Constant gas verbruik per 40 minuten / foute waardes meter?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:11

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Topicstarter
Hi allemaal,

Heb het idee dat onze gasmeter verbruik registreert wat er niet is. Het lijkt er op dat de gasmeter om de 40 minuten 0,17 M3 gas verbruik registreert.

Het viel me op dat we verbruik hadden in de zomer terwijl we op vakantie waren. Gas wordt enkel gebruikt voor de verwarming van de bovenverdieping en beneden is volledig op een warmtepomp, quooker en inductie (geen gas). De boven ruimtes worden niet verwarmt (alles staat uit). Alleen douchen doen mijn vrouw en kids met warm water via de CV (douche zelf koud overigens).

We hebben een intergas Xtreme 36 ketel en alles staat op eco of uit voor warm water.
De gasmeter is de uniflow G4SRT.

Wat heb ik zelf geprobeerd:
- gaskraan dicht -> geen verbruik tijdens een dichte kraan

Kan nog proberen de CV uit te zetten met de gaskraan open, kijken of er dan verbruik is. Echter heb ik het vermoeden dat de minimale uit te lezen waarde dus 0,17 m3 is per 40 minuten.

Iemand die dit herkent? En wat is eventueel de oplossing?

Thanks voor het meedenken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uyD_DLfIP8NiHNSv_KeTHVjSc94=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/on0JVlfimo9KXB0eyjHmm2Sa.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-09 15:42

Slapstick

Me, myself or I

Wat ik zo kan bedenken: je warm water blijft circuleren, waardoor die afkoelt en opnieuw moet verwarmen wat in jouw geval gaat met een cyclus van +- 40 minuten. Wat gebeurt er als je warmwater uitzet op de ketel?

Er is een klein gaslek na de meter en je meter geeft elke 40 minuten de stand door. Is er ook geen verbruik als je de kraan langdurig dichthebt?

:TweakBlog:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-09 12:55
Nou, als de meter niets registreert met de gaskraan dicht is de minimale registratie dus 0…

Als het zo constant is zou ik ten tijde van de volgende piek even naast de ketel gaan staan. Hoor je ‘m aanslaan dan weet je dat dat iig de boosdoener is.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:55
Warm water in comfort stand?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Het is inderdaad vast en zeker warm water in comfort-stand.

Maar als dat het niet is: als de terugslagklep in/bij je watermeter stuk is, kan je ook foute metingen krijgen (drukverschillen van buiten je huis maken dat er dan soms wat water naar binnen stroomt, en daarna weer naar buiten, en dan loopt je watermeter heel even vooruit, maar is beveiligd tegen achteruitlopen).
Misschien dat dat bij gas ook zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:25

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

0.15 per 40 min is 36 x 0.15 = bijna 5.5 m^3 per dag? Dat is 1970 m^3 per jaar...

[ Voor 20% gewijzigd door ElMacaroni op 03-11-2022 22:23 ]

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Topicstarter
Dat had ik al gecheckt, is het niet (staat op uit/eco)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Topicstarter
Stalensnuitje schreef op donderdag 3 november 2022 @ 22:09:
Nou, als de meter niets registreert met de gaskraan dicht is de minimale registratie dus 0…

Als het zo constant is zou ik ten tijde van de volgende piek even naast de ketel gaan staan. Hoor je ‘m aanslaan dan weet je dat dat iig de boosdoener is.
Ga ik doen, naast de ketel staan. Wat de minimale registratie betreft dacht ik het volgende. Bij 0 is het idd 0 maar bij hoger, bijvoorbeeld 0,01 is het 0,17 in mijn geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
Bigg Balls schreef op donderdag 3 november 2022 @ 22:22:
[...]

Dat had ik al gecheckt, is het niet (staat op uit/eco)
Had handig geweest in de TS dan.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
Bigg Balls schreef op donderdag 3 november 2022 @ 22:03:

Kan nog proberen de CV uit te zetten met de gaskraan open, kijken of er dan verbruik is.
En? Al geprobeerd?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 21:44
Om te kijken of het de cv ketel is kan je de stekker er een nachtje uit trekken. Je zou de eerste niet zijn die er zo achter komt dat de gasleiding lek is of dat de ketel verkeerd is aangesloten.

