Gebrek na garantieperiode - vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:05
Mijn vraag
in April 2019 is bij mijn woning een deel van de vloerverwarming uitgebreid in verband met een uitbouw van de woning. Hiervoor zijn 2 extra groepen aangelegd en is de verdeler met toebehoren vervangen. Enkele weken terug heb ik een lekkage bij de flowmeter van deze vloerverwarming geconstateerd.

Nu is de flowmeter gedemonteerd door de monteur van het installatiebedrijf en meegenomen om een juiste nieuwe te bestellen. Nu wil men dat ik voordat er een afspraak gemaakt wordt voor installatie akkoord ga om de kosten van voorrijden en installatie te betalen (flowmeter zelf zal gratis geleverd worden). Ik heb al herhaaldelijk aangeven dat ik vind dat er sprake is van een ondeugdelijk product en dat ik garantie verwacht ondanks dat de garantievoorwaarden een kortere termijn voorschijven. Hierop geeft men aan dat men de installatie niet in wil plannen (en blijf ik dus zonder verwarming zitten).

Bij installatie zijn aan mij de volgende garantievoorwaarden gedeeld:
"....de garantie op onderstaande onderdelen:
- 2 aangebrachte groepen vloerverwarmingsslang tbv de uitbouw 2 jaar
- De geleverde en gemonteerde 6 groepsverdeler 2 jaar
- De 6 stuks geleverde en gemonteerde thermische motoren 1 jaar"

Ik heb mijn rechtsbijstandsverzekering om advies gevraagd en zij proberen binnen 10 dagen contact met mij op te nemen.... Dat duurt me eigenlijk te lang, want ik wil graag mijn huis kunnen verwarmen voor de kerstdagen.

Wat is wijsheid?
A. akoord gaan met de kosten (onder protest) en later kijken of ik middels de rechtsbijstand een deel van de kosten terug kan krijgen?
B. wachten op het advies van de rechtsbijstandverzekering (met risico op vertraging)
C. Kansloze zaak, gewoon akkoord gaan en blij zijn met de gratis flowmeter

graag jullie adviezen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:35
C en zelf installeren? Of zelf een nieuwe kopen? Als ik het zo zie zijn die dingen helemaal niet duur.

[ Voor 64% gewijzigd door Stokertje op 04-11-2022 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

A.

voordat je de rechtsbijstand in beweging hebt dan is je huis al behoorlijk afgekoeld en deze zaak behoorlijk verhit.

Ik denk dat afhankelijk van de kosten zij die overnemen of dat ze er wel een zaak van maken met de installateur 2 jaar op zo'n installatie is natuurlijk van de zotte en in nederland kennen we geen garantie termijnen maar een deugdelijk product. Op de cv leidingen in mijn huis zit 15 jaar garantie overigens ter indicatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat voor garantie is de garantieperiode van 2 jaar? Is dat de fabrieksgarantie? De fabrieksgarantie is leuk, maar dat geeft jouw leverancier niet het recht om zomaar de garantie te weigeren. Je mag ervan uitgaan dat zo'n apparaat meer dan twee jaar mee gaat immers. Dan is die fabrieksgarantie van 2 jaar leuk, maar zit jij nog wel met een ondeugdelijk product, zoals je zelf al aangeeft.

Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee dingen, je hebt ook de rechtsbijstand er al op gezet. Je kunt misschien (maar overleg dat ook even met de rechtsbijstand) akkoord gaan met de kosten, dat zij jou die later vergoeden bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:57
In feite gijzelen ze je dus in feite door wel de oude weg te halen en je nu geen nieuwe te geven tot je betaald. Dat lijkt mij geen normale gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Philip Ross schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 12:53:
In feite gijzelen ze je dus in feite door wel de oude weg te halen en je nu geen nieuwe te geven tot je betaald. Dat lijkt mij geen normale gang van zaken.
Had hij de oude nog wel gehad, deed de verwarming het ook niet. ;) Dus of zij die nu hebben of niet, maakt niet heel veel uit. Enige is dat zij nu een pressie middel hebben, waar ze gebruik van maken, wat inderdaad niet echt netjes is, maar maakt imo niet heel veel uit.

