Mini PC voor gebruik op kantoor, welke is de beste keuze?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-06 23:21
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Het systeem wordt hier op kantoor gebruik voor echt de standaard Office taken (Windows, Office, surfen, etc). We willen wel graag 2 beeldschermen erbij van 2x24" met minimaal Fullhd maar liefst 2K en er moet persé wifi opzitten met bluetooth. Audio is totaal niet belangrijk

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb geen echt bedrag in mijn hoofd maar zou mooi zijn als we onder de €1000,- blijven

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie mijn wenslijst onderaan

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
We hebben zelf nu een Asrock Deskmini op kantoor (een ouder type) en ik heb zelf thuis een Deskmini H470. Deze bevallen allemaal super, maar heb echt geen voorkeur voor een bepaald merk.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij voorkeur zou deze achter de monitor geplaatst kunnen worden met een VESA mount, maar is geen must.

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Of jullie zien of ik nog onderdelen over het hoofd zie, maar vooral of jullie nog een beter systeem samen kunnen stellen? Ik ben op de Deskmini uitgekomen, omdat deze vaak best veel waar voor het geld bieden.
En past de Wifi 6 kit die ik gevonden heb op deze Deskmini? Ik zie dat verder alleen de Wifi 5 kit wordt aangeboden, maar op de website van Asrock wordt gesproken over Wifi 6...

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-12400 Boxed€ 235,90€ 235,90
1NetwerkadaptersIntel Wi-Fi 6 Gig+ Desktop Kit€ 24,45€ 24,45
1BarebonesASRock DeskMini B660€ 233,82€ 233,82
1MonitorenSamsung S60UA 24" Zwart€ 239,-€ 239,-
1ToetsenbordenLogitech MK295 Silent Wireless Combo (Qwerty US) Zwart€ 40,60€ 40,60
1Geheugen internCrucial CT2K8G4SFRA32A€ 58,30€ 58,30
1Solid state drivesSamsung 980 500GB€ 58,11€ 58,11
Totaal€ 890,18

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:42
uitvoering: ASRock DeskMini X300 met uitvoering: AMD Ryzen 5 5600G Boxed is heel veel goedkoper en met een 'gewone' Samsung 980 ga je PCI-e4.0 niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Is de Dell optiplex serie niet iets voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Uszka schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:45:
uitvoering: ASRock DeskMini X300 met uitvoering: AMD Ryzen 5 5600G Boxed is heel veel goedkoper en met een 'gewone' Samsung 980 ga je PCI-e4.0 niet missen.
Das een goede tip! Heb zelf kort een laptop met de 5600h gehad en dat was echt meer dan snel genoeg! Ga zeker kijken naar die optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
SVMartin schreef op donderdag 3 november 2022 @ 17:05:
Is de Dell optiplex serie niet iets voor je?
Ik zie daar bijna alleen maar refurbished in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 04-06 16:45
Ik lees "moet per se wifi en bluetooth op zitten" en vervolgens zie ik een deskmini B660 zonder wireless connectivity met daar een intel wifi kit bij die er niet in past. Vervolgens nog een deskmini waar die wifi module ook niet in past...

uitvoering: ASRock DeskMeet X300 hierin passen eventueel wel uitbreidingskaarten voor wireless

of je boort gaten achterin de deskmini in de juiste maat waar je de antennes mee vast maakt ipv een pcie bracket

ik kan niet kijken, er zitten punch out gaten bovenin zo'n deskmini, lol

[ Voor 19% gewijzigd door youridv1 op 04-11-2022 08:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:27
Waarom niet gewoon een NUC'je? Standaard voorzien van wifi/bluetooth, zuinig, geschikt voor vesa mount en meerdere video uitgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je kan een Shuttle barebone als basis nemen maar als je makkelijk wilt maken neem een Dell Optiplex PC of Lenovo Thinkcentre. Kan je ook nog kiezen om de pc weg te werken in de poot van de monitor en zou je aanraden om ook een Dell P serie monitor bij te nemen. De Dell schermen hebben ook nog een USB hub ingebouwd en voor kantoor is dat altijd prettig om extra USB poorten te hebben en in hoogte verstelbaar scherm.
Voor oa Dell Mff pc heb je ook mooie oplossing om de pc weg te werken in bracket onder bureau of met standaard. Daarnaast zijn deze betrouwbaar, snel, stil en zuinig.
Qua prijs zijn ze vaak ook goedkoper omdat de officiële licentie voor MS Windows Pro vrij duur zijn en hier al aanwezig is.

