TikTok past privacybeleid aan, Chinezen kunnen data...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCas
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-07 07:45
nieuws: TikTok past privacybeleid aan, Chinezen kunnen data Nederlandse gebru... @arnoudwokke

Ik wil graag erop wijzen dat in de huidige vorm, de titel onnodig polariserend is. De titel verwijst naar "Chinezen" in zijn algemeenheid, terwijl het specifiek gaat om TikTok-medewerkers, waaronder mensen in China maar ook in andere landen zoals Brazilie, Canada, de VS en anderen. Ik snap dat China voor de meeste mensen een groter probleem is dan veel van die andere landen, maar met deze formulering worden negatieve gevoelens jegens alle Chineze burgers opgeroepen terwijl dit niets te maken heeft met "Chinezen" in het algemeen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-09 07:52

arnoudwokke

Redacteur
Ik wil graag erop wijzen dat in de huidige vorm, de titel onnodig polariserend is. De titel verwijst naar "Chinezen" in zijn algemeenheid, terwijl het specifiek gaat om TikTok-medewerkers, waaronder mensen in China maar ook in andere landen zoals Brazilie, Canada, de VS en anderen. Ik snap dat China voor de meeste mensen een groter probleem is dan veel van die andere landen, maar met deze formulering worden negatieve gevoelens jegens alle Chineze burgers opgeroepen terwijl dit niets te maken heeft met "Chinezen" in het algemeen.
Het probleem zit hem ook vooral in Chinese medewerkers. Ik heb ten opzichte van de huidige kop geen karakters extra. Zie jij een manier dat ik hem zo aan kan passen dat die nuance beter naar voren komt? Ik kan dus niet 'Chinezen' vervangen voor 'Chinese medewerkers'.

Edit: ik probeerde 'TikTok past privacybeleid aan, Chinese medewerkers kunnen data gebruikers NL zien', maar zelfs dat is al te lang -O-

Edit 2: vooralsnog gekozen voor 'TikTok updatet privacybeleid, Chinese medewerkers kunnen data gebruikers NL zien'. Dat past in elk geval :)

[ Voor 13% gewijzigd door arnoudwokke op 03-11-2022 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCas
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-07 07:45
Aangezien het om een aanpassing van het beleid voor de hele EU gaat, zou je een aantal karakters kunnen besparen door in plaats van "Nederlandse gebruikers," "EU-burgers" te zeggen, als ik het goed zie past het dan nét

Edit: tweede titel is ook een goede verbetering

[ Voor 10% gewijzigd door WCas op 03-11-2022 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het gaat helemaal niet alleen over Chinese medewerkers, het gaat om TikTok medewerkers in het algemeen. Dat staat immers in het bericht zelf.

Dus "TikTok updatet privacybeleid, internationale medewerkers kunnen data gebruikers NL zien". Weg met dat polariserende gedoe, niemand op z'n teentjes getrapt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjtuinenburg
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-09 05:57
Wordt met Chinesen hier niet de Chinese overheid bedoeld?Aan de andere kant lijkt me een aanpassing van de voorwaarden onnodig, omdat een overheid (welke dan ook) niet gebonden wordt door het privacybeleid van een softwareproducent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Waarom 'TikTok updatet privacybeleid' en niet 'TikTok werkt privacybeleid bij'?

(sorry, persoonlijke hekel aan updatet en varianten daarop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Dit werkt polariserend. Ik sluit me aan bij eerdere reacties. Dit is heel fout.

[ Voor 4% gewijzigd door DR!5EQ op 03-11-2022 11:32 ]

Pagina: 1