Sinds kort heb ik een nieuwe baan. Bij mijn oude werkgever ben ik gegaan na het tekenen van een vaststellingsovereenkomst. We hadden een vergoeding afgesproken. Deze heb ik inmiddels ontvangen. Tot zover is er nog niet zo heel veel aan de hand.
In de jaren dat ik bij dat bedrijf werktte, werd de jaarlijkse bonus vaak uitgekeerd in aandelen/certificaten. Het loon (geld) moest gebruikt worden voor de aankoop van certificaten. Dit ging vaak goed. Echter, ik heb de bonus 2020 en de bonus 2021 nog niet ontvangen; ik heb de certificaten nog niet ontvangen. Als ik er naar vroeg, dan werd altijd aangegeven dat er aan gewerkt werd.
Wat te doen? Het plan is nu als volgt....
Ter info: een oud-collega verkeert in exact dezelfde situatie (werkt nu ook ergens anders, en heeft ook nog certificaten te goed).
In de jaren dat ik bij dat bedrijf werktte, werd de jaarlijkse bonus vaak uitgekeerd in aandelen/certificaten. Het loon (geld) moest gebruikt worden voor de aankoop van certificaten. Dit ging vaak goed. Echter, ik heb de bonus 2020 en de bonus 2021 nog niet ontvangen; ik heb de certificaten nog niet ontvangen. Als ik er naar vroeg, dan werd altijd aangegeven dat er aan gewerkt werd.
Wat te doen? Het plan is nu als volgt....
- Ik heb de baas een mail gestuurd met de vraag hoe het er nu voor staat. Geen reactie.
- Ik zal hem nog een herinnering sturen. Ik verwacht geen reactie.
- Daarna zal ik hem zeggen dat ik de certificaten voor 1-1-2023 in mijn bezit wil hebben. Geen idee of hij hierop zal reageren.
- Daarna zal ik aangeven dat ik, als ik de certificaten niet voor 1-1-2023 ontvangen heb, de aankoop van die certificaten zal annuleren. Dan zal ik dus aangeven dat hij mijn bonus (geld) naar mij mag overmaken.
- Als het dan eenmaal 2023 is, dan zal ik een advocaat of deurwaarder in moeten schakelen.
Ter info: een oud-collega verkeert in exact dezelfde situatie (werkt nu ook ergens anders, en heeft ook nog certificaten te goed).