[Mail] Perongeluk bij Ziggo een webmap verwijderd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 16:47
Ik weet niet of dit het juiste forum is?

Ik heb per ongeluk een zeer belangrijke email map verwijderd met van enkele jaren belangrijke gegevens, ik was in de veronderstelling dat het een lokale map was, en wilde deze van en oude laptop verwijderen.
Maar het is (was) een webmap.

Ziggo zegt dat ze niets kunnen doen, maar er moet toch wel een back-up van 1 of meerdere dagen zijn bij Ziggo, veronderstel ik!

Ik gebruik Thunderbird voor mijn email.

Iemand enig idee of er nog oplossingen zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardKim06
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-06 11:31
Echt verwijderd of verwijderd naar de prullenbak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Laatst online: 21:09
F55 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:24:
Ik weet niet of dit het juiste forum is?

Ik heb per ongeluk een zeer belangrijke email map verwijderd met van enkele jaren belangrijke gegevens, ik was in de veronderstelling dat het een lokale map was, en wilde deze van en oude laptop verwijderen.
Maar het is (was) een webmap.

Ziggo zegt dat ze niets kunnen doen, maar er moet toch wel een back-up van 1 of meerdere dagen zijn bij Ziggo, veronderstel ik!

Ik gebruik Thunderbird voor mijn email.

Iemand enig idee of er nog oplossingen zijn.
Betaal je ook voor die backup dan? Als ik bij Ziggo iets verwijder komt het eerst inde prullenbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55
Ja eerst naar prullenbak en toen daar uit verwijderd, om dat ik dacht dat het lokale map was om op deze oude laptop ruimte te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-06 17:14
Als je Thunderbird nog open hebt staan, kun je CTRL-Z (=undo) proberen.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55
Spasm schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:29:
Als je Thunderbird nog open hebt staan, kun je CTRL-Z (=undo) proberen.
Nee helaas al opnieuw opgestart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:16

CyBeRSPiN

sinds 2001

Contact opnemen met Ziggo. Ze zullen wel backups hebben, maar de vraag is of ze moeite willen doen om dit soort folders voor klanten te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55
CyBeRSPiN schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:32:
Contact opnemen met Ziggo. Ze zullen wel backups hebben, maar de vraag is of ze moeite willen doen om dit soort folders voor klanten te herstellen.
Ja al geprobeerd maar zoals altijd sorry kunnen wij niets aan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:34
Als je nog een andere device hebt: daar een kopie maken van je mailfolders on disk, deze handmatig koppelen in Thunderbird en dan mail terugkoperen via die lokale map naar de webmap. Zo heb ik wel eens wat gmail spul teruggehaald omdat die een achterlijk systeem hebben van het categoriseren oid van de mail waardoor ik dacht map x weg te gooien want uiteindelijk zorgde voor het weggooien van de mails in de inbox.

En wellicht overbodig, maar zelf backups maken. Als je een backup van je PC/laptop hebt staan de mappen in je user/AppData folder.

[ Voor 13% gewijzigd door Korvaag op 03-11-2022 16:34 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55
Korvaag schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:33:
Als je nog een andere device hebt: daar een kopie maken van je mailfolders on disk, deze handmatig koppelen in Thunderbird en dan mail terugkoperen via die lokale map naar de webmap. Zo heb ik wel eens wat gmail spul teruggehaald omdat die een achterlijk systeem hebben van het categoriseren oid van de mail waardoor ik dacht map x weg te gooien want uiteindelijk zorgde voor het weggooien van de mails in de inbox.

En wellicht overbodig, maar zelf backups maken. Als je een backup van je PC/laptop hebt staan de mappen in je user/AppData folder.
Ik heb een Kopie, maar ik begrijp dat die alleen de lokale mappen mee neemt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
F55 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:36:
[...]

Ik heb een Kopie, maar ik begrijp dat die alleen de lokale mappen mee neemt!
Je hebt je Thunderbird toch hopenlijk wel ingesteld dat ie bij ophalen er een lokale kopie van maakt? Gewoon IMAP zegmaar? Of zag je de mail alleen bij een actieve internetconnectie.

Edit:
Folders met mappen/database staan trouwens in c:\users\[user]\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\[profielfolder]

Hier is die map zo'n 10 gig groot. Als je de map niet ziet even met view hidden folders en system folders enzo aanzetten.

