Vouwgordijnen + Klikaanklikuit asun 650

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric67
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-04-2023
Mijn vraag

Ik heb een elektrisch bedienbare vouwgordijn rails gekocht, en volgens de leverancier is deze in te passen in een domotica omgeving, Ik heb alles van klikaanklik uit, ook de ics 2000 en de asun 650, op de afbeeldingen van kaku en de rails leverancier zie ik drie draden, terwijl er uit de rails maar 2 komen die op de 24 volt transformator moeten worden aangesloten. zie de afbeeldingen. Ik heb absoluut geen kaas gegeten van elektro aangelegenheden, dus ben hier maar mn licht op gaan steken.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
asun 650 (kaku) en de ics 2000 (kaku) en de elektrisch bedienbare gordijnrails. zie foto
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Voordat ik de hele boel om zeep help, ben ik op zoek naar iemand die me hier eenvoudig kan vertellen hoe dit te doen. De twee afbeeldingen zijn van res. kaku en van de gordijnrail leverancier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8_hLw6PaGbyf2PVaeUiNuf24MnU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ktlr3RCmdc5ZerF2JIveM0Dz.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cUho4Qh7Ujs6jqYgJq6UQXAOr-A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6jOCCxA6ouCIBG5S9AwDFC2I.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uz8hT6kBSJXVnoehMw5cWDxwfGI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YUwyFbBKZP4dAm8YruDkTq3G.png?f=user_large
...

[ Voor 24% gewijzigd door Eric67 op 03-11-2022 12:25 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:10
Die 2 draden zouden overeenkomen met de adapter uit het plaatje.
Weet je zeker dat er op de rails geen andere ingangen zijn voor aansluitdraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric67
jazeker op de motor zijn er namelijk ook maar 2 te zien, die zit in de rails

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
Heb je de link naar de site van de leverancier?
Ik het het idee dat er ergens een onderdeel mist in je plaatje.

Wat je nu hebt is de motor, die moet op een adapter worden aangesloten. Al kan die prima in het jaloezie zelf zijn verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric67
Ik heb even een foto van de adapter gemaaktAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CB1WORxZidZVle6yFedhlYc91vk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pz8LcTEcx4Qb4FTUiYDex3ZQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
Dan denk ik dat ik het begin te snappen

Volgens de site:
middenmotor 24V DC met ingebouwde ontvanger & eindstop + Afstandsbediening 5 kanaals met houder

Eerste hit op alibaba Zigbee Wifi Google Alexa Homekit 35Mm Motoren Voor Venster Novo Dc 24V Jaloezie Motor Smart Jaloezieën

Dat moet het al simpeler maken.
Op de adapter heb je 2 aansluitingen.
De 24 kant waar je de motor op aansluit
De 220 kant waar je de 220 volt aansluiting op maakt.

Dat zou denk ik betekenen dat je verder niets hoeft aantesluiten. Alle logica zit al ingebakken.

Enige wat je hopelijk hoeft te doen is je afstandsbediening klonen in de ICS2000

[ Voor 8% gewijzigd door D-dark op 03-11-2022 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric67
ik heb dan een afstandsbediening besteld bij het bedrijf, nu maar hopen dat de afstand bediening is te klonen, op de ics 2000. ik zal hiervoor Kaku benaderen hoe dat dan zou moeten, indien mogelijk zou dit ideaal zijn, heb de rails al enige weken werkeloos in huis, en heel veel input krijg ik dus niet van de leverancier,

alvast bedankt voor je uitvoerige uitleg, en mocht je toch nog iets anders tegenkomen om de "probleem" op te lossen houdt ik me warm aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric67
Ik heb net de leverancier gesproken van de rails, er zit in deze motor geen ontvanger voor een RC deze motor is speciefiek voor een domotica omgeving, zonder RC. De leverancier zegt dat er vele mensen zijn die met kaku deze werkend hebben gekregen, maar die zijn wellicht HBO geschoold in de electro techniek, ik snap er werkelijk niets van

Voor 24 volt motoren zijn er altijd maar 2 draden, wanneer je de polariteit omdraait, gaat ie anders om draaien, is zijn uitleg,

Wat moet ik hebben om dit werkend te krijgen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric67
Het blijkt dus dat er twee motoren geleverd kunnen worden, 1 met afstand bediening en en zonder die ik dus heb gekocht, deze zou dus in een domotica omgeving moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 11:31

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Beetje weinig info mbt de website van de leverancier maar enfin.

Om het werkend te krijgen moet er een signaal mogelijk zijn, dit kan een zigbee signaal, 433,92Mhz of 868Mhz signaal zijn.

Dit kan je opvangen met de Asun 650 welke je aansluit op de motor van de vouwgordijnen.

In je asun 650 sluit je de bruine draad op de L aansluiting en de blauwe draad op de N aansluiting aan, daar zal niet veel aan mis kunnen gaan.

Als er een 12-24v adapter bij de vouwgordijnen zit dan sluit je deze met de 0-draad (-) aan op de vouwgordijnen zoals deze normaal ook aangesloten worden. De + draad sluit je aan op de COM poort van de Asun 650. Vanaf de Asun 650 gaat er een draad van de eerste poort naar de + aansluiting op de vouwgordijnen.

Daarna zou het moeten werken, zodra je de Asun 650 aangesloten hebt op je ICS2000

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric67
KatirZan, er komt dus geen zigbee signaal uit de motor, er zijn dus 2 type motoren, met en zonder remote control, ik heb dus zonder RC, de info van de leverancier van de rails is dus erg sumier, dat klopt, daar heb ik hem ook over aangesproken,
ik zal zo even een tekening maken of ik je tips goed heb begrepen, Volgens de leverancier is er niet echt een + en een - draad op de motor, de twee draadjes vanuit de motor regelen alleen de draairichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric67
Ik besef het net, dat ik ook geen blauwe draad heb voor de asun 650, daar ben ik eerder ook al eens tegen aangelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric67
Ik begin te vrezen, dat ik deze rails naar de stort kan brengen, want alle hulp ten spijt, blijk het toch anders in elkaar te steken. of ik mis een draad in de motor, of in de aanvoer van 220, deze motor heeft geen mogelijkheid tot aansturing met RC. dus wordt helemaal niets ben ik bang, en de leverancier, wordt erg onaardig wanneer ik hem daarmee confronteer. Slecht advies van de leverancier en slechte keuze van mij om hiervoor te kiezen, toch maar eens kijken voor een somfy rails,
Pagina: 1