Advies nodig: Gaming desktop World of Warcraft

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchie
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17-03-2024
Dag mede-Tweakers,

Aan de hand van mijn vorige post lijkt het mij beter om mijn vraag iets verder toe te lichten.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag World of Warcraft (MMO) op hoge resolutie en fps kunnen gamen.
Daarnaast wil ik graag iets hebben dat toekomstbestendig is voor 5 jaar (dus uit te breiden waar mogelijk)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximumprijs is €1.000

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee (ik heb al een gaming RGB toetsenbord/muis en Turtle headset)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Blizzard geeft de onderstaande 'ultimate' specs aan voor setting 10 (1 min, 10 max ultra). Dit is natuurlijk een overkill en voor mij is het prima om op high / very high te spelen ( 7 of 8 ) met zelfs nog wat extra setting compromissen

Intel Core i7-4770 or AMD FX-8310 or better
NVIDIA GeForce GTX960 4GB or AMD Radeon R9 280 or better
Memory 8GB RAM
Storage 70 GB available space on SSD

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur. Ik ben niet een DIY type en heb geen ervaring met het in elkaar zetten van een complete desktop. Het liefst wil ik er eentje kopen die kant-en-klaar en nog wel even meegaat of iets waar ik eventueel onderdelen zelf kan vervangen indien nodig.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Resolutie op "high" met een minimale FPS van 60-80. Als dit bijvoorbeeld al mogelijk is met een nieuwe i3/5 processor i.c.m. GTX 1660 dan is het wat mij betreft prima. Ik heb wel de wens om eventueel zelf een onderdeel te vervangen indien nodig.

Ga je overklokken?
Nee (maar afhankelijk van het advies)

Wat verwacht je van ons?[i]
Kunnen jullie mij voorzien van wat "best buy" pre-built desktop voorbeelden die perfect aansluiten met mijn wensenlijst? ;) Allemaal bedankt alvast en ik zal reageren op de comments!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therazor
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:30
De grote vraag is wat jij een hoge resolutie noemt. Zet je hem op FullHD of heb je hem op 1440 of zelfs 4K resolutie staan. Ik speelde dit spel tot voor kort met een Core2Duo 3GHz en een HD7870 3GB combi en dat was net aan speelbaar op full hd. Sinds deze pc is stuk gegaan gebruik ik een werklaptop HP Elitebook 840 G8 met 16 GB geheugen en de interne Iris XE grafische kaart en zelfs dat werkt voldoende wederom op fullHD
Dat dit niet voldoende gaat zijn op 4K is wel zeker maar je gaat in je verhaal alleen maar uit van wat je aan settings kan instellen maar het grote verschil gaat maken in welke resolutie je gaat spelen. De door jou genoemde GTX1660 videokaart gaat dit spel zeker prima aan kunnen op FHD en (bijna) alle opties omhoog schroeven, maar ik verwacht dat 4K net even teveel van het goede is.

Grote vraag is dus, op welke resolutie wil je gaan spelen?

3650Wp 15gr ZO, Enphase iq8+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkUnreal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-04 09:52

DarkUnreal

Postmaster General

Met een Radeon 5700 (non XT) is het op een ultra wide van 1440p, net speelbaar (60 fps) (icm 3700 ryzen en 16gb) op quality 8. Om een beetje een indicatie te geven.

Dus inderdaad wat @Therazor zegt, op wat voor resolutie en hz wil je gaan spelen?

en is RTX belangrijk (wow ondersteund wel RTX, al minimaal)

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:58
Ter vergelijking, ik speel met een 3700X, 3060TI, op 27" 1440P en haal in Oribos zo'n 80-90fps. In the buitenwereld gaat die dik over de 100fps heen. In dungeons/raids dipt ie naar 60fps. WoW is overigens vooral CPU afhankelijk i.p.v. GPU. Ik zelf stap in Januari over op een nieuw systeem en de enige game die ik speel is World of Warcraft.