[ Voor 24% gewijzigd door Korvaag op 03-11-2022 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Ik neem aan dat je FransDans bent, je hebt op het forum van Ziggo nog heb officiële reactie gekregen, alleen berichten van andere klanten. Wacht even tot een moderator daar heeft gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55
Korvaag schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:38:
[...]

Je hebt je Thunderbird toch hopenlijk wel ingesteld dat ie bij ophalen er een lokale kopie van maakt? Gewoon IMAP zegmaar? Of zag je de mail alleen bij een actieve internetconnectie.

Edit:
Folders met mappen/database staan trouwens in c:\users[user]\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles[profielfolder]

Hier is die map zo'n 10 gig groot. Als je de map niet ziet even met view hidden folders en system folders enzo aanzetten.
Daar heb ik een kopie van maar bij terugzetten komt de map niet terug, denk dat het dus alleen een web map was. deze map zat in de standaard email mappen overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
F55 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:51:
[...]

Daar heb ik een kopie van maar bij terugzetten komt de map niet terug, denk dat het dus alleen een web map was. deze map zat in de standaard email mappen overzicht.
De vraag is nog steeds of je mail daarin zag als je offline was. Als dat het geval was, is er dus een lokale kopie en is het alleen nog even uitvogelen hoe je die uit je AppData folder haalt. Als je de mail niet zag zonder internetverbinding was het inderdaad alleen een webmap. Kan het me echter nauwelijks voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55
hcQd schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:49:
Ik neem aan dat je FransDans bent, je hebt op het forum van Ziggo nog heb officiële reactie gekregen, alleen berichten van andere klanten. Wacht even tot een moderator daar heeft gereageerd.
Daar wordt alleen maar gereageerd dat als het geen echte lokale map was dat ik pech heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
F55 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:55:
[...]

Daar wordt alleen maar gereageerd dat als het geen echte lokale map was dat ik pech heb.
Kijk in je Profile folder wat daar voor een directories bestaan in 'Imapmail'. Daar staan normaal je mailaccounts tussen als je ze als IMAP hebt ingesteld. In deze folders kan je vervolgens je INBOX etc vinden (afhankelijk natuurlijk van welke mappen er allemaal waren). Deze kan je importeren. Je zou zelfs even een file kunnen openen met notepad++ om te zien of de mail die je verwacht erin staat.

Zeker als je deze howto hebt gevolgd (of een zelfs iets dergelijks hebt gedaan) staat alles gewoon als IMAP ingesteld en worden er dus lokale kopieen gemaakt:
https://www.ziggo.nl/klan...la-thunderbird/instellen/

[ Voor 16% gewijzigd door Korvaag op 03-11-2022 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat zie je als je inl;ogt bij Ziggo webmail ?
dacht niet dat Thunderbird dit ook verwijdert bij Ziggo zelf

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55
Korvaag schreef op donderdag 3 november 2022 @ 17:00:
[...]

Kijk in je Profile folder wat daar voor een directories bestaan in 'Imapmail'. Daar staan normaal je mailaccounts tussen als je ze als IMAP hebt ingesteld. In deze folders kan je vervolgens je INBOX etc vinden (afhankelijk natuurlijk van welke mappen er allemaal waren). Deze kan je importeren. Je zou zelfs even een file kunnen openen met notepad++ om te zien of de mail die je verwacht erin staat.

Zeker als je deze howto hebt gevolgd (of een zelfs iets dergelijks hebt gedaan) staat alles gewoon als IMAP ingesteld en worden er dus lokale kopieen gemaakt:
Ga ik proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Importeer dan wel alleen de afzonderlijke zaken in local folders (en maak van tevoren een extra reservekopie). Als je dit probeert te importeren als profiel heb je kans dat ie gaat syncen en het in je backup ook weer weg is. Altijd dus een extra kopie ergens neerzetten waar je niets mee doet en bij elke nieuwe poging een kopie daarvan maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

F55 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:33:
[...]