-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Topicstarter
sig69 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 22:26:
[...]

Had handig geweest in de TS dan.
Staat er ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Topicstarter
Ga ik morgen doen, tijdens het typen bedacht ik deze optie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
Overheen gelezen, excuus

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Topicstarter
ElMacaroni schreef op donderdag 3 november 2022 @ 22:20:
0.15 per 40 min is 36 x 0.15 = bijna 5.5 m^3 per dag? Dat is 1970 m^3 per jaar...
Het is lager, enelogic geeft 0,17 m3 per uur aan op het meetmoment met een duur van 5 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Als we ons even niet focussen op die pieken zelf, maar op het grotere plaatje; heb je daadwerkelijk elke dag meer dan 6m3 verbruik? Dus 42m3 in een weekje vakantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Topicstarter
eLScha schreef op donderdag 3 november 2022 @ 22:30:
Als we ons even niet focussen op die pieken zelf, maar op het grotere plaatje; heb je daadwerkelijk elke dag meer dan 6m3 verbruik? Dus 42m3 in een weekje vakantie?
Fout van mijn kant, her is dus ongeveer 0,4 per dag. De 0,17 m3 is per puur maar de afname is korte duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
alles staat op eco of uit voor warm water.
Dit dan. Wat is het? Eco is niet uit.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Topicstarter
sig69 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 22:35:
[...]

Dit dan. Wat is het? Eco is niet uit.
Uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8z3IOXzqH8AQKASPlc8lks84x9k=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yNpxRO62Df5R3bxGhwgzBqtF.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 43% gewijzigd door Bigg Balls op 03-11-2022 22:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
Dan zou ik zeker de cv een dagje uitschakelen om dat uit te sluiten. Als je dan nog verbruik hebt is er ergens een lek(je) lijkt mij.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:50
Lijkt me simpel uitzoeken: stekker van ketel eruit, is het weg, is het je ketel die zo nu en dan stookt. Is het er nog steeds, draai je de kraan onder de ketel dicht. Dan kan je 2 kanten op: nog steeds verbruik is lek voor de ketel, geen verbruik meer is lek in de ketel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:24
Het probleem zit in je Intergas ketel. Intergas heeft de eco stand precies omgedraaid dan hoe je het verwacht. Je denkt dat die stand aan staat, maar dan staat hij juist uit. Zet die eco stand maar eens naar de andere en je zult zien dat het spookverbruik verdwijnt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:28
PhilipsFan schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 02:49:
Het probleem zit in je Intergas ketel. Intergas heeft de eco stand precies omgedraaid dan hoe je het verwacht. Je denkt dat die stand aan staat, maar dan staat hij juist uit. Zet die eco stand maar eens naar de andere en je zult zien dat het spookverbruik verdwijnt.
Nou heb ik sinds eergisteren precies dezelfde ketel dus de handleiding ligt hier nog naast mij:
Ten behoeve van een snelle levering van warm tapwater is er een tapcomfortfunctie ingebouwd. Deze kent de volgende standen:
► On:
De tapcomfortfunctie is continu ingeschakeld. Het toestel levert altijd direct warm tapwater.
► Eco:
De tapcomfortfunctie van het toestel is zelflerend. Het toestel zal zich aanpassen aan het gebruikspatroon van het warm tapwater. Hierdoor zal de warmtewisselaar gedurende de nacht, of bij lange afwezigheid, niet op temperatuur gehouden worden.
► Off:
De warmtewisselaar wordt niet warm gehouden waardoor de levering van warm tapwater enigszins vertraagd is . Als er geen behoefte is aan snelle levering van warm tapwater, kan de tapcomfortfunctie uitgeschakeld worden.
TS was eerst verwarrend door uit/eco te noemen, maar schrijft (hier) dat die op 'off' staat - en dat lijkt mij goed, dan zou je niet zo'n repeterend verbruik moeten zien... toch, @PhilipsFan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat ligt er aan of hij echt off staat. Het is het proberen waard. Als op de display off staat kan dat betekenen dat hij off staat maar ook dat je het moet selecteren om hem off te zetten. Misschien bedoelt @PhilipsFan dat?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
De eerste en belangrijkste test is natuurlijk die CV-ketel uit het stopcontact te trekken voor minimaal 4 uur. Dan zie je snel zat of je sluipverbruik weg is en de ketel dus wel of niet de boosdoener is.

