HDD voor NAS: WD RED welke versie voor uitbreiding?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegurBellej
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-06 19:55
Beste,

Mijn Synology NAS DS212 (2x 4 TB) zit vol en wil 'm eigenlijk vervangen voor een 4 bays NAS van Synology (versie staat nog ter discussie 4xx/9xx).
Het idee is om de huidige 2 hdd's (2x WD40EFRX, 64mb cache, 5400 RPM) over te zetten naar de nieuwe NAS en dan 2 nieuwe schijven van 6 of 8 TB toe te voegen en op een later moment de 4 TB schijven te vervangen voor hetzelfde type 6 of 8 TB om zo meer opslagcapaciteit te hebben.
De NAS wordt gebruikt voor - naar mijn idee - redelijk basis gebruik.. backup van foto's, downloads en dient daarnaast als centrale media opslag plaats.
Als ik bijv filter op de 6 TB schijven van WD RED serie, zijn er tich opties..
Omdat ik al 2 HDD's heb, maakt het dan uit welke versie ik koop om er bij te zetten?
Moet je perse met dezelfde kenmerken kopen (dus 64mb / 5400 RPM / sector grootte) of mag dit gerust afwijkend/groter zijn (en is dat wellicht juist aan te raden)?

6 TB: https://tweakers.net/pric...8;385624;1698842;1167939/
8 TB: https://tweakers.net/pric...0;1180165;1183085;558497/

Ben niet bekend met SMR maar afgaande op de "bijzonderheden" is het wellicht handig om deze schijf niet te nemen?

Benieuwd naar jullie tips/ervaringen! Dank alvast!

Ik zoek een? Nieuwe WD RED HDD voor Synology 4 bay NAS

Wat is je budget? n.v.t.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Huidige systeem is DS212 2x WD40EFRX, maar wil dit dus uitbreiden en naar een nieuwe NAS overzetten DS4xx/DS9xx

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Doel categorie is al vrij specifiek denk ik?

Beste antwoord (via RegurBellej op 05-01-2023 20:19)

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:57

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

RED Plus of RED Pro zijn degene zonder SMR

Edit: het maakt niet echt uit want je kan expanden (qnap/synology zijn Linux raid boxen)

[ Voor 52% gewijzigd door Damic op 02-11-2022 20:50 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:57

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

RED Plus of RED Pro zijn degene zonder SMR

Edit: het maakt niet echt uit want je kan expanden (qnap/synology zijn Linux raid boxen)

[ Voor 52% gewijzigd door Damic op 02-11-2022 20:50 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag