Vraag

• robwiekart
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-03 20:20
Hi All,

Ik heb hier een uit gefaseerde HPE Proliant M350 Gen9 met firmware van oktober 2018.
Met deze Inteligent provisioning kan ik alleen Windows server 2016< installeren. Maar wil hier minimaal 2019 op draaien.

Echter kan ik geen nieuwe SPP Package mee installeren omdat ik geen garantie meer heb op deze server (ofcource)
Kan iemand mij helpen met een HPE account die een server heeft en onder garantie valt om een aantal SPP Packages voor mij te installeren :) ?

Beste antwoord (via robwiekart op 03-11-2022 16:34)

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:05

SambalBij

We're all MAD here

Los van de vraag of dat heel netjes/legaal is als iemand met een account packages download voor een server waarvan hij weet dat die geen garantie/support meer heeft; wat is er mis met Windows DVD/USB er in, daarvan booten en gewoon installeren?

Wellicht iets meer handwerk (disk/RAID config, drivers) maar zou gewoon moeten werken toch?

Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming, 'Wow! What a Ride!'

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Los van de vraag of dat heel netjes/legaal is als iemand met een account packages download voor een server waarvan hij weet dat die geen garantie/support meer heeft; wat is er mis met Windows DVD/USB er in, daarvan booten en gewoon installeren?

Wellicht iets meer handwerk (disk/RAID config, drivers) maar zou gewoon moeten werken toch?

Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming, 'Wow! What a Ride!'

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:01
Als je de bestandsnamen weet kan je die vaak wel vinden via Google.

Maargoed, HPE eist niet voor niks dat je een actief support contract hebt op zo'n server. Ik vind het beleid ook krom, de hardware kost genoeg, maar zo is het nou eenmaal. Je vraagt hier eigenlijk hetzelfde als "wil iemand mij helpen om Windows 10 zonder geldige key te activeren?"

@SambalBij Betreft niet alleen een OS image, maar ook dingen als BIOS support. Je wilt op een Gen9 gewoon de laatste BIOS en RAID firmware hebben voordat je er 2019 op klapt.

[Voor 20% gewijzigd door _JGC_ op 03-11-2022 10:22]

• robwiekart
SambalBij schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:21:

Hoe ook geen toegang tot iemands account meer helemaal mee eens. maar voor een HomeLab heb ik niet veel zin om honderden euro's uit te geven voor een update die de vorige eigenaar van de server er theoretisch zelf op had kunnen zetten toen deze nog binnen garantie was.

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

_JGC_ schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:21:
@SambalBij Betreft niet alleen een OS image, maar ook dingen als BIOS support. Je wilt op een Gen9 gewoon de laatste BIOS en RAID firmware hebben voordat je er 2019 op klapt.
Mwah... Dat is voor test/thuis/hobby gebruik meestal echt niet heel spannend. Als er 2016 op draait zal 2019 ook wel gaan.

Voor een stabiele belangrijke productie server is dat een ander verhaal, maar als dat de bedoeling is dan is stap 1 om weer een supportcontact voor dat ding af te sluiten, en dan zijn de updates geen probleem meer :)

• robwiekart
SambalBij schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:25:
[...]

Mwah... Dat is voor test/thuis/hobby gebruik meestal echt niet heel spannend. Als er 2016 op draait zal 2019 ook wel gaan.

Voor een stabiele belangrijke productie server is dat een ander verhaal, maar als dat de bedoeling is dan is stap 1 om weer een supportcontact voor dat ding af te sluiten, en dan zijn de updates geen probleem meer :)
Kan idd gewoon proberen om ws 2019 er "gewoon" op te zetten. misschien werkt het wel.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:45

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

robwiekart schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:16:
Kan iemand mij helpen met een HPE account die een server heeft en onder garantie valt om een aantal SPP Packages voor mij te installeren :) ?
Dat is software die onder een betaalde licentie/supportcontract valt. Het is niet de bedoeling om hier op het forum om te vragen.

Via het bootmenu is je raidconfig wel aan te maken, als je vervolgens boot van een Windows USB stick dan is de kans groot dat de installatie prima lukt.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• robwiekart
Het is "Gewoon" gelukt om WS19 te installeren zonder de nodige firmware update. Iig thanks voor het meedenken

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:34

jurroen

Security en privacy geek

Dat is een van de grote nadelen van HPE, dat zelfs firmware/BIOS updates achter een paywall zitten. Dell, Supermicro, Fujitsu en anderen hebben dat niet, dat is alleen HPE.

• MartinMeijerink
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-03 21:12

MartinMeijerink

Niet van deze wereld

jurroen schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:33:
Dat is een van de grote nadelen van HPE, dat zelfs firmware/BIOS updates achter een paywall zitten. Dell, Supermicro, Fujitsu en anderen hebben dat niet, dat is alleen HPE.
Ik heb daar niks van gemerkt, onlangs nog gewoon iLO firmware gedownload bij HPE:
https://support.hpe.com/c...7590c9ba0974132ba3946e21d
Geen account voor nodig dus.

I love the smell of a soldeerbout in the morning

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:01
MartinMeijerink schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:39:
[...]

Ik heb daar niks van gemerkt, onlangs nog gewoon iLO firmware gedownload bij HPE:
https://support.hpe.com/c...7590c9ba0974132ba3946e21d
Geen account voor nodig dus.
Hangt af van wat je wilt. Probeer maar eens een BIOS te downloaden van een DL380G9.

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

_JGC_ schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:54:
[...]

Hangt af van wat je wilt. Probeer maar eens een BIOS te downloaden van een DL380G9.
Precies. iLO kan geloof ik wel maar BIOS niet.

• MartinMeijerink

MartinMeijerink

Niet van deze wereld

jurroen schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:59:
[...]

Precies. iLO kan geloof ik wel maar BIOS niet.
BIOS ook, hier bijvoorbeeld: https://support.hpe.com/connect/s/product?kmpmoid=5194969
Oeps, is Gen8, daarom dus...
_JGC_ schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:54:
[...]

Inderdaad, Gen9 lukt niet, Gen8 wel... |:(

[Voor 34% gewijzigd door MartinMeijerink op 15-11-2022 21:20]

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

Nee hoor, BIOS zit voor die Gen 8 net zo hard achter een paywall. Het icoontje van een slotje is daar een indicator van.

• MartinMeijerink

MartinMeijerink

Niet van deze wereld

jurroen schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:26:
[...]

Nee hoor, BIOS zit voor die Gen 8 net zo hard achter een paywall. Het icoontje van een slotje is daar een indicator van.

[Afbeelding]
Dat dacht ik ook ff toen ik dat slotje zag, maar die kun je gewoon negeren, blijkt dat je het BIOS voor Gen8 wel gewoon kan downloaden :Y

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

MartinMeijerink schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:49:
[...]

Dat dacht ik ook ff toen ik dat slotje zag, maar die kun je gewoon negeren, blijkt dat je het BIOS voor Gen8 wel gewoon kan downloaden :Y
Hmmm dat is nieuw. Ik moest even dubbelchecken of ik niet was ingelogd (active entitlement), maar inderdaad.

Zou wel heel goed zijn als ze dit nu altijd gaan doen, dan voorkomen ze e-waste omdat de homelabbers (bijvoorbeeld) er nu ook gebruik van kunnen maken.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee