Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:53
Ik wil naar een andere kast en heb daarom vandaag componenten overgezet. In de nieuwe kast zitten nu de basics: voeding, Asrock X570 Taichi, Asus RX590 en één reepje 16GB in slot 2.

Wat ik ook probeer, ik krijg geen beeld meer, ook geen bios. Wat ik geprobeerd heb:
- biosreet
- andere videokaart
- ander slot
- op de schermen gewisseld tusesn de inputpoorten (het menu van de minotor)
- alleen één scherm tegelijk aansluiten en daarbij zowel HDMI als DP getest

Andere monitorkabel werkt ook niet. Met alle kabels en andere hardware werkte het altijd. Op Dr. Debug op het moederbord zelf (de statusindicatie) staat gewoon 00, oftewel alles ok. Ik heb een system speaker op de header en krijg geen boot beep, ook geen enkele beep.

Wie heeft ideeen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Ander reepje geheugen kun je nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
PP_Sound schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 00:29:
Ander reepje geheugen kun je nog proberen.
Bij het verplaatsen van de hardware naar de nieuwe behuizing heb ik gelijk mijn 4 x 16 vrevangen voor 4 x 32 reepjes. Omdat ik geen beeld had heb ik voor de zekerheid al die 4 x 32 eruit gehaald en er 1 x 16 in teruggeplaatst. Die 1 x 16 komt uit de kit die altijd heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
Dan wordt het uitbouwen en buiten de kast weer opnieuw testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
PP_Sound schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 00:34:
Dan wordt het uitbouwen en buiten de kast weer opnieuw testen.
Wat zou ik dan kunnen zien wat ik nu niet kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
Dan weet je of moederbord sluiting maakt na montage, kun je dat wegstrepen als oorzaak.

[ Voor 8% gewijzigd door PP_Sound op 04-11-2022 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
PP_Sound schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 00:46:
Dan weet je of moederbord sluiting maakt na montage, kun je dat dan elimineren als oorzaak.
Ahhhh. Lijkt me sterk, alle standoffs zitten goed. Voor de zekerheid moet ik het wel even checken. Mocht dat niet uitmaken, wat dan? De videokaart kan het probleem niet zijn, daar heb ik immers een ander exemplaar voor getest.

hmm, ik lees nu dat 00 ook een cpu probleem kan zijn. Maar ik heb mijn cpu niet eens losgehad. Heb het bord samen met koeler verplaatst en zeker geen stress op de koeler gezet.

[ Voor 17% gewijzigd door nielsgeode op 04-11-2022 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
Zie je tijdens opstarten van het moederbord op de debug leds meerdere codes langskomen voordat die op 00 springt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsgeode
PP_Sound schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 00:58:
Zie je tijdens opstarten van het moederbord op de debug leds meerdere codes langskomen voordat die op 00 springt?
De oorzaak bleek nogal duf: vergeten bij het overzetten om de 8-pins CPU connector vast te maken.... 8)7 Waarom Dr. Debug dan 00 als status geeft is mij een raadsel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:11
nielsgeode schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 17:27:
[...]

De oorzaak bleek nogal duf: vergeten bij het overzetten om de 8-pins CPU connector vast te maken.... 8)7 Waarom Dr. Debug dan 00 als status geeft is mij een raadsel.
Omdat de vrm dan geen stroom levert aan de cpu met als gevolg geen registratie van de cpu.

Gelukkig heb je het probleem gevonden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
TRAXION schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 17:29:
[...]

Omdat de vrm dan geen stroom levert aan de cpu met als gevolg geen registratie van de cpu.

Gelukkig heb je het probleem gevonden :+
Dank voor de hulp! :)
Pagina: 1