Daarna pas andere zaken gaan onderzoeken.

[ Voor 22% gewijzigd door GeeMoney op 04-11-2022 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:42

-tom-562

Oliesjeik

PhilipsFan schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 02:49:
Sowieso heeft een Intergasketel geen echte boiler, maar v.z.i.w. blijft die het water verwarmen wat in de warmtewisselaar zit. Ik heb alles uitgeschakeld qua tapwaterverwarming, duurt ietsjes langer om warm water te krijgen maar scheelt uiteindelijk best wat gas

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randommen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 12:54
Ik heb iets soortgelijks gehad en dat was uiteindelijk een heel klein gaslekje :-)
idd ketel uit, ook even spelen met de gaskraan bij de ketel en bij je meter, dan kun je kijken of en waar het lek daar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Topicstarter
Update:

Heb de ketel vannacht uitgezet en het verbruik is nu nul, dus voor zover ik het goed begrijp kan ik een gaslek uitsluiten:

de volgende opties zijn nog mogelijk:

1. De ketel vraagt een X hoeveelheid gas elke 40 minuten voor, waarschijnlijk, warm water
2. De ketel vraagt een X hoeveelheid gas (random) om in bedrijf te zijn, de gasmeter meet elke 40 minuten en pakt de minimale hoeveelheid gas waarmee het kan rekenen (meten).

later vandaag zal ik de ketel weer aan zetten en opnieuw alles op nul zetten qua warm water, is er mogelijk nog iets anders wat ik uit kan zetten behalve dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Bigg Balls schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 10:19:
Update:

Heb de ketel vannacht uitgezet en het verbruik is nu nul, dus voor zover ik het goed begrijp kan ik een gaslek uitsluiten:

de volgende opties zijn nog mogelijk:

1. De ketel vraagt een X hoeveelheid gas elke 40 minuten voor, waarschijnlijk, warm water
2. De ketel vraagt een X hoeveelheid gas (random) om in bedrijf te zijn, de gasmeter meet elke 40 minuten en pakt de minimale hoeveelheid gas waarmee het kan rekenen (meten).

later vandaag zal ik de ketel weer aan zetten en opnieuw alles op nul zetten qua warm water, is er mogelijk nog iets anders wat ik uit kan zetten behalve dat?
Ik ga voor optie 2b: je hebt continu verbruik. Als je resolutie van je gasmeter 0.01 is, dan zal je alleen verbruik zien als je gasmeter 0.01 hoger wordt, zelfs als je elke 5 minuten meet.

Bij een continue gebruik van 0.014 per uur (consistent met je plaatje met 0.14m3 voor 10 pieken), gebeurt dit elke 0.01/0.014*60=43 minuten.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marschmellow
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 17:13
Onze Bosch ketel doet dit ook.

Heb even geen foto van mijn grafiekje, maar bij ons zie je 1x per uur een verbruik van 0,025m3.

Ik heb hier niet echt iets mee gedaan toen mij dit opviel. (P1 poort gekoppeld aan domoticz voor nerd-monitoring)
Als ik naast de ketel sta wanneer het gebeurt slaat hij even aan en gaat ook weer uit na een paar seconden. (geen gaslek, daar dacht ik eerst ook aan. Heb hem ook eens uitgezet voor een paar uur en toen geen verbruik)

Verandering van de ECO stand oid gaf bij mij geen verandering.

In de handleiding kon ik niet precies ontdekken wat deze functie doet, behalve dat het ''normaal is''.

