Waar op letten USB lader voor 24/7 gebruik.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinio
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-05 22:50
Mijn vraag:
Sommige apparaten wil je 24/7 aan het stroom hebben. In mijn geval gaat het nu om een Zigbee Router en Z-Wave multisensoren. Deze kunnen gevoed worden met een USB lader.

Nu is de keuze reuze wat betreft USB laders maar ik zou graag willen weten of ik ergens op zou moeten letten als het gaat om 24/7 gebruik. Kan ik gewoon ladertjes van Amazon halen (zat naar deze te kijken: https://amzn.eu/d/2GQ0dMY) of moet het kwalitatief (zover het kan) beter zijn?

Hebben jullie ook laders voor dit soort zaken in gebruik? Zo ja, welke dan?

Relevante software en hardware die ik wil gebruiken:
- Aeotec Multisensor 7
- Sonoff Zigbee 3 Dongle Plus als Zigbee Router

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Gezocht naar relevante topics hier en elders maar kon weinig vinden.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 15:38

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik heb een oude Nokia telefoonlader (microUSB 5V max. 1200mA) die al 14 jaar oud is en 5 jaar van zijn leven 24/7 een Raspberry Pi 1 en later Raspberry Pi2 aan de gang heeft gehouden. Wordt nog steeds gebruikt om telefoons op te laden. Met de aanschaf van een DAC voor die Pi ben ik gecharmeerd om hem te vervangen voor een ifi Audio iPower adapter die het ook al jaren goed doet.

Zolang je geen totale prullen pakt komt het over het algemeen wel goed. Ik heb een paar Samsung telefoonladers over die ik best wel 24/7 zou durven inzetten als dat nodig zou zijn.

De apparaatjes die je noemt zijn behoorlijk licht qua verbruik. Die Sonoff is rated voor 5V 100mA en die Multisensor7 vraagt volgens zijn specs zelfs maar 28mA. Je kunt eigenlijk af met hele lichte USB adapters om die te voeden als dat de enige belasting is.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kr7Br
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:59
Ik heb twee Anker usb hubs in gebruik die al twee jaar 24/7 toestellen voeden. Nog nooit een probleem mee gehad.

Ter info: die Sonoff Dongle is bedoeld om in een PC of zo te pluggen. In een Usb hub zal dat ding niet veel doen volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

Gebruiken hier op het werk 2 Ankers USB hubs om 10 iPads te voeden. Geen enkele problemen ermee. Thuis gebruik ik ook nog uitsluitend laders van Anker. Kwalitatief goed en niet duur.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinio
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-05 22:50
Kr7Br schreef op donderdag 3 november 2022 @ 14:02:
Ik heb twee Anker usb hubs in gebruik die al twee jaar 24/7 toestellen voeden. Nog nooit een probleem mee gehad.

Ter info: die Sonoff Dongle is bedoeld om in een PC of zo te pluggen. In een Usb hub zal dat ding niet veel doen volgens mij.
De dongle is geflashed met router firmware. Hij doet nu dus alleen maar het netwerk versterken. Jij doelt denk op het gebruik als coordinator, dan moet hij inderdaad in een PC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:39

TommieW

Numa numa.

Belangrijkste is een lader te kopen die van goede kwaliteit is. Om te weten of iets van goede kwaliteit is, kan je zoeken naar reviews. De Ikea Koppla is niet duur en van goede kwaliteit. Dat is mijn go-to lader voor dingen tot 3A/5V. Ik heb er minstens een stuk of 5 in huis die 24/7 aan staan.

Verder kan je nog kijken naar Anker, die maken ook kwalitatief goed spul. Belangrijkste is om weg te blijven van goedkope laders van de Action/Aliexpress, zeker als ze 24/7 in het stopcontact zitten. Die paar euro besparen is een brand echt niet waard.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Pagina: 1