bij Budget Energie en daar heb ik, als ik naar oktober kijk een gastarief tarief betaald van 2,66664 per kuub. Als ik bij de aanbieders van dynamische contracten kijk dan zie ik de dat allerhoogste prijs op 29 september was 2,07850. maar een gemiddelde prijs van 0,86938 over de maand. De prijs is op elke dag/op elk moment lager geweest dan de gemiddelde prijs van Budget energie.

De verwachting is dat als vanaf januari als het prijsplafond in gaat, dat er weer opties gaan komen om contracten vast te zetten. Dynamische contracten zijn maandelijks opzegbaar dus ook dat is geen probleem.

Ik heb 5400WP aan zonnepanelen liggen en het nadeel wat ik kan vinden is dat er bij dynamische contracten niet jaarlijks gesaldeerd kan worden maar per moment. Mijn zonnestroom (Saldering) is echter al op en de komende dure maanden waarin je veel stroom gebruikt liggen nog voor mij. De opwekking de komende maanden zal niet denderend zijn en pas vanaf april weer interessant.

Normaal zou je dus zeggen dat je gek bent als je niet meteen overstapt. De komende maanden profiteer je dan sowieso van de lagere prijzen. En als de zon straks weer volop gaat schijnen kies ik voor een contract met aantrekkelijke TLV of saldering.

Mis ik ergens het addertje onder het gras? en wat is nu wijsheid?
- Proberen een aanbieder te zoeken en alleen voor het gas overstappen
- Nu alles zsm Stroom+gas in een dynamisch contract gooien

Is er iemand die mijn "angst" kan wegnemen of bevestigen?

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:08
geen expert, maar waarom niet verschillende leveranciers kiezen voor stroom en gas?

• Borne
Dat is ook zeker een optie maar het lijkt allemaal te mooi om waar te zijn

prijs vandaag 0,80733 per kuub en momenteel bij budget energie 2,89935. Dit scheelt mij 2,00! euro per kuub.

Zie ik iets over het hoofd?

• Blockchain
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 30-05 13:36
Het enige nadeel is dat je dus niet zeker weten wat over een dag, week of maand de prijs gaat worden. Zolang je dit enigszins in de gaten houdt en je hier ook op kunt acteren (dus dat je de verwarming uit kunt zetten als de prijs wel ineens omhoog zou schieten) dan zit je wel goed. Eten koken en douchen hoef je iets minder rekening mee te houden, de centrale verwarming is de grootverbruiker.

Stroom is een ander verhaal als je zonnepanelen hebt. Dynamisch contract voor stroom betekent ook dat je gaat salderen per uur. Ik heb nu ook nog een dynamisch contract met zonnepanelen en er zijn dagen dat ik 50% meer stroom teruglever dan uit het net haal, maar alsnog moet bijbetalen. Zeer ongunstig dus.

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-04 21:09
Precies vandaag is mijn levering van gas van Greenchoice naar EnergyZero gegaan.
De dynamische prijs was vandaag natuurlijk 65% hoger dan gisteren :| en wordt morgen nog hoger, maar is nog steeds ruim minder dan de helft van de 3.44/m3 die ik bij Greenchoice betaalde.
Het is spannend of het wissel goed komt. De komende dagen wordt meer duidelijk.
Met elektriciteit kan ik niet overstappen vanwege overschot uit de zomer

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:44
Ik vraag mij af of de overheid het prijsplafond ook op dynamische prijscontracten gaat toepassen, aangezien ze nu toch zitten te kijken naar de invoering in verband met de kosten

• l0rien
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-06 08:41
Let wel dat de dynamische gasprijs nog ex energiebelasting en ODE is. Je moet op de dagprijs inc btw er nog 30-35 cent bij optellen. Dan zit je nog steeds lager dan menig variabel/vast contract, maar toch.

[Voor 3% gewijzigd door l0rien op 06-11-2022 09:54]

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

als je zo met je stroom en vooral gas zit waarom installeer je dan niet gewoon een warmtepomp en doe je dat hele gasgedoe de deur uit. geen gasrekening = geen probleem.

Never attribute to malice what you can attribute to ignorance.

• Borne
flippy schreef op zondag 6 november 2022 @ 10:00:
als je zo met je stroom en vooral gas zit waarom installeer je dan niet gewoon een warmtepomp en doe je dat hele gasgedoe de deur uit. geen gasrekening = geen probleem.
Ik zit niet zo met Gas maar het is een beetje zonde om het geld in de portemonnee van Budget energie te laten stromen terwijl ik het ook zelf kan houden.

