Advies gaming desktop: Lenovo Ideacentre Gaming5

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchie
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17-03-2024
Beste mede-tweakers,

Ik zoek een gaming desktop (max. voor de komende 4-5 jaar) te gebruiken voor met name World of Warcraft op hoge resolutie en FPS (daar heb je wellicht niet een hele ‘grote rig’ voor nodig).

Via Lenovo/tussenpartijen heb ik naar mijns inziens een goede deal gevonden:

AMD Ryzen 7 5700G - 16GB RAM - 512 SSD - GTX 1160 super 6 GB - incl. Windows 11 voor €799

https://psref.lenovo.com/...ming5_14ACN6?M=90RW00AWMH

Ik zag dat de PSU 310W 92% is, daar maak ik mij zorgen om want dit is aanzienlijk lager dan wat ik online zie en bij de losse componenten. Het lijkt mij geen probleem aangezien het een Lenovo prebuilt is, maar stel dat ik een nieuwe videokaart wil aanschaffen lijkt mij dit niet mogelijk ivm de 310W?

Ik heb daarnaast de volgende vragen:

- Vinden jullie dit een ‘goede’ koop?
- Wat betekent precies de 92%?
- Zijn deze ‘PSU’ zorgen onterecht?
- is WoW op ‘hoge resolutie / FPS’ te draaien?

- Kan ik deze eventueel nog future-proof maken met het huidige moederbord en wat zijn dan de mogelijkheden met de volgende informatie?:

Expansion Slots
One PCIe 3.0 x1, full height
One PCIe 3.0 x16, full height
Two M.2 slots (one for WLAN, one for SSD)

Alvast bedankt voor jullie perspectief/advies! :)

[ Voor 12% gewijzigd door Touchie op 03-11-2022 03:23 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:07
De 92% wil suggereren dat de voeding een Gold label heeft, zie bv. https://www.tomshardware....-buying-guide,2916-5.html. En de 565 chipset is een zgn. Pro chipset, slechts Lenovo kan vertellen welke CPUs ondersteunt worden. Verwacht dus niet te veel van upgrade mogelijkheden..... Met de GTX1660 super GPU kun je aardig op 1080p gamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:46
Voeding is genoeg want meer dan 240w verbruikt het systeem niet. Zou gek zijn als er een voeding geleverd zou worden met te weinig vermogen. Maar wat je zegt, voor een videokaartupgrade is het systeem niet geschikt.

Maar deze Lenovo is een hele slechte koop. Behuizing, moederbord en voeding zijn merkeigen en wijken af van de ATX standaard. Eén van de drie vervangen betekent dus dat je ze allemaal moet vervangen. De behuizing heeft slechte airfow en de fans maken meer geluid dan je wilt. Daarnaast ondersteunt het moederbord alleen JEDEC dus voor een RAM upgraden is het flink zoeken naar geschikte modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchie
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17-03-2024
Bedankt voor de eerste reacties en verhelderend, dit wist ik niet en maakt dat ik deze niet meer ga kopen waar ik eerst enthusiast over was. Hebben jullie nog advies wat voor mij wel een goed alternatief zou zijn (eventueel met link)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:07
Er zijn leveranciers (bv Azerty, Alternate, SiComputers en vast nog wel een paar meer) die op basis van een eigen lijst onderdelen een PC voor je assembleren tegen een vergoeding, de huidige Desktop Best Buy Guide/September 2022/1080p-gamesysteem is een startpunt.

Er wordt nu gewerkt aan een update (dat wordt ongeveer tweemaandelijks gedaan) - zie dit topic.

Deze BBG's komen zonder Windows, maar daar is een mouw aan te passen door dit artikel te lezen (het werkt ook voor Windows 11).

[ Voor 18% gewijzigd door martyw op 03-11-2022 21:36 ]