Ik zoek een oud spel, maar ik weet de naam niet

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik heb al een tijdje geleden een spel gespeeld, maar ik wil dat spel eigenlijk wel weer eens spelen. 1 probleem, ik weet dus niet hoe het heet en ik weet ook de maker ervan niet. Dus ik stel hier die vraag, want misschien hebben sommige tweakers dit spel ook wel gespeeld. Je hebt ongeveer 2 dezelfde spellen, dus als ik 1 van die spellen weet is het al goed, omdat ik dan de maker heb. Ik zal even wat kenmerken opnoemen van die spellen:

spel 1 (de oudste):
* speelt zich af in de ruimte
* je moet aan het begin een ruimte schip kiezen
* je moet spullen vervoeren voor geld en voor dat geld kan je je schip beter maken
* doordat je je schip beter maakt kan je meer meenemen en sneller alles vervoeren, dus win je het van andere bedrijven.
* je moet altijd tactisch bekijken wat je wilt vervoeren

spel 1 (de nieuwste):

* speelt zich af op een planeet die sterk lijkt op die van de aarde
* je hebt een warenhuis waar je spullen verkoopt aan de normale mensen
* je kan je winkel uitbreiden door een bouwvergunning, waardoor er meer spullen inkunnen.
* je moet iedere 'week' een reis maken en weer nieuwe spullen inkopen
* je moet kijken wat de bewoners willen, dus je moet tactisch de spullen inkopen

Dit zijn de hoofdzakelijke kenmerken van die spellen. Ik kan nog meer details gaan vertellen, maar dan gaat het er erg vaag uitzien voor de tweakers die het spel niet kennen. En ga er niet negatief op reageren, omdat de kenmerken er redelijk 'lomp' uitzien.

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-01 13:52

grep

meer begrep...

spel 1 (de oudste) klinkt als 'Elite'.
Moest je ook proberen te docken in een ruimtestation dat draaide ? (lukte mij nooit !)

• frennek
Het is totaal NIET 3D. Het gaat niet om het gamen, maar om de handel. Het vliegen en docken van de schepen zie je niet. Je ziet alleen een simpel schermpie dat een vliegtuigje voorbij gaat.

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 23:32 schreef -[=SARGE=]- het volgende:
Het is totaal NIET 3D. Het gaat niet om het gamen, maar om de handel.
tradewars misschien?

• frennek
Op woensdag 29 augustus 2001 00:00 schreef Profile het volgende:

[..]

tradewars misschien?
Nope is het ook niet. De naam ligt werkelijk op het puntje van mijn tong, dus als ik het hoor weet ik of het goed is ja of nee.

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 17:42
galizionair!!! erg leuk spel

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Capitalism?

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 23:08

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Planetarion?

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 23:08

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Daiva? (voor de MSXers onder ons :))

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 02:48 schreef DynaMikeY het volgende:
Planetarion?
LOL :)
* je moet aan het begin een ruimte schip kiezen
:?
* je moet spullen vervoeren voor geld en voor dat geld kan je je schip beter maken
* doordat je je schip beter maakt kan je meer meenemen en sneller alles vervoeren, dus win je het van andere bedrijven.
kan dat bij planetarion? :?

denk dus dat het wat anders is :)

maar ik vond het wel leuk gevonden

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
die eerste lijkt veel op gazilionare.
Die tweede weet ik niet.

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 23:28 schreef grep het volgende:
Moest je ook proberen te docken in een ruimtestation dat draaide ? (lukte mij nooit !)
Het eerste wat ik altijd kocht van mijn centen was dan ook zeker een 'Docking Computer'.
Desnoods moet ik beginnen met illegale handel te vervoeren.
Tot die tijd betaalde ik dan maar om de computer van het space-station te gebruiken...

Heb je ook die beestjes aan boord gehad, die zich steeds vermenigvuldigden en je handel opaten?
Zelfs als je met je escape-pod ervandoor ging en het schip achterliet, kwam er altijd wel een of meer van die @#%-beesten mee.

• frennek
Op woensdag 29 augustus 2001 00:28 schreef Lord_Mithril het volgende:
galizionair!!! erg leuk spel
JA, dat is um :).
Capitalism?
Das um ook.

MOOI, thanks tweakers.

• frennek
Capitalism was fout, het was Zapitalism.
Het andere (oudere spel) is Gazillionaire Deluxe.

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 09:08
Op dinsdag 28 augustus 2001 23:28 schreef grep het volgende:
Ja dat spel heb ik ook vaak gespeeld. :)

Was het niet voor de Amiga?

Verwijderd

Hmm.. ik ken zo'n spel voor de Mac dat Galactic Empire heet. Je zag je een groot scherm met planeetjes en die kon je dan allemaal bezetten of compleet veroveren en daartussen kon je dan handelsroutes aanleggen.

• D-Jay
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Planetarion is geen oud spel, maar een nieuw online spel waarbij je net als het spel dat jij zoekt niets ziet, alleen letters en cijfers. Meer informatie kun je vinden op www.planetarion.com. De volgende ronde (ronde 5) begint zo ongeveer rond deze week. Het duurt even voordat je goed op weg bent en alles kent, maar daarna is het wel leuk. Ik zelf vind het niet echt leuk meer met mijn 56k, want je moet er veel voor online zijn. Nog meer nadelen zijn : een paar erg sterke clans maken de dienst al een paar rondes uit, server van Planetarion liggen vaak plat, voordat je echt kunt gaan aanvallen ben je al een paar weken verder. Er zijn wel Planetarion-LAN-party's waarop elke tick (normaal 1 uur durende) 1 minuut duurt. Leuk, maar in Scandinavie of in Engeland, (nog) niet in Nederland. Wie weet in de toekomst ...

• Eindbaas
  • Laatst online: 19-01 07:18
Op woensdag 29 augustus 2001 02:48 schreef DynaMikeY het volgende:
Daiva? (voor de MSXers onder ons :))
Legendarisch spel :)

• frennek
Op donderdag 30 augustus 2001 14:46 schreef -D-Jay- het volgende:
Planetarion is geen oud spel, maar een nieuw online spel waarbij je net als het spel dat jij zoekt niets ziet, alleen letters en cijfers. Meer informatie kun je vinden op www.planetarion.com. De volgende ronde (ronde 5) begint zo ongeveer rond deze week. Het duurt even voordat je goed op weg bent en alles kent, maar daarna is het wel leuk. Ik zelf vind het niet echt leuk meer met mijn 56k, want je moet er veel voor online zijn. Nog meer nadelen zijn : een paar erg sterke clans maken de dienst al een paar rondes uit, server van Planetarion liggen vaak plat, voordat je echt kunt gaan aanvallen ben je al een paar weken verder. Er zijn wel Planetarion-LAN-party's waarop elke tick (normaal 1 uur durende) 1 minuut duurt. Leuk, maar in Scandinavie of in Engeland, (nog) niet in Nederland. Wie weet in de toekomst ...
Ik heb ook planetarion gespeeld hoor :) . Ik stop er nu eventjes mee, omdat school weer bijna begint en ik heb er nu eventjes geen zin in.

Verwijderd

Dan heb ik ook een vraag, ik speelde vroeger een spelletje waar je je eigen vakantie park moest bouwen, soort simcity alleen veel leuker, ik heb geen idee hoe het heet, misschien herken ik het als iemand het zegt.

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 22:35
holiday island?

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

• frennek
Op donderdag 30 augustus 2001 20:04 schreef Kluif_DBZfreak het volgende:
Dan heb ik ook een vraag, ik speelde vroeger een spelletje waar je je eigen vakantie park moest bouwen, soort simcity alleen veel leuker, ik heb geen idee hoe het heet, misschien herken ik het als iemand het zegt.
Heb ik ook veel gespeeld. Is Holiday Island ja.

Verwijderd

Ik had ook zo'n soort spel maar dan met schepen, die moest je wel zelf besturen enzo. Dat speelde me broer altijd, ik bakte er niks van :)

Nee sorry ik weet de naam van beide spellen niet :)

• Artwido
  • Laatst online: 08-02 09:08
Op donderdag 30 augustus 2001 21:48 schreef Vo0 het volgende:
Ik had ook zo'n soort spel maar dan met schepen, die moest je wel zelf besturen enzo. Dat speelde me broer altijd, ik bakte er niks van :)

Nee sorry ik weet de naam van beide spellen niet :)
Dat was ook zo'n spel voor de Amiga. Moest je ook handel drijven en als je bij een haven kwam dan kon je of een loods huren maar meestal moest je zelf de haven insturen dat was idd vrij moelijk.
Je kon nadat je geld had verdiend grotere en snellere schepen kopen.

Maar hoe dat spel ook alweer heete?

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
heb dat maffe spel (gazil bla bla) hier liggen.
is een of ander vaag spel :)
contact me maar als je interrese hebt of zo.

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees

Pagina: 1