[freebsd] mergemaster?!

Pagina: 1
Acties:

• franklin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 16:28

franklin

denkt teveel...

Topicstarter
ik ben bezig met een update van mijn freebsd machine van 4.0R naar 4.3S en op een gegeven moment ( http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/makeworld.html ) raden ze je aan om mergemaster te draaien om je files te updaten...

nu heb ik dat gedaan maar hij gaat aan het diffen en vraagt vervolgens van alles?! volgens mij heb ik het niet begrepen en is er niets geupdated... weet iemand mergemaster werkt of welke stappen ik moet volgen?

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het is een klote stap in het update-proces... wat ik doe is eerst een backup maken van mijn etc-dir, en daarna gewoon alles vrolijk laten updaten (oude bestanden overschrijven).
Instellingen die zijn veranderd, zet ik dan handmatig terug, eventueel aan de hand van de backup van mijn oude /etc.

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 13:03
Mischien is het ook wel leuk om een paar dagen te wachten met updaten, 4.4 komt in de eerste dagen van september uit

Vaak is het niet alleen raadzaam mergemaster te draaien, maar is het ook noodzakelijk.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Uiteraard is het noodzakelijk... er kunnen altijd configuratie files zijn bijgekomen of ingrijpend gewijzigd.

Van 4.0-RELEASE naar 4-STABLE is een behoorlijke stap..

• franklin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 16:28

franklin

denkt teveel...

Topicstarter
ik ga er vanavond of vannacht nog ff mee aan de gang... en ik heb m geupdated omdat ik dat nog nooit gedaan had en het toch eens wilde proberen :) op mergemaster na is alles perfect gegaan en het hele zaakie draait en draait prima!

bedankt voor de reacties!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

met mergemaster -a (geloof ik) pakt ie de default antwoorden op die vragen en gaat ie dus meteen door.

man mergemaster
Pagina: 1