Mooi sentiment ook, "zoals altijd" in dit geval heb jij dus een 'zeer belangrijke email map' verwijderd en heb je onterechte verwachtingen. Misschien voor de volgende keer je verwachtingen bijstellen bij een extra product welke als toevoeging bij je standaard product zit. En je hebt er nu natuurlijk weinig aan, maar voor de volgende keer is het raadzaam goed je eigen backups te verzorgen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Hackus schreef op donderdag 3 november 2022 @ 17:03:
Wat zie je als je inl;ogt bij Ziggo webmail ?
dacht niet dat Thunderbird dit ook verwijdert bij Ziggo zelf
Wel als het een imap folder was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55
pennywiser schreef op donderdag 3 november 2022 @ 17:41:
[...]

Ja echt niet terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55
Helaas lukt het niet idd omdat het een imap forder was.
Iedereen bedankt voor de hulp en het mee denken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
In sent items niet iets terug te vinden? Misschien heb je een paar van die mails geforward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55
Korvaag schreef op donderdag 3 november 2022 @ 17:10:
[...]

Importeer dan wel alleen de afzonderlijke zaken in local folders (en maak van tevoren een extra reservekopie). Als je dit probeert te importeren als profiel heb je kans dat ie gaat syncen en het in je backup ook weer weg is. Altijd dus een extra kopie ergens neerzetten waar je niets mee doet en bij elke nieuwe poging een kopie daarvan maken.
was echt en imap folder dus weg is weg begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55
pennywiser schreef op donderdag 3 november 2022 @ 17:41:
[...]

Ja dat was het, dus weg is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55
Korvaag schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:38:
[...]

Edit:
Folders met mappen/database staan trouwens in c:\users\[user]\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\[profielfolder]

Ja alleen bij een actie internet connectie imap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55
True schreef op donderdag 3 november 2022 @ 17:16:
[...]

Mooi sentiment ook, "zoals altijd" in dit geval heb jij dus een 'zeer belangrijke email map' verwijderd en heb je onterechte verwachtingen. Misschien voor de volgende keer je verwachtingen bijstellen bij een extra product welke als toevoeging bij je standaard product zit. En je hebt er nu natuurlijk weinig aan, maar voor de volgende keer is het raadzaam goed je eigen backups te verzorgen.
Ik heb altijd een back-up gemaakt van de profiel folder, maar sinds ik van pop naar imap ben gegaan vergeten deze ene folder lokaal te maken.
Omdat die vroeger zo en zo bij POP lokaal werd opgeslagen, maar bedankt voor alle hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55
Korvaag schreef op donderdag 3 november 2022 @ 17:00:
[...]

Ik heb een lokale map, maar de map stond daar niet in vergeten toen ik van pop naar imap ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55
iedereen bedankt voor de hulp.
Ik wacht ziggo nog eff af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:16

CyBeRSPiN

sinds 2001

F55 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:33:
[...]

Misschien toch even proberen via een andere ingang, webcare ofzo.
Maar ik vrees dat je de boel kwijt bent. Zo’n backup terugzetten voor 1 folder is echt serieus veel werk. Hoeveel zou het je in euro waard zijn om die folder terug te krijgen? 500 euro? 1000 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04:44
Ik heb dit ook een paar keer meegemaakt bij klanten van een andere isp. Daar konden ze ook niet de map terugzetten, maar wel een snapshot/backup van de mailbox. Daarbij worden dan alle e-mails en mappen die op dag x in de mailbox stonden teruggezet behalve de mails die dus nog wel in de mailbox staan.

Misschien dat ziggo dat ook kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55
CyBeRSPiN schreef op donderdag 3 november 2022 @ 23:28:
[...]

Misschien toch even proberen via een andere ingang, webcare ofzo.
Maar ik vrees dat je de boel kwijt bent. Zo’n backup terugzetten voor 1 folder is echt serieus veel werk. Hoeveel zou het je in euro waard zijn om die folder terug te krijgen? 500 euro? 1000 euro?
De inhoud had geen geld waarde maar was erg wel makkelijk om dingen terug te zoeken.
Maar ach het is geen ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55
RollieBollie schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 07:22:
Ik heb dit ook een paar keer meegemaakt bij klanten van een andere isp. Daar konden ze ook niet de map terugzetten, maar wel een snapshot/backup van de mailbox. Daarbij worden dan alle e-mails en mappen die op dag x in de mailbox stonden teruggezet behalve de mails die dus nog wel in de mailbox staan.