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 04-11-2022 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
Sterker op de site van de leverancier van het materiaal zie ik een garantie periode van 5 jaar staan.

Mijn installateur heeft echter een garantieperiode van 2 jaar naar mij gecommuniceerd bij installatie ( conform mijn openingspost).

Bij ons in de straat heeft iedereen overigens vloerverwarming vanaf de bouw. Daarbij zo'n 12 groepen x 22 huizen in 15 jaar nog nooit een lekkage geweest. Dus van het product kun je normaal meer dan 10 levensjaren verwachten.

Ook is de flowmeter iets wat één keer is ingesteld en daarna nooit meer aangeraakt wordt, dus verkeerd gebruik lijkt me ook onwaarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter13579
CH4OS schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 12:54:
[...]
Had hij de oude nog wel gehad, deed de verwarming het ook niet. ;) Dus of zij die nu hebben of niet, maakt niet heel veel uit. Enige is dat zij nu een pressie middel hebben, waar ze gebruik van maken, wat inderdaad niet echt netjes is, maar maakt imo niet heel veel uit.
Met de oude kon ik dagelijks een bakje water weg halen maar mijn huis wel verwarmen. Nu helaas niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

peter13579 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 12:57:
Sterker op de site van de leverancier van het materiaal zie ik een garantie periode van 5 jaar staan.
De fabrikant dus, bedoel je? Dat ze nu vijf jaar garantie geven betekend niet dat ze dat in het verleden ook deden. :) Ik zou dus niet zomaar rechten gaan ontlenen omdat de site van de fabrikant nu anders aangeeft.
Mijn installateur heeft echter een garantieperiode van 2 jaar naar mij gecommuniceerd bij installatie ( conform mijn openingspost).
Je hebt gewoon recht op een deugdelijk product, zolang de economische levensduur niet verstreken is. :)
Bij ons in de straat heeft iedereen overigens vloerverwarming vanaf de bouw. Daarbij zo'n 12 groepen x 22 huizen in 15 jaar nog nooit een lekkage geweest. Dus van het product kun je normaal meer dan 10 levensjaren verwachten.
Hoe lang zit deze flow meter er nu in dan? :? Als dat recenter is, voegt dit natuurlijk niets toe.
Ook is de flowmeter iets wat één keer is ingesteld en daarna nooit meer aangeraakt wordt, dus verkeerd gebruik lijkt me ook onwaarschijnlijk.
Als het daaraan lag, had je vast ook wel eerder moeten merken dat het niet goed was. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:09
peter13579 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 12:05:
Mijn vraag
in April 2019 is bij mijn woning een deel van de vloerverwarming uitgebreid in verband met een uitbouw van de woning. Hiervoor zijn 2 extra groepen aangelegd en is de verdeler met toebehoren vervangen. Enkele weken terug heb ik een lekkage bij de flowmeter van deze vloerverwarming geconstateerd.

Nu is de flowmeter gedemonteerd door de monteur van het installatiebedrijf en meegenomen om een juiste nieuwe te bestellen. Nu wil men dat ik voordat er een afspraak gemaakt wordt voor installatie akkoord ga om de kosten van voorrijden en installatie te betalen (flowmeter zelf zal gratis geleverd worden). Ik heb al herhaaldelijk aangeven dat ik vind dat er sprake is van een ondeugdelijk product en dat ik garantie verwacht ondanks dat de garantievoorwaarden een kortere termijn voorschijven. Hierop geeft men aan dat men de installatie niet in wil plannen (en blijf ik dus zonder verwarming zitten).

Bij installatie zijn aan mij de volgende garantievoorwaarden gedeeld:
"....de garantie op onderstaande onderdelen:
- 2 aangebrachte groepen vloerverwarmingsslang tbv de uitbouw 2 jaar
- De geleverde en gemonteerde 6 groepsverdeler 2 jaar
- De 6 stuks geleverde en gemonteerde thermische motoren 1 jaar"

Ik heb mijn rechtsbijstandsverzekering om advies gevraagd en zij proberen binnen 10 dagen contact met mij op te nemen.... Dat duurt me eigenlijk te lang, want ik wil graag mijn huis kunnen verwarmen voor de kerstdagen.

