Computer speaker buzz wanneer de voeding is aangeslon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareeeeem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-12-2024
edit: typfout in titel, aangesloten*

Wanneer ik mijn speakers aansluit op mijn PC (front io, en rear io) met een 3.5m audio jack en met de speaker lader aangesloten in het stopcontact begint de speaker enorm te zoemen. Je hoort de zoem ook wanneer je met de jack de IO shield raakt.

Het is zelfs zo dat wanneer ik mijn PC helemaal los kopel, letterlijk niks, zelfs geen voeding, behalve de audio kabel er nog steeds gezoem is. Maar misschien is dat omdat de PSU nog lading heeft?

De zoem wordt harder en zachter met de volume control van beide de speaker zelf, en die van de kabel (zit een kleine volume contol op). Het gezoem veranderd ook wanneer ik de PC case en onderdelen zelf met mn hand aanraak zoals de IO shield of de CPU koeler

speakers: Bose Soundlink Mini II
audio kabel: V-Moda BoomPro
moederbord: Gigabyte A520I AC
voeding: Corsair SF600 Platinum 600W

Ik heb de speaker in verschillende stop contacten gezet
Ik heb alle kabels, 1 voor 1, uit de computer gehaald tot er niks overbleef behalve de audio jack.

Dit zelfde probleem doet zich niet voor met mijn macbook air en dezelfde speaker.

De PC heb ik zelf gebouwd en misschien heb ik iets doms gedaan, maar dit was mn eerste build. gebruik hem nu een jaartje.

[ Voor 8% gewijzigd door Kareeeeem op 02-11-2022 18:37 . Reden: typfout en extra info ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je het spul geaard aangesloten? Dit klinkt heel erg als een systeem dat zich via de audiokabel probeert te aarden, en dat geeft inderdaad een zoem/brom over je speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareeeeem
TERW_DAN schreef op woensdag 2 november 2022 @ 18:17:
Heb je het spul geaard aangesloten? Dit klinkt heel erg als een systeem dat zich via de audiokabel probeert te aarden, en dat geeft inderdaad een zoem/brom over je speakers.
alles gebruikt geaarde stekkers behalve de speaker zelf, dit is gewoon zon lader opzet stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:23
Kareeeeem schreef op woensdag 2 november 2022 @ 18:25:
[...]

alles gebruikt geaarde stekkers behalve de speaker zelf, dit is gewoon zon lader opzet stuk.
Leuk en aardig maar is het stopcontact ook geaard?

Welk merk en type voeding?
Gebruik je een verdeelstekker of stekkerdoos?

[ Voor 12% gewijzigd door Uszka op 02-11-2022 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:53
Beste is gewoon helemaal die 3.5 mm jack poort te vermijden en bijvoorbeeld speakers te kopen met een usb aansluiting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-07 21:41
Klinkt inderdaad als spanning, je zou kunnen proberen de voeding kabel uit je pc te halen, maar wel de voeding aan te laten, dan zou na 5 a 10 min de spanning er wel vanaf moeten zijn, eventueel de aan uit knop een paar keer schakelen.

Hebben de speakers ook een brom als je hem op iets anders aansluit, als een laptop, tablet of telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareeeeem
Uszka schreef op woensdag 2 november 2022 @ 18:30:
[...]

Leuk en aardig maar is het stopcontact ook geaard?

Welk merk en type voeding?
Gebruik je een verdeelstekker of stekkerdoos?
voeding is Corsair SF600 Platinum 600W

stop contact is ook geaard ja. wat wel mis gegaan kan zijn is dat mn zwager zoiets heeft geplaatst https://www.gamma.nl/asso...tact-opbouw-wit/p/B460429 deze gaat wel naar een geaard stop contact.

maar ik ga zo mn pc aansluiten direct op een ander stop contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareeeeem
ok 1 van de stomste dingen niet geprobeerd, een ander kopstuk te gebruiken voor de speaker. kheb net een gepakt van de oude telefoon en nu is het gezoem er eigenlijk niet behalve als ik de volume knob van de kabel zelf op 0 zet.

dit doet me een denken dat 1 die originele adapter is bagger 2 die kabel is niet helemaal goed. ik was bang dat het mijn PC build was maar misschien toch niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Kareeeeem op 02-11-2022 18:51 ]

Pagina: 1