welke mic kopen om piano op te nemen

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19210

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede mic, waarmee ik mijn eigen pianouitvoeringen mee op kan nemen... dus dat ik die mic in mij minidisc plug en opneem..

ik wil goede opnamekwaliteit hebben, maar hij mag niet teveel kosten eigenlijk.. wie kan mij helpen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat is "niet teveel"? 300 gulden ofzo?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik zat eigenlijk te denken aan een maximaal bedrag van 200,-

ik weet dat het niet veel is... maar misschien kunnen jullie me toch helpen.. er is bijvoorbeeld een sennheiser voor 140 piek... maar weet niet of die goed is...

het gaat om de SENNHEISER E825S MIKROFOON

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31514

Dit is een goeie voor onder andere piano.

http://buy.sennheiserusa.com/ASP/Sennheiser/pdf/e825s.pdf
of anders:
http://buy.sennheiserusa.com/ASP/Sennheiser/pdf/e602.pdf

Moet je nog wel een phantom-voeding bij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wat is een phantom voeding en wat kost het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29984

minidisc en een goede opname, waarom dan niet direct naar je hd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga ervan uit dat de mic-aansluiting op je minidics-recorder een mini-jack is. Die heeft waarschijnlijk een line-signaal nodig.
Die mics die ik genoemd heb, leveren dat niet, deze hebben een phantom-voeding nodig om er een line-signaal van te maken. Net als de meeste professionele microphones. Ook hebben deze mic's een XLR aansluiting, daar zul je een verloopplug tussen moeten doen. (van de phantom naar je minidisc dus).

Edit: wat een phantom kost, zul je zelf even uit moeten zoeken, het varieert van merk tot merk. Maar het kan al wel in de buurt van je budget zitten. En dan heb je nog geen mic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het is id een jack plug ja... dus dan weet ik wara ik ongeveer op kan rekenen..

die reactie van direct naar de hd snap ik niet eigenlijk... dan heb je ook een vette geluidskaart nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja goede microphones zijn duur. Je kunt ook nog even naar het merk AKG kijken (de site is er even niet).
Kijk ook even op www.feedback.nl voor een goeie tweedehandse set (mic + phantom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
jullie hebben het nu allemaal over condensator microfoons.. al is dit uiteraard wel het beste om een piano mee op te nemen.. dit ligt zelfs niet in de buurt van het genoemde budget.. koop gewoon een redelijke dynamische microfoon (of 2!) en kloot wat aan met microfoon opstellingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWezel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05 17:45

IMWezel

Weet (gelukkig) niet alles

ik heb laats een sony gebruik om harp op te nemen, en het resultaat was ook goed. ik kijk ff of ik kan vinden welke type het was

Honda Accord Aerodeck 2.0i 12V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
In deze prijs klasse *kan* je gewoonweg geen goede mic kopen, het blijft dus altijd behelpen...

Maar voor een piano moet je toch echt wel iets van een condensator mic hebben wil het ergens op gaan lijken => en die zijn duur.

Met dynamische mics haal je echt geen mooi resultaat, je haalt een hoop sprankelijkheid weg... of het moet je niet boeien natuurlijk.

Huur anders voor die ene keer een mic. Een condensator kost je ongeveer 20 gld/dag.

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWezel

IMWezel

heb m gevonden: http://www.sony-europe.com/view.x?prod=5995&loc=eu

kijk hier maar eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWezel

IMWezel

nou ik heb de prijs van die ECM-S959C gevonden: 649 pieken.

als ik dat had geweten. en dat ding heeft hier gewoon een half jaar onder het stof op mijn kamer gelegen ergens in een hoekje. zjit zech|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27493

Offe... koop een electrische piano ;)

Nee, effe serieus... Ik heb goede ervaringen met Shure Microfoons. Ok, ikzelf gebruik hem het meest voor spraak, dus ik weet niet hoe hij zich gedraagd bij het opnemen van pianogeluid. :) Maar ze hebben em in verschillende prijsklassen, dus vast ook wel eentje van onder de 200,-...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14038

Je hebt speciale microfoons voor piano's. Het is zeg maar een platte plaat met een piezo of condensator microfoon erop geplakt en moet je die plaat in je piano stoppen.
Het geluid wat je er mee krijgt moet je dan wel bijstellen qua equalizing. (erg scherp geluid komt eruit)
Je hebt voor walkmans ook van die (mono) knoopmicrofoons. Als je nou eens zo'n microfoon gebruikt er een metalen plaat van 10/10 cm bij zoekt en dan die knoop daarop plakt (moet je even klooien hoe het precies moet) dan moet je voor weinig geld een redelijke microfoon kunnen bouwen die direct op je discman aansluiten en heb een redelijk geluid.

Voor 200 piek kun je alleen een dynamische microfoon scoren. En dan wordt het opnemen van een piano lastig want dan moet je die microfoon aan de voeding hangen (phantompower) en de output naar je minidisc knopen. Duur dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:36

Jag

Ik snap niet waarom iedereen begint over phantom voeding. Phantom voeding gebruik je voor condensator mics, maar die zijn zoiezo niet interessant omdat die way boven je budget zitten.
Jij zult het met een dynamic mic doen. Maar alleen een dynamic mic is niet genoeg, je zult ook een pre amp nodig hebben om het signaal flink te versterken voordat het in de line input van je minidisc recorder gaat. En je hebt ook gewoon een EQ nodig eigenlijk. Kortom 300,- is gewoon niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ff voor de duidelijkheid... er zit een mic input op mijn md...

dus een rood rondje, waar een jack plug ingaat, waar "mic" boven staat.

dus volgens mij heb ik die versterking helemaal niet nodig.. en zou een dynamic mic volstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:19
Op woensdag 29 augustus 2001 18:52 schreef whotheman het volgende:
ff voor de duidelijkheid... er zit een mic input op mijn md...

dus een rood rondje, waar een jack plug ingaat, waar "mic" boven staat.

dus volgens mij heb ik die versterking helemaal niet nodig.. en zou een dynamic mic volstaan
Welke MD heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Ff omhoog schoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:19
Op maandag 03 september 2001 21:20 schreef Jag het volgende:
Ff omhoog schoppen.
doe het ook nog maar een keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Ik zal het trouwens eens aan iemand vragen die daar net wat meer ervaring mee heeft dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Wat is het hele probleem :? :) ALs je budget beperkt is kan je eventueel ook een sm-58Beta gebruiken. Zal niet zo mooi zijn als een condensator/PZM maar is wel goedkoper ;)

Deze mic kan je gewoon met een verloopje XLR-MiniJack op je MD aansluiten.

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Pagina: 1