Dankzij World of Warcraft's oude CPU afhankelijke engine draait WoW uitzonderlijk goed op de 5800X3D. Er is een overclock youtuber die specifiek focussed op World of Warcraft. Kijk dit filmpje even:

YouTube: AMD Ryzen 7 5800X3D - World of Warcraft Benchmarks

Mocht je de mogelijkheid hebben om te upgraden naar de 5800X3D, doen! WoW gaat daar verschrikkelijk hard op.

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenNietDoen op 03-11-2022 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchie
1140P is voor mij meer dan prima. Ik speel graag op een desktop en heb al wat varianten gezien, maar zou graag een paar ‘bang for buck’ aanbevelingen willen hebben met jou/jullie kennis👍🏻
Therazor schreef op donderdag 3 november 2022 @ 14:03: Grote vraag is dus, op welke resolutie wil je gaan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchie
JeroenNietDoen schreef op donderdag 3 november 2022 @ 14:20:

YouTube: AMD Ryzen 7 5800X3D - World of Warcraft Benchmarks

Mocht je de mogelijkheid hebben om te upgraden naar de 5800X3D, doen! WoW gaat daar verschrikkelijk hard op.
Dat ziet er goed uit inderdaad, heb jij wat pre-built desktops voorbeelden waar ik wat mee kan adhv mijn wensenlijst? Dit gaat over de Ryzen 7 5800 specifiek namelijk, ik zoek meer een goede prijs/kwaliteit total build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:58
Touchie schreef op donderdag 3 november 2022 @ 14:27:
[...]

Dat ziet er goed uit inderdaad, heb jij wat pre-built desktops voorbeelden waar ik wat mee kan adhv mijn wensenlijst? Dit gaat over de Ryzen 7 5800 specifiek namelijk, ik zoek meer een goede prijs/kwaliteit total build.
Dit is de build die ik ga doen

Die 5800X3D kost je gewoon €200,- meer dan de 5600X. En de GPU in mijn geval is een dure. Uiteraard heb jij misschien niet die wifikaart nodig en ben je content met een goedkopere CPU koeler. Mijn budget is ook gewoon €2300,-

[ Voor 21% gewijzigd door JeroenNietDoen op 03-11-2022 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:19
Omdat ik 4K heb ben ik begonnen om mijn oudjes eens weer op te pakken. Het ziet er prachtig uit en het loopt als een tierelier. Misschien is het voor jou ook te realiseren om eventueel op 4K te gaan gamen als je WoW prachtig eruit wil laten zien. Ga dan wel een gtx1080 overwegen als minimum of een rtx2070 als je wat ruimte wilt hebben.

Bij WoW gaat het niet zozeer of een moderne videokaart het trekt, maar moet je kijken naar het geheugen op je GPU. 1440p zal een stuk minder nodig hebben dan 4K. Ook bij oude titels heeft 4K teveel Vram nodig van wat de videokaarten uit die tijd hadden. Des te hoger de resolutie des te meer Vram er nodig zal zijn.

Op 1440p, hetgeen wat je wenst zal de videokaart nog net te karig zijn. Een GeForce gtx970 is dan wel een ondergrens voor 1440p op 60Hz. Wil je 1440p op 144Hz spelen dan kom je al snel terecht bij een rtx2070.

Hou in de gaten of je 60fps wilt of veel meer. Het kan zijn dat oude games niet lekker willen werken op hoger dan 60fps, dus een 60Hz scherm. Hoe dat zit met WoW weet ik niet, maar zoek dat eens uit ;)

[ Voor 20% gewijzigd door jimh307 op 03-11-2022 17:27 . Reden: Opmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-04 19:11

Eentje

houd van de vijver

meer fps dan de refreshrate van je monitor gaat prima in wow. im heb fps capped op 99zelf om 60hz zie geen tearing oid. daarnaast maken bepaalde settings een wereld van verschil in je fps terwijl de visuele impact maar heel klein is. op deze website kun je doormiddel van slider her verschil tussen settings redelijk goed zien en ze geven ook aan welke het meeste ipact zal hebben. is welliswaar uit het pre dragonflught tijdperk waarbij de de minimale specs omhoog zijn gegaan.
https://www.logicalincrements.com/games/wow

There eent no place like home

Pagina: 1