Stroom is niet gratis en kost dus ook geld. Veel mensen denken als ze Gas de deur uit doen en een warmtepomp ophangen dat het verwarmen dan ineens gratis wordt. Als je een tekort aan stroom van je eigen dak hebt dan is het ineens een stuk minder interessant om elektrisch te verwarmen.

• flippy
  • Niet online

flippy

Borne schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:17:
[...]

Ik zit niet zo met Gas maar het is een beetje zonde om het geld in de portemonnee van Budget energie te laten stromen terwijl ik het ook zelf kan houden.

Stroom is niet gratis en kost dus ook geld. Veel mensen denken als ze Gas de deur uit doen en een warmtepomp ophangen dat het verwarmen dan ineens gratis wordt. Als je een tekort aan stroom van je eigen dak hebt dan is het ineens een stuk minder interessant om elektrisch te verwarmen.
Ik ben er redelijk van overtuigd dat 1 kuub gas duurder is dan 1,5 a 2kW aan stroom dus dat argument gaat niet op want stroom is nog steeds goedkoper voor dezelfde hoeveelheid warmte.

• Borne
Met een COP van 3 heb je 3kWh nodig om een m3 gas te vervangen. Dan moet je een al een hele efficiënte verwarming hebben onder ideale omstandigheden.

Laat de gasprijs momenteel nu net ongeveer 3x zo duur zijn. Verschil is dus minimaal ten opzichte van de investering die je zou moeten doen en dan heb je de hele dag zo'n bak aan het huis draaien.

Los van dat feit. Ik heb al Airco's hangen die dit gewoon kunnen maar wil ook het comfort van Gas behouden. Als dat tegen een factor 2,5 besparing kan, waarom dan niet?

Ik heb trouwens een overstap naar Zonneplan gemaakt per 24 november. Dan zie ik van het voorjaar wel weer wat ik ga doen als ze zon begint te schijnen.

• flippy
  • Niet online

flippy

Je cop en gaswaardes zitten er nogal naast. Een beetje warmtrpomp haalt ergens tussen de 4 en 5 afhankelijk van je afgiftesysteem en je moet een echt hele toffe gasketel hebben wil je meer dan 8kW krijgen uit die russische rommel die we momenteel verstoken.
En dan nog, vastrecht voor gas is ook 250+ per jaar. Daar kan je ook weer een boel stroom van kopen.
En hoger comfort begrijp ik niet helemaal. Warmtepomp zijn juist comfortabeler omdat je 24/7 verwarmt. Losse split aircos daargelaten, die zijn gewoon minder fijn door de ventilator. Maar een "normale" lucht/water warmtepomp doet het heel wat beter dan je momenteel van overtuigd bent.

Even voor de context: die 5400Wp kan je ongeveer 2700 kuub gas aan warmte mee maken. Denk dat je dan wel uitkomt voor de meeste woningen...
Wat is goedkoper, 2700 kuub gas a 2,5 euro of 5400kWh aan stroom die je gratis van je dak kan halen?

[Voor 14% gewijzigd door flippy op 07-11-2022 11:24]

• WackoH
Volgens mij dwaalt de discussie wat af... en is meer iets voor de duurzame kroeg.

Zoals ik heb begrijp, wil TS gewoon zsm nu een oplossing om minder geld naar Budgetenergie te brengen en een eerlijke prijs voor gas te betalen.
En schijnbaar ook heeft gevonden.

Ik heb de indruk dat hij/zij heel goed weet waar 'ie mee bezig is, en geen college's over COP's en kWh'n nodig heeft ;)

• Borne
WackoH schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:26:
Volgens mij dwaalt de discussie wat af... en is meer iets voor de duurzame kroeg.

Zoals ik heb begrijp, wil TS gewoon zsm nu een oplossing om minder geld naar Budgetenergie te brengen en een eerlijke prijs voor gas te betalen.
En schijnbaar ook heeft gevonden.

Ik heb de indruk dat hij/zij heel goed weet waar 'ie mee bezig is, en geen college's over COP's en kWh'n nodig heeft ;)
Precies dit :)

Voor de mensen die ook zoeken. Het plan is om nu de komende maanden waarin ik stroom moet kopen en gas moet kopen, Dynamisch af te nemen. Dan in maart/april als de zon weer begint te schijnen in ieder geval voor de stroom een vast contract met een gunstige salderingsregeling af te nemen.

Ik heb afgelopen weekend nog 1600WP bij gelegd dus de kans is groot dat ik dan met de stroom rond de 0 uit ga komen.

De komende maanden ga ik dan eens proberen te spelen met de dynamische tarieven om bijvoorbeeld als de prijs erg laag is, de airco's alvast te laten lopen om de temperatuur op te hogen. Ik zag bijvoorbeeld afgelopen nacht dat 3 uur lang de stroom vrijwel gratis was. Ik heb de filtertijden van de Jacuzzi in ieder geval alvast naar 1.00 uur 's nachts en 13:00 uur in de middag gezet. Dit zijn overall de goedkoopste momenten op de dag zag ik.

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-06 21:25
Borne schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 11:07:
[...]

Precies dit :)

Voor de mensen die ook zoeken. Het plan is om nu de komende maanden waarin ik stroom moet kopen en gas moet kopen, Dynamisch af te nemen. Dan in maart/april als de zon weer begint te schijnen in ieder geval voor de stroom een vast contract met een gunstige salderingsregeling af te nemen.

Ik heb afgelopen weekend nog 1600WP bij gelegd dus de kans is groot dat ik dan met de stroom rond de 0 uit ga komen.

De komende maanden ga ik dan eens proberen te spelen met de dynamische tarieven om bijvoorbeeld als de prijs erg laag is, de airco's alvast te laten lopen om de temperatuur op te hogen. Ik zag bijvoorbeeld afgelopen nacht dat 3 uur lang de stroom vrijwel gratis was. Ik heb de filtertijden van de Jacuzzi in ieder geval alvast naar 1.00 uur 's nachts en 13:00 uur in de middag gezet. Dit zijn overall de goedkoopste momenten op de dag zag ik.
Ik heb bijna de zelfde situatie maar vanaf 20nov geen gas meer.
3000wp op het dak en verwarmen met de airco en infrarood.
Kleine hoekwoning.

Ik overweeg om vanaf 15dec ook dynamisch te gaan tot eind maart en dan een goede leverancier te vinden kwa salderen.
Lijkt mij de slimste oplossing.

• ollem
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-06 09:05
Mooi topic: ik worstel met hetzelfde O-)

Wij hebben nog een flinke overproductie aan kWh, dus die wil ik deze winter eerst in hybride warmtepomp en nieuwe EV stoppen, voordat het zin heeft om nu over te stappen.

Gas gebruiken we eigenlijk alleen nog maar om te douchen, en dan is Eneco €3,40(!) / m3 heel interessant om over te stappen naar dynamisch.
Ik dacht dat alleen voor gas overstappen niet kon zonder huidige electra contract tevens open te breken, maar kennelijk kan dat wel?
Dan wordt dynamisch gas dus toch interessant :-)

(En ja ook ik ben bewust dat overstappen naar full electric wellicht beter is, maar a) levertijden, b) weer een flinke inverstering, en c) wat gebeurt er met het energieplafond...)

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-05 16:38
Ik ben hier zelf ook benieuwd naar.
We hebben in iedere ruimte airco's hangen waarvan ik onder verschillende omstandigheden het stroomverbruik voor verwarmen weet.
Met dynamische gas en stroom prijzen kan ik hier op inspelen.
Iemand een overzicht van de dynamische gasprijzen van de afgelopen maand?

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Cr0kie schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:41:
Ik ben hier zelf ook benieuwd naar.
We hebben in iedere ruimte airco's hangen waarvan ik onder verschillende omstandigheden het stroomverbruik voor verwarmen weet.
Met dynamische gas en stroom prijzen kan ik hier op inspelen.
Iemand een overzicht van de dynamische gasprijzen van de afgelopen maand?
https://energie.anwb.nl/actuele-tarieven

kijkt u eens
kun je zelf klikken :)

kort door de bocht:
Het (gemiddelde) gastarief is de afgelopen 2 maanden net zo duur als voor de oorlog in Oekraïne.
Ik heb daarom ook geen goed woord over voor al het energiegeboefte dat essent, eneco en vattenfall heet.

[Voor 18% gewijzigd door paQ op 24-11-2022 11:57]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Cr0kie
  • Laatst online: 04-05 16:38
paQ schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:55:
[...]

https://energie.anwb.nl/actuele-tarieven

kijkt u eens
kun je zelf klikken :)

kort door de bocht:
Het (gemiddelde) gastarief is de afgelopen 2 maanden net zo duur als voor de oorlog in Oekraïne.
Ik heb daarom ook geen goed woord over voor al het energiegeboefte dat essent, eneco en vattenfall heet.
Dank je! Bij Zonneplan en nextenergy vond ik niet direct zoiets.
Ja dat zou ook mijn argument zijn om over te stappen naar zoiets.

• Ruud888
Kunnen jullie een prijs gemiddelde incl belastingen geven voor dynamisch gas?
Ik vraag dit voor kennissen. Ze betalen nu 3.5euro.

Elektriciteit kan ik wel zien bij mijn Tibber. Vandaag gemiddeld 35cent.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ruud888 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 22:45:
Kunnen jullie een prijs gemiddelde incl belastingen geven voor dynamisch gas?
Ik vraag dit voor kennissen. Ze betalen nu 3.5euro.

Elektriciteit kan ik wel zien bij mijn Tibber. Vandaag gemiddeld 35cent.
2 posts boven je

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Ruud888

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14:41
Ik zit bij innova voor de tlv en ben over naar mijndomein voor gas nadat Vattenfall de verhoging aankondigde.

• delius
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:47
Even prijsplafond 1200m3 ingevuld en geen stroom, komt dit eruit rollen:

• Jailhouse
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 16:18
delius schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:13:
[...]

Even prijsplafond 1200m3 ingevuld en geen stroom, komt dit eruit rollen:
[Afbeelding]
Mijn vaste contract liep af op de dag dat Rusland haar buurland binnenviel. Sindsdien heb ik voor gas, komende vanaf greenchoice, anwb dynamisch en nu united consumers Variabel gehad. Anwb heeft/had slechte bereikbaarheid en slechte informatievoorziening over mijn verbruik, bijv. meterstanden moet je telefonisch opvragen. Daarnaast schot de gasprijs omhoog en begon ik 'm aardig te knijpen. Werd er onrustig van... Daarom kocht ik mijn rust bij UC. Vervolgens zakte de gasprijs weer en nu heeft UC weer een hoog tarief. En nu is er een prijsplafond waardoor ik van een toptarief geen last heb (behalve boven de 1200 kuub). En ten aanzien van de meterstanden heb ik inmiddels een website (umeter) toestemming gegeven om mijn slimme meter uit te lezen. Die info krijg ik dus nu los van mijn gasboer. Kort gezegd neig ik toch weer sterk naar een dynamisch contract nu de gasvoorraden op peil lijken te blijven.

• xilence
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20-03 16:14
Ik zit 2 jaar bij UC, vorig jaar hadden ze redelijke prijzen voor gas en elektrisch. Nu het prijsplafond in werking is zijn de prijzen schrikbarend gestegen. Schets mijn verbazing dat als ik me aan zou melden als nieuwe klant het gas wel tot €1 per m³ en €0.20 per Kwh goedkoper is. Dat is zonder enig korting of acties. Overweeg me aan te melden voor een maandje of 2 a 3 aan te melden voor een dynamisch contract om me daarna weer bij UC aan te melden. Kan alleen niet vinden of er een tijd tussen zit bij opzegging en aanmelding.

• thezahir
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-05 20:38
Dag allen,
Ik ben benieuwd of er een aanbieder is met dynamische prijzen en waarbij het mogelijk is om alléén gas af te nemen (ook de vraag van topicstarter).
Dynamische aanbieders voor alléén stroom zijn er wel (bv tibber, Zonneplan, etc) maar alleen gas kom ik zo gauw nog niet tegen.

Thanks vast!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-06 10:55
thezahir schreef op zondag 29 januari 2023 @ 05:43:
Dag allen,
Ik ben benieuwd of er een aanbieder is met dynamische prijzen en waarbij het mogelijk is om alléén gas af te nemen (ook de vraag van topicstarter).
Dynamische aanbieders voor alléén stroom zijn er wel (bv tibber, Zonneplan, etc) maar alleen gas kom ik zo gauw nog niet tegen.

Thanks vast!
Ja hoor, ik neem alleen gas af van GroeneStroomLokaal bijvoorbeeld

• Jailhouse
Dag allen,

Thanks vast!
Anwb levert mij alleen Gas.

• TimK1990
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:54
Ik lees eigenlijk nergens het antwoord op de vraag van de ts wat er gebeurd als je enkel gas ergens anders gaat inkopen met je "huidige" contract ten aanzien van salderen.
Of ik lees hier over heen.

Wat is de ervaring?

