Beste mede-tweakers,
Ik zoek een gaming desktop (max. voor de komende 4-5 jaar) te gebruiken voor met name World of Warcraft op hoge resolutie en FPS (daar heb je wellicht niet een hele ‘grote rig’ voor nodig).
Via Lenovo/tussenpartijen heb ik naar mijns inziens een goede deal gevonden:
AMD Ryzen 7 5700G - 16GB RAM - 512 SSD - GTX 1160 super 6 GB - incl. Windows 11 voor €799
https://psref.lenovo.com/...ming5_14ACN6?M=90RW00AWMH
Ik zag dat de PSU 310W 92% is, daar maak ik mij zorgen om want dit is aanzienlijk lager dan wat ik online zie en bij de losse componenten. Het lijkt mij geen probleem aangezien het een Lenovo prebuilt is, maar stel dat ik een nieuwe videokaart wil aanschaffen lijkt mij dit niet mogelijk ivm de 310W?
Ik heb daarnaast de volgende vragen:
- Vinden jullie dit een ‘goede’ koop?
- Wat betekent precies de 92%?
- Zijn deze ‘PSU’ zorgen onterecht?
- is WoW op ‘hoge resolutie / FPS’ te draaien?
- Kan ik deze eventueel nog future-proof maken met het huidige moederbord en wat zijn dan de mogelijkheden met de volgende informatie?:
Expansion Slots
One PCIe 3.0 x1, full height
One PCIe 3.0 x16, full height
Two M.2 slots (one for WLAN, one for SSD)
Alvast bedankt voor jullie perspectief/advies!
Ik zoek een gaming desktop (max. voor de komende 4-5 jaar) te gebruiken voor met name World of Warcraft op hoge resolutie en FPS (daar heb je wellicht niet een hele ‘grote rig’ voor nodig).
Via Lenovo/tussenpartijen heb ik naar mijns inziens een goede deal gevonden:
AMD Ryzen 7 5700G - 16GB RAM - 512 SSD - GTX 1160 super 6 GB - incl. Windows 11 voor €799
https://psref.lenovo.com/...ming5_14ACN6?M=90RW00AWMH
Ik zag dat de PSU 310W 92% is, daar maak ik mij zorgen om want dit is aanzienlijk lager dan wat ik online zie en bij de losse componenten. Het lijkt mij geen probleem aangezien het een Lenovo prebuilt is, maar stel dat ik een nieuwe videokaart wil aanschaffen lijkt mij dit niet mogelijk ivm de 310W?
Ik heb daarnaast de volgende vragen:
- Vinden jullie dit een ‘goede’ koop?
- Wat betekent precies de 92%?
- Zijn deze ‘PSU’ zorgen onterecht?
- is WoW op ‘hoge resolutie / FPS’ te draaien?
- Kan ik deze eventueel nog future-proof maken met het huidige moederbord en wat zijn dan de mogelijkheden met de volgende informatie?:
Expansion Slots
One PCIe 3.0 x1, full height
One PCIe 3.0 x16, full height
Two M.2 slots (one for WLAN, one for SSD)
Alvast bedankt voor jullie perspectief/advies!
[ Voor 12% gewijzigd door Touchie op 03-11-2022 03:23 ]