Misschien dat ziggo dat ook kan doen.
Ik wacht ziggo nog af..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-06 23:34
Mail is voor providers een soort extraatje en kan niet echt support op verwacht worden. Vooral met dit soort dingen is mijn ervaring 0 hulp. wat op zich logisch is. Het is een internet provider en geen ESP bijvoorbeeld.

Tip: Neem een domeinnaam. Een goeie hoster. Of neem desnoods een dienst als hosted exchange of google workspace. En je zal geen gezeur meer hebben :)

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:57

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

stftweaker schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:25:
... of google workspace. En je zal geen gezeur meer hebben :)
Hoe wil je (zonder vault) daar dan een restore doen ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55
stftweaker schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:25:
Mail is voor providers een soort extraatje en kan niet echt support op verwacht worden. Vooral met dit soort dingen is mijn ervaring 0 hulp. wat op zich logisch is. Het is een internet provider en geen ESP bijvoorbeeld.

Tip: Neem een domeinnaam. Een goeie hoster. Of neem desnoods een dienst als hosted exchange of google workspace. En je zal geen gezeur meer hebben :)
Ja en volgende keer uitgerust achter de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:30
@F55
Heb je nu niks meer aan, maar richting de toekomst om dit te voorkomen. Ga weg bij ziggo voor je mail. Je bent direct flexibeler om naar een andere internet provider te gaan.
Wil je direct extra privacy zou proton een goede optie zijn. Anders is outlook, gmail een prima optie.
Zelf gebruik ik gmail als backup door die automatisch mijn primaire mailbox te importeren. Verder gebruik ik outlook op mijn pc die ook een lokale kopie maakt.

tip: wordt je inbox te groot, sorteer dan je berichten op grootte. Vaak zijn het maar een aantal berichten met grootte bijlages die maken dat je inbox zo groot is. Dan kan je gericht een aantal berichten verwijderen wat snel een hoop opslag vrij maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-06 23:34
DukeBox schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:28:
[...]

Hoe wil je (zonder vault) daar dan een restore doen ?
Ik kan als admin binnen 30 dagen dingen restoren :)

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Laat een Gmail of Outlook account je Ziggo mail poppen, dan heb je in dat account altijd een backup. Pop is ingebouwd bij Gmail. Zo instellen dat je een kopie achterlaat op de server.

Of doe een forward daar naar toe in je Ziggo account, kan ook.

[ Voor 19% gewijzigd door pennywiser op 04-11-2022 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F55
chrisborst schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:39:
@F55
Heb je nu niks meer aan, maar richting de toekomst om dit te voorkomen. Ga weg bij ziggo voor je mail. Je bent direct flexibeler om naar een andere internet provider te gaan.
Wil je direct extra privacy zou proton een goede optie zijn. Anders is outlook, gmail een prima optie.
Zelf gebruik ik gmail als backup door die automatisch mijn primaire mailbox te importeren. Verder gebruik ik outlook op mijn pc die ook een lokale kopie maakt.

tip: wordt je inbox te groot, sorteer dan je berichten op grootte. Vaak zijn het maar een aantal berichten met grootte bijlages die maken dat je inbox zo groot is. Dan kan je gericht een aantal berichten verwijderen wat snel een hoop opslag vrij maakt.
Top bedankt voor de suggesties gmail heb ik ook al gedeeltelijk in gebruik. bedankt voor de tips.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:09
Je kan ook voor backup doeleinden mailstore home gratis gebruiken

https://www.mailstore.com/en/products/mailstore-home/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55
pennywiser schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:42:
Laat een Gmail of Outlook account je Ziggo mail poppen, dan heb je in dat account altijd een backup. Pop is ingebouwd bij Gmail. Zo instellen dat je een kopie achterlaat op de server.

Of doe een forward daar naar toe in je Ziggo account, kan ook.
Ja ik ga het eff beter afstemmen op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:57

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

stftweaker schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:42:
Ik kan als admin binnen 30 dagen dingen restoren :)
Dat werkt niet als de gebruiker de deleted mail ook uit de 'trash' heeft verwijderd, de 30 dagen (zijn er overigens 25) werken alleen voor mails waar de retentie van 30 dagen is verlopen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1