[ Voor 9% gewijzigd door itsalex op 04-11-2022 08:57 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:54
Bij wat voor bedrijf werk je dat er voor kantoor-pc’s naar zelfbouw gekeken wordt?? Zeker gezien het feit dat er volledig standaard zaken mee gedaan worden.
Ik zou hier geen tijd in steken en een kant-en-klaar oplossing nemen.
Scheelt je ook heel veel tijd als er eens een keer iets niet werkt met die dingen…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 22:03
Nielson schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 08:53:
Waarom niet gewoon een NUC'je? Standaard voorzien van wifi/bluetooth, zuinig, geschikt voor vesa mount en meerdere video uitgangen.
Volledig mee eens, een Intel NUC is the way to go voor jouw casus
itsalex schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 08:56:
.... en zou je aanraden om ook een Dell P serie monitor bij te nemen. De Dell schermen hebben ook nog een USB hub ingebouwd en voor kantoor is dat altijd prettig om extra USB poorten te hebben en in hoogte verstelbaar scherm. ....
En inderdaad met DELL monitoren die zijn van goede kwaliteit en kun je daisy chainen op de displaypoort zodat je maar 1 USB-C kabel van je pc naar de monitor hebt lopen.

In de NUC hoef je alleen je geheugen en SDD in te bouwen en gaan met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Sebas1979 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 08:57:
Bij wat voor bedrijf werk je dat er voor kantoor-pc’s naar zelfbouw gekeken wordt?? Zeker gezien het feit dat er volledig standaard zaken mee gedaan worden.
Ik zou hier geen tijd in steken en een kant-en-klaar oplossing nemen.
Scheelt je ook heel veel tijd als er eens een keer iets niet werkt met die dingen…
We doen niks bijzonders hoor. Heb al 2x een Deskmini 'gebouwd' en kan niet zeggen dat het zo ingewikkeld is.

Zal ook eens naar de NUC kijken inderdaad.

Volgens mij hebben de Samsug monitoren die ik mijn lijst heb, ook een USB hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
onnaj schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 08:49:
[...]

Ik zie daar bijna alleen maar refurbished in
Die kun je gewoon bij dell zelf bestellen? Het volgende model heeft bijna de zelfde specs als je voorstel in je startpost: i5-12500T, 16GB DDR4, 512GB SSD, WIFI6 en BT
https://www.dell.com/nl-n...000-micro/s016o3000mff_vp

Dell levert een aantal VESA mount opties (achterop een scherm met een voet, of gesandwitched tussen scherm en monitorarm.) https://www.dell.com/supp...or-en-installatiemethoden

Over je scherm: is 1440p op 23 inch niet te klein? Zelf zou ik dat liever zien op een 27" scherm.

[ Voor 8% gewijzigd door NESFreak op 04-11-2022 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:54
onnaj schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 11:14:
[...]

We doen niks bijzonders hoor.
... precies. Waarom dan op zoek naar 'de beste'. Waarom niet naar 'goed genoeg'?
Heb al 2x een Deskmini 'gebouwd' en kan niet zeggen dat het zo ingewikkeld is.
Totdat er een keer eentje vage problemen heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Nielson schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 08:53:
Ik heb nu onderstaande NUC samengesteld, lijkt me een prima systeem! Mis ik dan nog iets?

Qua monitor gaan we ook nog kijken naar de Dell. We vinden 2x 27" wat aan de grote kant, dus vandaar de keuze voor een 24" 2K om toch een net wat betere resolutie. De Samsung heeft ook een USB hub en is goed verstelbaar.

Ben benieuwd wat jullie van deze setup vinden?

In ieder geval al super bedankt tot dusver!

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1BarebonesIntel NUC 12 Pro Kit NUC12WSKi5€ 538,99€ 538,99
1MonitorenSamsung S60UA 24" Zwart€ 239,-€ 239,-
1Computer accessoiresAkasa 65W NUC and mini-ITX power adapter€ 0,-€ 0,-
1ToetsenbordenLogitech MK295 Silent Wireless Combo (Qwerty US) Zwart€ 40,60€ 40,60
1Geheugen internCrucial CT2K8G4SFRA32A€ 58,10€ 58,10
1Solid state drivesSamsung PM9A1 512GB€ 72,50€ 72,50
Totaal€ 949,19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:27
onnaj schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 16:00:
[...]
Ik heb nu onderstaande NUC samengesteld, lijkt me een prima systeem! Mis ik dan nog iets?
Mooi systeempje, bijna overkill voor simpel kantoorgebruik. Die extra 65W adapter heb je niet nodig, wordt normaal gesproken bijgeleverd. Enige wat vaak ontbreekt is het netsnoer voor die adapter, zodat er niet allemaal regionale verpakkingen gemaakt hoeven te worden. Is zo'n netsnoer met C5 (mickey mouse) stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Nielson schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 16:09:
[...]
Mooi systeempje, bijna overkill voor simpel kantoorgebruik. Die extra 65W adapter heb je niet nodig, wordt normaal gesproken bijgeleverd. Enige wat vaak ontbreekt is het netsnoer voor die adapter, zodat er niet allemaal regionale verpakkingen gemaakt hoeven te worden. Is zo'n netsnoer met C5 (mickey mouse) stekker.
Ja zal zeker een beetje overkill zijn, maar heb vaak gemerkt dat als je nu wat meer investeert in oa fatsoenlijke cpu, dat je er vaak ook weer net wat langer mee doet.

Qua prijs scheelt de Asrock niet veel met de NUC dus dan wordt het waarschijnlijk wel de NUC.

Dell PCs hebben we wat mindere ervaringen mee, maar misschien ook gewoon pech gehad
Pagina: 1