Ik zou er niet teveel over nadenken of tijd insteken. (tenzij iemand een argument heeft dat de ketel(s) stuk zijn en een monteur moeten laten komen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Mijn monteur gaf gisteren aan dat dit inderdaad toch door de eco stand komt. Ik dacht dat ik die al had uitgezet maar blijkbaar toch niet, hij heeft 'm nu wel uitgezet dus ik ga het de komende tijd merken aan m'n verbruik. Zelfs toen ik op vakantie was had ik nog iets van 0,1-0,4 kuub per dag aan verbruik.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Marschmellow schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 11:27:
Onze Bosch ketel doet dit ook.

Heb even geen foto van mijn grafiekje, maar bij ons zie je 1x per uur een verbruik van 0,025m3.

Ik heb hier niet echt iets mee gedaan toen mij dit opviel. (P1 poort gekoppeld aan domoticz voor nerd-monitoring)
Als ik naast de ketel sta wanneer het gebeurt slaat hij even aan en gaat ook weer uit na een paar seconden. (geen gaslek, daar dacht ik eerst ook aan. Heb hem ook eens uitgezet voor een paar uur en toen geen verbruik)

Verandering van de ECO stand oid gaf bij mij geen verandering.

In de handleiding kon ik niet precies ontdekken wat deze functie doet, behalve dat het ''normaal is''.

Ik zou er niet teveel over nadenken of tijd insteken. (tenzij iemand een argument heeft dat de ketel(s) stuk zijn en een monteur moeten laten komen).
Mijn Bosch (Condens GC 7000iW-35 C) doet dat niet, ook in eco stand :) Als het superweinig gas scheelt overweeg ik wel het aan te zetten om van het geklaag van mijn vrouw af te zijn. Met douchen kost het namelijk een emmer koud water voordat het warm wordt en ik heb haar al heel vaak uitgelegd dat water goedkoper is dan gas.

/▌

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marschmellow
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 17:13
Marzman schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 11:41:
[...]

Mijn Bosch (Condens GC 7000iW-35 C) doet dat niet, ook in eco stand :) Als het superweinig gas scheelt overweeg ik wel het aan te zetten om van het geklaag van mijn vrouw af te zijn. Met douchen kost het namelijk een emmer koud water voordat het warm wordt en ik heb haar al heel vaak uitgelegd dat water goedkoper is dan gas.
Offtopic: Herkenbaar. Mijn vriendin doet altijd warm water uit de kraan in de waterkoker. (wat resulteert dat de ketel ook aanspringt, maar eer dat het warme water bij de kraan is is de waterkoker gevuld en gaat de kraan weer uit.) Denkend dat dat goedkoper is dan water warmen met stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Haha, ja dat doet ze ook met de waterkoker, en steeds voor 2 seconden warm water pakken dat er gewoon koud water uit komt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Ik heb/had iets wat erop lijkt, het viel mij ook pas op deze zomer

Comfortstand uit, vakantiemodus uit, niet thuis
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tXl1eH5950MysHNdcP_whtkX844=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JfDufuM8miwbTAfZtMu9o4F3.png?f=fotoalbum_large

Het stopte bij mij pas toen ik de thermostaat in vakantiestand zette, sindsdien is die wel netjes 0.
Met dit pulserende karakter had ik dus 0.2m3 sluipverbruik

Overigens hebben ze deze week mijn slimme meter vervangen en ik heb nu compleet andere grafieken, een stuk minder afgerond. Ik draai sinds afgelopen zomer continu op de "vakantiestand" dus ik weet niet of die gekke spikes nu ook weg zijn. Ik wilde per volgende week de vakantiestand eraf halen.
Heb ik nu nog niet gedaan omdat het erop lijkt dat ik met de nieuwe meter met hetzelfde gedrag sowieso minder verbruik...

