Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Enkel gamen, voorkeur voor 1440p. Over enkele jaren bij verder dalen prijzen 4k schermen misschien al kunnen switchen en mijn paradoxgames op 4k spelen. Verder zou ik het ook tof vinden om uiteindelijk VR t kunnen gebruiken met dit systeem.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1400-1750 euro max. Ik ben op zoek naar goede value vooral.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een SSD kaart die ik bij ga prikken maar verder niets. Randapparatuur heb ik.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat de newgen-GPU prijzen ten opzichte van de verlaagde current-gen prijzen niet interessant is voor mijn prijsrange. Daarnaast wil ik team red voor wederom de betere value.
Ben ook benieuwd of de voeding voldoende is?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor team red voor de meestal betere value.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik. Zou graag kunnen undervolten bij minder GPU-intensieve games.
VR in de toekomst.
Ok tot goede audio.
Ga je overklokken?
Nee. Undervolten misschien wel.
Koop liever om de 5-6 jaar een nieuwe PC en schroef de settings op eind levensplan wat omlaag.
Wat verwacht je van ons?[i]
Welk moederbord adviseren jullie? Zag in een andere build de MSI PRO B660M-A WIFI DDR4 die mij leuk leek om eventueel op LANs wat minder gedoe te hebben. Micro ITX zou verder niet moeten uitmaken gezien er geen tweede graka bij zal komen.
De huidige build:
edit: mobo aangepast.
Wat denken jullie verder van de build. Zit er ergens een overduidelijke bottleneck (of overkill)?
Dank bij voorbaat
Enkel gamen, voorkeur voor 1440p. Over enkele jaren bij verder dalen prijzen 4k schermen misschien al kunnen switchen en mijn paradoxgames op 4k spelen. Verder zou ik het ook tof vinden om uiteindelijk VR t kunnen gebruiken met dit systeem.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1400-1750 euro max. Ik ben op zoek naar goede value vooral.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een SSD kaart die ik bij ga prikken maar verder niets. Randapparatuur heb ik.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat de newgen-GPU prijzen ten opzichte van de verlaagde current-gen prijzen niet interessant is voor mijn prijsrange. Daarnaast wil ik team red voor wederom de betere value.
Ben ook benieuwd of de voeding voldoende is?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor team red voor de meestal betere value.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik. Zou graag kunnen undervolten bij minder GPU-intensieve games.
VR in de toekomst.
Ok tot goede audio.
Ga je overklokken?
Nee. Undervolten misschien wel.
Koop liever om de 5-6 jaar een nieuwe PC en schroef de settings op eind levensplan wat omlaag.
Wat verwacht je van ons?[i]
Welk moederbord adviseren jullie? Zag in een andere build de MSI PRO B660M-A WIFI DDR4 die mij leuk leek om eventueel op LANs wat minder gedoe te hebben. Micro ITX zou verder niet moeten uitmaken gezien er geen tweede graka bij zal komen.
De huidige build:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 249,- | € 249,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | € 149,- | € 149,- |
1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 6900 XT Phantom Gaming D 16G OC | € 699,- | € 699,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 78,80 | € 78,80 |
1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 2 Rev. B | € 64,90 | € 64,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 114,90 | € 114,90 |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE Gold 750 - V2 - Full Modular | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 97,21 | € 97,21 |
Totaal | € 1.542,71 |
edit: mobo aangepast.
Wat denken jullie verder van de build. Zit er ergens een overduidelijke bottleneck (of overkill)?
Dank bij voorbaat