Laptop onderdelen verkopen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copster74
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 02-11-2022
Hoi!
Mijn laptop is recent niet meer te maken verklaard. Dit komt doordat de koeling niet meer functioneerde waardoor mijn VGA kaart te warm werd. Vervolgens is de chip van mijn vga kaart in stukjes verbrand. Ik kan de laptop nog gebruiken mits een koeling pad en ik niets belastend doe zoals gaming.
Nu wouw ik de extra onderdelen die nog wel goed zijn mss verkopen zodat ik een nieuwe desktop kan aanschaffen maar heb geen idee hoe ik hier aan moet beginnen...
...
Mijn laptop is de:
MSI GP72M 7RDX Leopard
Cpu: Intel i7 next gen
grafische kaart : GeForce GTX 1050
uitvoering: MSI GP72M 7RDX-826BE (Leopard) (Belgisch model)
...

Alvast bedankt !
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Misschien zit er een losse geheugenmodules in (zie handleiding) die je generiek te koop aan kunt bieden omdat deze in vele soorten laptops past. Idem voor de ssd. Overige onderdelen zijn specifiek voor dit type, dus alleen interessant voor iemand die exact dezelfde laptop heeft waarbij juist een ander onderdeel stuk is. Je kunt dan beter de laptop als geheel te koop aanbieden en hopen dat je toevallig een koper vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Of je gaat natuurlijk zelf op zoek naar zo'n laptop waar de video nog goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:39
Als de (CPU) koeling nu wel normaal werkt en alleen de GTX1050 kaart defect is zou je deze kunnen uitschakelen zodat de laptop verder toch normaal bruikbaar is met de geïntegreerde graphics van de CPU?
Er zit een i7-7700HQ in toch?
Uitschakelen kan misschien in BIOS of anders in Windows apparaatbeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKIKK
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:48

SKIKK

Bedrijfsaccount SKIKK
Alles zit vast op het moederbord, buiten RAM en SSD na, dus veel valt er niet te verkopen. Misschien nog een keer het beeldscherm los?

Alternatief is inderdaad de nVidia proberen uit te schakelen zodat je tenminste nog de laptop kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 30-04 16:42
Ik heb mijn twijfels bij dat verhaal, dat moet eigenlijk helemaal niet kunnen, als die chip te heet wordt, klokt hij gewoon terug. (throtteling) Waar komt dat verhaal eigenlijk vandaan?
Er zou iets mis gegaan kunnen zijn, zou kunnen natuurlijk. Maar ik zou eerst even verder onderzoeken. Want de kans dat het toch iets anders is, is best groot.

Aangezien het met een cooling pad beter gaat... Wat zijn de temperaturen?
Cooling pads werken ook vaker niet als wel, maar dat is weer een andere discussie. (heel regelmatig werken die juist tegen de ventilator in, of zorgen ze alleen maar voor extra weerstand)

[ Voor 33% gewijzigd door WEBGAMING op 03-11-2022 07:36 ]

Pagina: 1