Oude slimme meter (vorige week woensdag, comfortstand uit vakantiestand aan, wel thuis)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_N5v8RzcUT6_XALgTCa6TJrFts=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Pn68lwovT3NfhdGuonRsPRYP.png?f=fotoalbum_large

nieuwe slimme meter (afgelopen woensdag, comfortstand uit vakantiestand aan)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DTP9in5C--Cd0uATpiU-apxMTo8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DyeERJN9TaUaptBOcPyuYdmk.png?f=fotoalbum_large

@Bigg Balls
Probeer eens vakantiemodus aan te zetten op je thermostaat (als je dat hebt :))

[ Voor 60% gewijzigd door laurens0619 op 04-11-2022 14:03 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Topicstarter
laurens0619 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:12:
Ik heb/had iets wat erop lijkt, het viel mij ook pas op deze zomer

Comfortstand uit, vakantiemodus uit, niet thuis
[Afbeelding]

Het stopte bij mij pas toen ik de thermostaat in vakantiestand zette, sindsdien is die wel netjes 0.
Met dit pulserende karakter had ik dus 0.2m3 sluipverbruik

Overigens hebben ze deze week mijn slimme meter vervangen en ik heb nu compleet andere grafieken, een stuk minder afgerond. Ik draai sinds afgelopen zomer continu op de "vakantiestand" dus ik weet niet of die gekke spikes nu ook weg zijn. Ik wilde per volgende week de vakantiestand eraf halen.
Heb ik nu nog niet gedaan omdat het erop lijkt dat ik met de nieuwe meter met hetzelfde gedrag sowieso minder verbruik...

Oude slimme meter (vorige week woensdag, comfortstand uit vakantiestand aan, wel thuis)
[Afbeelding]

nieuwe slimme meter (afgelopen woensdag, comfortstand uit vakantiestand aan)
[Afbeelding]

@Bigg Balls
Probeer eens vakantiemodus aan te zetten op je thermostaat (als je dat hebt :))
Dank, heb een evohome welke al maanden op afwezig staat / vakantie.

Wat jij ziet met de nieuwe meter lijkt mijn vermoeden ergens te bevestigen dat de gasmeter van invloed is op de minimaal te registreren / te meten verbruik.

Wellicht doe ik anders een slimme stekker zoals die van hue die alleen aan gaat op bepaalde momenten.

Sluipverbruik is gewoon veel te hoog per week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Topicstarter
Marzman schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 12:10:
Haha, ja dat doet ze ook met de waterkoker, en steeds voor 2 seconden warm water pakken dat er gewoon koud water uit komt.
Daarom heb ik beneden een quooker met extra grote boiler los van de warm water :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
@Bigg Balls ik zal volgende week de vakantiestand weer eens eraf halen (en de temp op 16 oid). Kijken hoe die spikes eruit zien met de nieuwe meter

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:50
Kan overigens idd de thermostaat zijn die bepaalt of je ketel water warmhoudt. Ik heb op mijn Remeha iSense de warmhoudfunctie uitgezet. Staat op de Intergas ketel ook uit, dus geen sluipverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 01:58
Marzman schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 12:10:
Oh man. Zo herkenbaar…

In retrospect, it was inevitable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Topicstarter
Water staat inderdaad op OFF en als de stekker er uit is is het verbruik nul.

Stekker er weer in en hetzelfde verbruik om de 40 minuten (0,17 m3 per uur voor 5 min).

Voor de korte termijn doe ik er een slimme stekker tussen, lange termijn zou ik het toch anders willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Topicstarter
Ik zal deze aanpassingen nog eens proberen:

https://m.youtube.com/watch?v=8Hv2Cq5zGBI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:42

DukeBox

loves wheat smoothies

Edit: was nog aan het typen voor je je laatste reactie gaf. Het is idd precies zoals daar aangegeven.

Zoals eerder genoemd is dat vrijwel zeker weten de tapwater stand. Heb je die echt op Off staan en niet op On of Eco ?

Dit heb ik bij mijn Intergas extreme ook gehad. Deze staat nu daadwerkelijk op
off en gas gebruik blijft nu ook 0.

[ Voor 19% gewijzigd door DukeBox op 04-11-2022 21:28 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1