Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:19
Ik zoek een?
Speakers voor bij de tv.

Wat is je budget?
<750 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb een Samsung soundbar (samsung hw ms650). Deze bevalt eigenlijk prima voor normale tv maar ik wil graag 'upgraden'. De speakers zullen vooral gebruikt worden om films mee te kijken, maar af en toe ook voor muziek.

Wat heb je zelf al gevonden?
Stom toeval, en eigenlijk de reden dat ik dit topic open. Ik heb de Teufel Ultima 40 gevonden, is nu in de aanbieding. Ik dacht 'hey, dat is leuk'.
Ik weet dat ik naar een audio winkel moet om te luisteren, maar ik ben niet zo'n audiofiel. Ik zoek speakers met goed geluid en iets meer 'Oemf' dan de soundbar. Na wat reviews gelezen/gekeken te hebben verwacht ik dat deze speakers prima zijn voor iemand zoals ik. Ook realiseer ik me dat je voor een 'home cinema set' minimaal een 5.1 set nodig hebt, anders hoor je niet bij de stoere jongens. Helaas passen alle speakers wat hierbij komt kijken totaal niet in onze woonkamer.
Ik wil dus de Teufel Ultima 40 gaan kopen. Hiervoor heb ik ook een versterker nodig! Om het geheel een beetje prijsvriendelijk te houden heb ik in de pricewatch gesorteerd op Denon en een van de goedkopere modellen gepakt (AVR-1912). Volgens mij kan dit ding alles wat ik nodig heb?

Welke vragen heb je hier nog over?
Teufel set:
- Zit hier ook nog zo'n mesh/beschermkap voor? Ik zie dat niemand zoiets gebruikt maar mijn vrouw vind van die 'kale' speakers niet echt mooi.
Versterker:
- Is dit een goede keus? Ik zie niet echt verschillen in de specs vergeleken met de duurdere modellen.
- Muziek staat op een NAS, volgens mij is het mogelijk om rechtstreeks naar de denon te streamen maar heeft iemand hier ervaring mee?

tl;dr:
Is de teufel ultima 40 + Denon AVR 1912 een goede combo?

https://tweakers.net/pric...-ultima-40-mk3-zwart.html
https://tweakers.net/pric...n-avr-1912/specificaties/

Opmerkingen, commentaar en tips zijn welkom!

Edit: Op de website van Teufel staat een pakket met de Denon DRA-800H. Deze is veel nieuwer en impendantie is lager maar ik vind het prijsverschil wel erg hoog. Heeft iemand nog alternatieven? :)

[ Voor 8% gewijzigd door Voggy op 03-11-2022 21:49 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:26
Die Denon AVR-1912 is van voor de introductie van streamingdiensten zoals Spotify, en is waarschijnlijk alleen tweedehands te koop - de link in Pricewatch is 404....

Als je geen ambities in multi-channel en allerhande streaming services hebt zou ik bij deze speakers een eenvoudige stereo receiver zoals de Sony STR-DH190 of een nog iets simpelere versterker als de Yamaha A-S201 Zwart overwegen, de TV vebind je dan via een lijn uitgang of de hoofdtelefoon uitgang.

De Denon DRA-800H Zwart biedt veel meer mogelijkheden zoals streaming, aansluiten van je TV via HDMI of een andere digitale ingang, het aansluiten van een gaming console, BluRay/DVD speler, sub woofer, etc.

[ Voor 24% gewijzigd door martyw op 03-11-2022 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:19
@martyw Bedankt voor de suggesties, qua prijs lijken ze sterk maar er zit helaas geen streaming opties op (en ik wil wel graag streamen).

Ik heb iets meer onderzoek gedaan, en neig nu meer naar de Denon DRA-800H. Enige nadeel is dat de prijs iets boven budget komt. Volgens de reviews zit je wel goed met deze set. Keuzes keuzes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
Als het puur voor streamen is en je tevreden bent met de kwaliteit van Bluetooth via je telefoon of pad: de Sony heeft het. Anders zijn er ook eenvoudige losse strreamers te koop als de iEast AudioCast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
Of de WiiM Mini Audio Streamer

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
RUN TO the Wiim Mini: a $99 Spotify, AirPlay 2, Bluetooth & Tidal streamer

[ Voor 41% gewijzigd door martyw op 04-11-2022 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 16:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5Hi6T4BMSqU9Nrx3M3hvKmaaNg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oUNMDZSLTuHXsC0R59AzCmzX.jpg?f=fotoalbum_large
De kappen zitten erbij. Met magneetjes, mooi systeem.
Versterker (Onkyo TX-NR686) heb ik via destijds black friday gekocht, die was toen flink afgeprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:42

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Voggy Naar impedantie of vermogen hoef je niet te kijken. Iedere versterker/receiver past op iedere set passieve speakers. En hoewel je niet naar 5.1 zoekt, maar wel je tv-geluid wilt verbeteren zou ik je aanraden om wél bij receivers te kijken. Hoe je deze uitkiest, zie je hier: Jorgen in "Keuze tussen receivers" Overigens spelen veel mensen gewoon met de kappen op de speakers hoor 😉

[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 05-11-2022 02:25 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1