Wat is wijsheid?
A. akoord gaan met de kosten (onder protest) en later kijken of ik middels de rechtsbijstand een deel van de kosten terug kan krijgen?
B. wachten op het advies van de rechtsbijstandverzekering (met risico op vertraging)
C. Kansloze zaak, gewoon akkoord gaan en blij zijn met de gratis flowmeter

graag jullie adviezen.
Hoeveel kosten hebben we het over? 100 euro? 800 euro? In het eerste geval, betalen en rustig verder slapen.... in het 2e geval, betalen onder protest en rustig door je rechtsbijstand laten oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:33

-tom-562

Oliesjeik

Ik zou idd voor optie C gaan, zelf installeren. Laat ze het ding maar opsturen. Wss een kwestie van 2 koppelingen aandraaien en je bent klaar

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter13579
-tom-562 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:06:
Ik zou idd voor optie C gaan, zelf installeren. Laat ze het ding maar opsturen. Wss een kwestie van 2 koppelingen aandraaien en je bent klaar
Ik heb het ook bekeken, kan ik inderdaad zelf. Probleem is natuurlijk dat ik dan nog een factuur krijg voor de diagnose en demontage ( voorrijkosten zijn volgens mij
al 150 euro).
En ze moeten de flowmeter op willen sturen ( nog niet gevraagd)

[ Voor 6% gewijzigd door peter13579 op 04-11-2022 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
CH4OS schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:01:
[...]
De fabrikant dus, bedoel je? Dat ze nu vijf jaar garantie geven betekend niet dat ze dat in het verleden ook deden. :) Ik zou dus niet zomaar rechten gaan ontlenen omdat de site van de fabrikant nu anders aangeeft.
[...]
Je hebt gewoon recht op een deugdelijk product, zolang de economische levensduur niet verstreken is. :)
[...]
Hoe lang zit deze flow meter er nu in dan? :? Als dat recenter is, voegt dit natuurlijk niets toe.
[...]
Als het daaraan lag, had je vast ook wel eerder moeten merken dat het niet goed was. ;)
Je hebt gelijk, ik heb geen idee wat de fabrikant 3 jaar geleden als garantie voorwaarden had staan.
Deze flowmeter zit er nu 3 jaar in, ik noemde de andere flowmeters als referentie om aan te geven dat het product in mijn ogen en langere levensduur zou moeten hebben. Maar ik kan natuurlijk nergens vinden wat de economische levensduur van een flowmeter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

peter13579 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:14:
Je hebt gelijk, ik heb geen idee wat de fabrikant 3 jaar geleden als garantie voorwaarden had staan.
Deze flowmeter zit er nu 3 jaar in, ik noemde de andere flowmeters als referentie om aan te geven dat het product in mijn ogen en langere levensduur zou moeten hebben. Maar ik kan natuurlijk nergens vinden wat de economische levensduur van een flowmeter is.
Is lastig te vinden / bepalen inderdaad. De ene flowmeter is ook de andere niet. De ene is duur, de ander goedkoop... Van een goedkope kun je natuurlijk wel verwachten dat hij minder lang mee gaat dan een wat duurdere bijvoorbeeld. Maar het lijkt mij ook wel redelijk aannemelijk dat 3 jaar inderdaad wat kort is als de meesten veel langer doen. Ook mag je van een dergelijk product natuurlijk ook sowieso wel een langere levensduur dan drie jaar verwachten mijns inziens. Alleen is het ook wel een kwestie van gelijk krijgen, helaas.

Je kunt dus kijken als je jouw rechtsbijstand weer contacteert of ze jou kunnen helpen. Je kan voorstellen om toch in te stemmen met de kosten, zodat jij in elk geval jouw verwarming gerepareerd krijgt en zij jou die kosten vergoeden. Dan kost het jou niets en kan de rechtsbijstand gaan steggelen met de installateur over de kosten. :)

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 04-11-2022 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:43

PB-powell

Mr. Laziness

CH4OS schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:21:
[...]
Is lastig te vinden / bepalen inderdaad. De ene flowmeter is ook de andere niet. De ene is duur, de ander goedkoop... Van een goedkope kun je natuurlijk wel verwachten dat hij minder lang mee gaat dan een wat duurdere bijvoorbeeld. Maar het lijkt mij ook wel redelijk aannemelijk dat 3 jaar inderdaad wat kort is als de meesten veel langer doen. Ook mag je van een dergelijk product natuurlijk ook sowieso wel een langere levensduur dan drie jaar verwachten mijns inziens. Alleen is het ook wel een kwestie van gelijk krijgen, helaas.

Je kunt dus kijken als je jouw rechtsbijstand weer contacteert of ze jou kunnen helpen. Je kan voorstellen om toch in te stemmen met de kosten, zodat jij in elk geval jouw verwarming gerepareerd krijgt en zij jou die kosten vergoeden.
Maar de flowmeter krijgt @peter13579 toch ook vergoed? Het gaat om de manuren die betaald moeten worden om te onderzoeken dat de flowmeter kapot is en een nieuwe installeren.
Je ziet wel vaker dat soort kosten buiten garanties vallen omdat de garantie op de materialen geldt en niet op arbeid.
Om wat voor bedragen hebben we het hier @peter13579?

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PB-powell schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:26:
[...]

Maar de flowmeter krijgt @peter13579 toch ook vergoed? Het gaat om de manuren die betaald moeten worden om te onderzoeken dat de flowmeter kapot is en een nieuwe installeren.
Je ziet wel vaker dat soort kosten buiten garanties vallen omdat de garantie op de materialen geldt en niet op arbeid.
Om wat voor bedragen hebben we het hier @peter13579?
Dat maakt voor het punt dat ik maak niet uit of het voor de manuren is of de flowmeter? :? Om eea toch in gang te zetten moet @peter13579 kosten maken, die kan de rechtsbijstand vergoeden, dan kan daarna de rechtsbijstand met de installateur steggelen over de kosten, maar heeft hij wel een werkende verwarming.

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 04-11-2022 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
Dank voor julie advies tot nu toe, mijn voorstel is om het volgende te schrijven (ik heb overigens nog geen bedragen gehoord, ik weet alleen dat hun site aangeeft voorrijkosten 150 euro):

Mijn contact met het bedrijf is tot nu toe overigens niet slecht.

Beste X,

Dank voor je mail met de garantievoorwaarden. Om de kosten (en doorlooptijd) voor jullie en voor mij te beperken stel ik voor dat jullie de flowmeter naar mij opsturen en ik deze zelf installeer. Ik zal de door jullie gemaakte kosten betalen.
Tegelijk ben ik ook benieuwd naar mijn rechten en win ik hierover nog verder advies in. Als daaruit blijkt dat ik recht heb op garantie / een deugedelijk product ga ik weer met jullie in overleg over de betaalde kosten.

Ik hoor graag of dit voorstel acceptabel is.

Met vriendelijke groet,

Ik sta open voor verbeteringen! :)

[ Voor 6% gewijzigd door peter13579 op 04-11-2022 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:43

PB-powell

Mr. Laziness

CH4OS schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:31:
[...]
Dat maakt voor het punt dat ik maak niet uit of het voor de manuren is of de flowmeter? :?
Dat maakt wel degelijk uit, de fabrikant geeft garantie op de flowmeter en deze wordt door de installateur van TS ook gewoon vergoed.
Daarnaast rekent de installateur kosten voor onderzoek en installatie, in het stukje garantievoorwaarden die de TS heeft beschreven staat hier niks over vermeld. Maar dat staat ook compleet los van de garantie op het materiaal wat gewoon wordt gegeven.

Persoonlijk vind ik het niet heel gek dat er installatiekosten gevraagd worden, het is voor zo'n bedrijf niet te betalen om tot jaren na installatie nog gratis werkzaamheden uit te voeren op een systeem. Althans, niet zonder een service-contract/abonnement.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
PB-powell schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:35:
[...]

Dat maakt wel degelijk uit, de fabrikant geeft garantie op de flowmeter en deze wordt door de installateur van TS ook gewoon vergoed.
Daarnaast rekent de installateur kosten voor onderzoek en installatie, in het stukje garantievoorwaarden die de TS heeft beschreven staat hier niks over vermeld. Maar dat staat ook compleet los van de garantie op het materiaal wat gewoon wordt gegeven.

Persoonlijk vind ik het niet heel gek dat er installatiekosten gevraagd worden, het is voor zo'n bedrijf niet te betalen om tot jaren na installatie nog gratis werkzaamheden uit te voeren op een systeem. Althans, niet zonder een service-contract/abonnement.
Ik dacht zelf dat bij recht op een deugdelijk product ook recht op kostenloos herstel hoorde, maar misschien vergis ik me daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

peter13579 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:44:
Ik dacht zelf dat bij recht op een deugdelijk product ook recht op kostenloos herstel hoorde, maar misschien vergis ik me daarin.
Zover ik weet is dat ook zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:07
peter13579 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:31:
Dank voor julie advies tot nu toe, mijn voorstel is om het volgende te schrijven (ik heb overigens nog geen bedragen gehoord, ik weet alleen dat hun site aangeeft voorrijkosten 150 euro)
Dus je geeft sowieso al toe dat je die €150 gaat betalen?

Ik zou voor optie D gaan, voor €20 zelf een flowmeter halen en vanavond nog er tussen schroeven. Verder rustig de rechtsbijstand afwachten.

Of is het zo'n bijzondere / dure flowmeter?

Leuk die productgarantie maar als je €150 moet betalen om die garantie uit te oefenen schiet je daar ook weinig mee op. Was het echt nodig dat er een monteur kwam kijken, je had toch zelf al gezien dat de flowmeter lekte? Zijn deze kosten besproken voordat de monteur langskwam of was je toen nog onder de indruk dat het allemaal onder garantie zou vallen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
Xander schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:51:
[...]

Dus je geeft sowieso al toe dat je die €150 gaat betalen?

Ik zou voor optie D gaan, voor €20 zelf een flowmeter halen en vanavond nog er tussen schroeven. Verder rustig de rechtsbijstand afwachten.

Of is het zo'n bijzondere / dure flowmeter?

Leuk die productgarantie maar als je €150 moet betalen om die garantie uit te oefenen schiet je daar ook weinig mee op. Was het echt nodig dat er een monteur kwam kijken, je had toch zelf al gezien dat de flowmeter lekte? Zijn deze kosten besproken voordat de monteur langskwam of was je toen nog onder de indruk dat het allemaal onder garantie zou vallen?
Dank voor je advies, probleem is dat de flowmeter maat / doorstroom niet standaard is. Ze hebben zelf in overleg met de fabrikant al bijna 2 weken nodig gehad om de juiste te vinden... (Fabrikant levert niet aan consumenten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:38
[...]
Hoogstwaarschijnlijk krijg je dan nog steeds de rekening van de gemaakte uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:07
Zenomyscus schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:53:
[...]

Hoogstwaarschijnlijk krijg je dan nog steeds de rekening van de gemaakte uren.
Uiteraard. Vandaar "rustig de rechtsbijstand afwachten". ;)
peter13579 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:53:
[...]

Dank voor je advies, probleem is dat de flowmeter maat / doorstroom niet standaard is. Ze hebben zelf in overleg met de fabrikant al bijna 2 weken nodig gehad om de juiste te vinden... (Fabrikant levert niet aan consumenten)
Tja... dan toch maar toegeven als je weer warmte wilt hebben. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:35
[...]

En daarmee vervalt de garantie gezien je hebt lopen knoeien met de installatie.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
Xander schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:56:
[...]

Uiteraard. Vandaar "rustig de rechtsbijstand afwachten". ;)

[...]

Tja... dan toch maar toegeven als je weer warmte wilt hebben. ;)
Wat denken jullie van de voorgestelde e-mail die ik wil sturen? Is dat de toon om mensen in beweging te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

peter13579 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:31:
Dank voor julie advies tot nu toe, mijn voorstel is om het volgende te schrijven (ik heb overigens nog geen bedragen gehoord, ik weet alleen dat hun site aangeeft voorrijkosten 150 euro):

Beste X,

Dank voor je mail met de garantievoorwaarden. Om de kosten (en doorlooptijd) voor jullie en voor mij te beperken stel ik voor dat jullie de flowmeter naar mij opsturen en ik deze zelf installeer. Ik zal de door jullie gemaakte kosten *** betalen.
Tegelijk ben ik ook benieuwd naar mijn rechten en win ik hierover nog verder advies in. Als daaruit blijkt dat ik recht heb op garantie / een deugedelijk product ga ik weer met jullie in overleg over de betaalde kosten.

Ik hoor graag of dit voorstel acceptabel is.

Met vriendelijke groet,
Ik zou op de plek van de sterretjes "onder protest" toevoegen. Heeft de rechtsbijstandsverzekeraar niets gezegd over communicatie met de wederpartij?
CH4OS schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:01:

[...]
Deugdelijk product is een term die je gebruikt bij een koopovereenkomst (art. 7:17 BW). TS geeft weinig informatie over hoe de overeenkomst voor de vloerverwarming is vormgegeven, maar aanneming van werk ligt meer voor de hand. Ik neem even aan dat de aannemer zelf de flowmeter heeft geleverd. In dat geval geldt dat de gevolgen voor het gebruik van gebrekkige materialen voor rekening van de aannemer komen (art. 7:760 BW):
De gevolgen van een ondeugdelijke uitvoering van het werk, die te wijten is aan gebreken of ongeschiktheid van door de aannemer gebruikte materialen of hulpmiddelen, komen voor rekening van de aannemer.
Van een 'gebrek' is sprake als het niet de kwaliteiten bezit die de aannemer ervan mocht verwachten (Kamerstukken II 1992/93, 23095, nr. 3, MvT). Een flowmeter die bedoeld is voor gebruik in een vloerverwarmingsinstallatie is gebrekkig wanneer die na 3 jaar kapot gaat. Dit moet de aannemer dus kosteloos verhelpen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
fopjurist schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:08:
[...]

Ik zou op de plek van de sterretjes "onder protest" toevoegen. Heeft de rechtsbijstandsverzekeraar niets gezegd over communicatie met de wederpartij?

[...]

Deugdelijk product is een term die je gebruikt bij een koopovereenkomst (art. 7:17 BW). TS geeft weinig informatie over hoe de overeenkomst voor de vloerverwarming is vormgegeven, maar aanneming van werk ligt meer voor de hand. Ik neem even aan dat de aannemer zelf de flowmeter heeft geleverd. In dat geval geldt dat de gevolgen voor het gebruik van gebrekkige materialen voor rekening van de aannemer komen (art. 7:760 BW):

[...]

Van een 'gebrek' is sprake als het niet de kwaliteiten bezit die de aannemer ervan mocht verwachten (Kamerstukken II 1992/93, 23095, nr. 3, MvT). Een flowmeter die bedoeld is voor gebruik in een vloerverwarmingsinstallatie is gebrekkig wanneer die na 3 jaar kapot gaat. Dit moet de aannemer dus kosteloos verhelpen.
Dank voor je uitgebreide antwoord en toevoeging. Gezien de verwijzingen die je geeft lijkt de vraag van mij niet onredelijk.

De verzekering heeft geadviseerd om te wachten met communiceren tot ze een jurist beschikbaar hadden. Nadeel is dat ik mijn verwarming niet kan gebruiken...

Nou moet ik zeggen dat ik het ook nog wel een weekend uit kan stellen. Vandaag doet de installateur toch niets meer
Pagina: 1