Hey iedereen, ik heb onlangs een Dell XPS 15 (9520, i7-12700H, GeForce RTX 3050 TI 16gb ram) gekocht, maar sta op het punt hem terug te sturen. De CPU throttling is enorm bij CPU intensieve games (victoria 3, Cities Skylines, Europa Universalis 4,...), na een tweetal minuten valt de cpu terug naar rond de 1Ghz, via ThrottleStop wat aanpassingen proberen doen, maar dat limiteert de CPU zodanig dat het throttlen wel stopt maar ook de performance tijdens de games de deur uit is. Ook 16 Gb ram is te weinig merk ik nu bij Cities Skylines.
Wat ga je met je laptop doen?
Grotendeels gamen en programmeren (compilen), dus zeker cpu is belangrijk, gpu moet niet per se top of the line zijn maar dat helpt wel. Het grootste issue zal dus temperatuur zijn.
Wat is je budget?
de XPS was 2700 btw incl, dus zou dat als maximum nemen.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik werk praktisch fulltime van thuis uit, maar om de zoveel weken komen we met de collegas samen, dus zou denken rond de 2,5kg max, maar dat is geen harde limiet
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeur
Ik dacht als alternatief aan de HP Omen 16, maar zou dit een verbetering zijn? Of stoot ik op hetzelfde probleem?
Wat ga je met je laptop doen?
Grotendeels gamen en programmeren (compilen), dus zeker cpu is belangrijk, gpu moet niet per se top of the line zijn maar dat helpt wel. Het grootste issue zal dus temperatuur zijn.
Wat is je budget?
de XPS was 2700 btw incl, dus zou dat als maximum nemen.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik werk praktisch fulltime van thuis uit, maar om de zoveel weken komen we met de collegas samen, dus zou denken rond de 2,5kg max, maar dat is geen harde limiet
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeur
Ik dacht als alternatief aan de HP Omen 16, maar zou dit een verbetering zijn? Of stoot ik op hetzelfde probleem?