[Voor 13% gewijzigd door TimK1990 op 01-02-2023 05:37]

• WackoH
Hoe zal ik dat eens netjes zeggen...
Die ervaring is ruk...
Bij overstap met alleen gas naar een andere leverancier kreeg ik een afrekening over zowel gas als elektriciteit.
Het overschot aan kWh werd tegen een miezerige terugleververgoeding uitbetaald. Ik trek nog wit weg als ik er aan denk hoeveel Euro ik nu meer aan elektriciteit moet betalen (EV)...
Ik houd hoop dat het via een verrekening nog goed komt...

[Voor 6% gewijzigd door WackoH op 03-02-2023 19:18]

• aa4ever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-06 22:20
Dag allen,

Thanks vast!
NextEnergy (heb ik eind vorig jaar een paar maand gehad) en easy energy (heb ik sinds 1-1-2023) kunnen alleen gas leveren. I.v.m. teruglevering door zonnepanelen heb ik daar een vast contract.

• Rimco
  • Laatst online: 17:42

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

En zijn er dan ook nog specifieke aanbieders die op korte termijn kunnen leveren? Of gaat dat allemaal via de verhuisroute of telefoon?

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 32kW DVM S L/W+L/L + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR 270BM

• peter243
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:35
Anwb kan ook.

• thezahir
Rimco schreef op maandag 6 februari 2023 @ 18:43:
En zijn er dan ook nog specifieke aanbieders die op korte termijn kunnen leveren? Of gaat dat allemaal via de verhuisroute of telefoon?
Inmiddels ben ik overgestapt. Met stroom kon dat per direct (weg bij Zonneplan) naar Greenchoice. Met gas had ik 14 dagen aanmeldtijd, ga nu naar Nextenergy ehm EnergyZero. Dat is trouwens exact dezelfde partij als ANWB. Die verkopen het gewoon als white label van Nextenergy EnergyZero door.

[Voor 3% gewijzigd door thezahir op 07-02-2023 11:49]

• Plumo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16:52
TimK1990 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 05:36:
Ik lees eigenlijk nergens het antwoord op de vraag van de ts wat er gebeurd als je enkel gas ergens anders gaat inkopen met je "huidige" contract ten aanzien van salderen.
Of ik lees hier over heen.

Wat is de ervaring?
Normaal gesproken staat het salderen los van je gascontract. Dus wanneer je overstapt wordt er een afrekening gemaakt op basis van je gasverbruik en loopt je stroomcontract gewoon door.

• Plumo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16:52
thezahir schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:31:
[...]

Inmiddels ben ik overgestapt. Met stroom kon dat per direct (weg bij Zonneplan) naar Greenchoice. Met gas had ik 14 dagen aanmeldtijd, ga nu naar Nextenergy. Dat is trouwens exact dezelfde partij als ANWB. Die verkopen het gewoon als white label van Nextenergy door.
Ik denk dat je in de war bent met EnergyZero. NextEnergy houdt er een nogal dubieuze aanmeldingsprocedure op na waarbij er soms waarborgsommen van € 750,- wordt gevraagd.

• thezahir
Plumo schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 07:40:
[...]

Ik denk dat je in de war bent met EnergyZero. NextEnergy houdt er een nogal dubieuze aanmeldingsprocedure op na waarbij er soms waarborgsommen van € 750,- wordt gevraagd.
Eh ja idd je hebt gelijk! 😇

• WackoH
Plumo schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 07:39:
[...]Normaal gesproken staat het salderen los van je gascontract. Dus wanneer je overstapt wordt er een afrekening gemaakt op basis van je gasverbruik en loopt je stroomcontract gewoon door.
Behalve als je leverancier Greenchoice is :O

• Jailhouse
WackoH schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 12:13:
[...]
Behalve als je leverancier Greenchoice is :O
Hangt er vooral vanaf wat je verstaat onder 'contract loopt door'. Ik pas mijn contract aan door te stoppen met het afnemen van gas. Dan krijg je een afrekening van je contract en vervolgens neem je elektriciteit af onder ongewijzigde voorwaarden. Dat laatste kun je zien als 'contract loopt door'. Maar beter is om het als 'elektriciteit afnemen onder dezelfde voorwaarden' te omschrijven.

Enige wat je niet moet vergeten is dat je door die afrekening ook het prijsplafond opknipt. Als je voor je contractaanpassing ruim onder het plafond zat dan is die 'buffer' weg. Die kun je niet meenemen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee