Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walkthisworld
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:57
Sinds kort heb ik een nieuwe baan. Bij mijn oude werkgever ben ik gegaan na het tekenen van een vaststellingsovereenkomst. We hadden een vergoeding afgesproken. Deze heb ik inmiddels ontvangen. Tot zover is er nog niet zo heel veel aan de hand.

In de jaren dat ik bij dat bedrijf werktte, werd de jaarlijkse bonus vaak uitgekeerd in aandelen/certificaten. Het loon (geld) moest gebruikt worden voor de aankoop van certificaten. Dit ging vaak goed. Echter, ik heb de bonus 2020 en de bonus 2021 nog niet ontvangen; ik heb de certificaten nog niet ontvangen. Als ik er naar vroeg, dan werd altijd aangegeven dat er aan gewerkt werd.

Wat te doen? Het plan is nu als volgt....
  • Ik heb de baas een mail gestuurd met de vraag hoe het er nu voor staat. Geen reactie.
  • Ik zal hem nog een herinnering sturen. Ik verwacht geen reactie.
  • Daarna zal ik hem zeggen dat ik de certificaten voor 1-1-2023 in mijn bezit wil hebben. Geen idee of hij hierop zal reageren.
  • Daarna zal ik aangeven dat ik, als ik de certificaten niet voor 1-1-2023 ontvangen heb, de aankoop van die certificaten zal annuleren. Dan zal ik dus aangeven dat hij mijn bonus (geld) naar mij mag overmaken.
  • Als het dan eenmaal 2023 is, dan zal ik een advocaat of deurwaarder in moeten schakelen.
Is dit een goede aanpak?

Ter info: een oud-collega verkeert in exact dezelfde situatie (werkt nu ook ergens anders, en heeft ook nog certificaten te goed).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 09:21
walkthisworld schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 11:44:
• Als het dan eenmaal 2023 is, dan zal ik een advocaat of deurwaarder in moeten schakelen.
Ik zou nu al je rechtsbijstand inschakelen om een dossier vast te leggen. Gaat je veel helpen als deze zaken VOORAF al geregeld zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Ik zou ook goed kijken naar wat er staat in je VSO. Is daar misschien iets opgenomen over finale kwijting of iets dergelijks?

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

In de regel de eerste vraag: zoek even op wat er allemaal concreet over op papier staat: in overeenkomsten, in mails, etc. Bijvoorbeeld, over of het kan worden uitgesteld in slechte jaren, of het per direct moet bij einde dienstverband, etc.

Ook: of het toepasbaar is weet ik niet zeker (of het wel op gaat voor bonussen) maar wijs ze op https://www.rijksoverheid...-mijn-werkgever-mijn-loon - tot een maximum van 50% er bovenop als het te laat is.

Edit: en als je rechtsbijstand hebt die inderdaad graag benaderen voor enige verdere communicatie

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 04-11-2022 11:49 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)