Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattiasvdm
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-05 23:30
Mijn vraag
...
Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe Apple TV. Mijn setup ziet er (oa) als volgt uit:
Onkyo nr686 + Apple TV 4K + PS5 + LG 65C9 + Logitech Harmony remote.
Alle apparaten lopen via de Onkyo naar de TV. Doordat ik een harmony remote heb, heb ik alle “slimme” HDMI functies zo ver ik weet uitgeschakeld, de harmony zorgt ervoor dat alles op de juiste ingang staat.
Als ik TV wil kijken moet de Onkyo op cbl/sat staan, op die aansluiting zit mijn Ziggo kastje namelijk. Sinds ik mijn Apple TV heb gaat mijn Onkyo uit zichzelf steeds op de “TV” ingang. De Logitech zet hem eerst netjes op cbl/sat maar daarna springt hij over naar TV. Terwijl de TV ingang eigenlijk alleen gebruikt wordt voor ARC, bijvoorbeeld voor Netflix of Disney+. Deze ingang staat dus helemaal los van de Apple TV of het Ziggo kastje. Ook als ik bijvoorbeeld de PS5 wil aanzetten zie ik hetzelfde gedrag, eerst naar de “Game” ingang en daarna weer naar TV. Ontkoppel ik de HDMI van de Apple TV dan zijn alle problemen verdwenen.

Ik mis de logica in dit probleem compleet en ik hoop dat iemand me hier een stukje op weg kan helpen. Als laatste redmiddel zat ik nog aan een CEC killer te denken maar dit heb ik liever niet uiteraard.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Gaat de Apple TV toevallig ook aan wanneer je de Harmony bedient? Kan het zijn dat de versterker dan ingesteld staat dat die automatisch over moet schakelen naar die ingang wanneer die actief wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattiasvdm
sypie schreef op woensdag 2 november 2022 @ 21:00:
Gaat de Apple TV toevallig ook aan wanneer je de Harmony bedient? Kan het zijn dat de versterker dan ingesteld staat dat die automatisch over moet schakelen naar die ingang wanneer die actief wordt?
Ik zal eens kijken. Maar het gekke is dat de Apple TV dus niet op de betreffende ingang staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Een CEC killer was voor mij de enige oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattiasvdm
Theodor schreef op donderdag 3 november 2022 @ 13:18:
Een CEC killer was voor mij de enige oplossing...
Ik zie alleen HDMI 1.4 cec killers. Enig idee of dit veel effect heeft op een HDMI 2.1 device? Ik neem aan dat het nooit positief kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattiasvdm
Ben uiteindelijk wat rigoureuzer te werk gegaan. Onkyo vervangen voor een HDMI switch, 5.1 speakers vervangen voor 2 HomePods en alle audio verloopt nu vanaf de TV via arc naar de Apple TV.

Niet echt een voor de hand liggende oplossing voor het initiële probleem maar ben er wel vanaf nu. 🙂
Pagina: 1