Afmetingen Lian Li Lancool 205M Mesh?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-09 20:49
(klein edit verzoek @admin/moderator omdat ik de titel niet zelf kan aanpassen zo te zien: Het moet "Lian Li Lancool 205 Mesh" zijn in de titel, zonder de M achter 205 dus. Kan verwarrend zijn anders omdat er ook een M variant van de 205 case is)

Is er hier misschien iemand die de Lian Li Lancool 205 Mesh (zwart) heeft en de diepte van voor- tot achterpoten voor me kan nameten?
En zijn die pootjes te verwijderen/met wat knutselen wat verder naar binnen plaatsen?
Op 1 showcase/review youtube filmpje die ik heb gevonden lijkt het alsof elk pootje met twee kruiskopschroefjes vast zit, en dat ze dus los te halen zijn. En misschien dan dus ook iets verder naar binnen geplaatst kunnen worden door ze met 1 schroefje i.p.v. 2 schroefjes vast te zetten na ze iets naar binnen te hebben verplaatst. (of te vervangen voor andere, kleinere pootjes)

De gehele behuizing is 41.5cm diep.
Het kastje zelf waar de behuizing op moet komen te staan is helaas maar 39.5cm diep.
Dat is de Ikea Besta TV meubel; het gaat om een nieuwe HTPC/gaming PC build voor gamen op TV, en die komt dan naast de TV te staan en deze Lian Li vind ik mooi genoeg voor in de huiskamer, en de behuizing moet groot genoeg zijn voor ATX moederbord, ik kon niet echt andere/betere opties vinden qua behuizing.
Incl. het klapdeurtje van het kastje zit ik wel op 41.5cm, maar wat betreft de PC behuizing mag de diepte van voorkant voorpoot, tot achterkant achterpoot dus max. 39.5cm zijn.

De behuizing heeft nog wat overhang, vóór de voorpoten.
Ik hoop dat dat net die 2cm (of liever nog net iets meer is) is die ik nodig heb, zodat de behuizing precies op het kastje past.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RczgfFeAk9Lw_EgESzqU5HxNk8U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uJa0zmkHHNmvAj3I7tp559V5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TcTIU4dP5hBSC475ReZVnEYBjmk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UWmnHfY5hrcwSKd66dFtJ5wj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door BeetjeVreemd op 02-11-2022 19:25 ]

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:41
Vergeet niet dat je nog minimaal 5cm ruimte achter de behuizing nodig hebt voor de kabels. Als het kastje tegen de muur staat ga je het nooit redden. Dan kan je beter op zoek gaan naar een minder diepe behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-09 20:49
Uszka schreef op woensdag 2 november 2022 @ 19:57:
Vergeet niet dat je nog minimaal 5cm ruimte achter de behuizing nodig hebt voor de kabels. Als het kastje tegen de muur staat ga je het nooit redden. Dan kan je beter op zoek gaan naar een minder diepe behuizing.
Ah, das een goeie idd, daar had ik nog niet aan gedacht.
Bij de huidige HTPC (die staat op andere plek) heb ik zo'n zeg maar haakse stekker uit de voeding komen, die is maar 3cm diep en snoer gaat dan dus verder opzij i.p.v. recht naar achteren.
Normale stekker is idd ongeveer 5cm diep (plus nog iets meer want je wil zo'n kabel niet haaks buigen direct aan het begin van de kabel)
De TV meubel staat momenteel ook zo'n 3cm van de muur (vanaf bovenkant tv meubel <> muur gemeten, bij de vloer is de afstand tot de plint iets minder), en die wil ik eigenlijk niet verder naar voren hebben.
Als je de voedingsstekker/kabel van een voeding vervangt (voor zo'n haakse), moet je dan nog ergens op letten? (certificering o.i.d.)

Ik heb niet echt een andere geschikte, minder diepe ATX behuizing kunnen vinden helaas, met de volgende aandachtspunten:
- past ATX moederbord en standaard/full size PSU in.
- < 39 cm diep
- Strak/modern qua design
- Mesh front voor airflow
- Bij voorkeur eventuele storende (knipperende) ledjes van bijv. powerknop/harddrive activity aan de bovenkant van de behuizing, niet aan voorkant

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:48
Overstappen op mATX / mITX

Anders kun je dit nog doen:
BESTÅ PC Case (IKEA Hacking)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10 18:43
Je zit ook met wat airflow gok ik. Je wilt wel speling houden zodat warme lucht weg kan of erin kan. Je zal dus altijd gaten moeten gaan maken aan de achterkant als je zo strak wilt spelen. Ik zou daar op letten, naast natuurlijk de kabels :)