Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Xyrr schreef op woensdag 2 november 2022 @ 18:27:
Krijgt de dame in kwestie wel eens bezoek of heeft ze familie? Zo ja, dan zou je kunnen proberen met hen contact te leggen. Zij hebben waarschijnlijk het beste voor met hun moeder/oma/vage tante/vriendin/kennis en kunnen wellicht een rol spelen.
404 Signature not found
I have stability. The ability to stab.
ninjazx9r98 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:18:
Er is kennelijk een landelijk meldpunt, ben je daar niet op gewezen door de politie?
https://www.politie.nl/ni.../6/00-verward-gedrag.html
Lijkt me de moeite waard om die eens te bellen, mogelijk dat die kunnen helpen of een duwtje in de juiste richting kunnen geven.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
thijsco19 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:50:
Je zegt dat er al meerdere keren brand was. Is de brandweer ook bij al deze keren aanwezig geweest?
Je zou ook contact kunnen opnemen met de brandweer en het verhaal uitleggen. Mogelijk dat hun ook een melding kunnen doen. Lijkt mij dat een melding vanuit hun ook wel enige urgentie zal hebben.
Flapperbol schreef op donderdag 3 november 2022 @ 07:47:
Misschien een idee om voor nu even een hittemelder te kopen en deze op de vloer boven haar keuken neer te leggen?
Het lost het probleem niet op, maar dan ben je er zelf in ieder geval op tijd bij als het mis gaat.
hjtuinenburg schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:27:
In ieder geval zorgen dat alle incidenten gemeld worden bij de betreffende instanties, zodat je een dossier opbouwt. Misschien dat haar huisarts hier wat mee kan, als je weet wie haar huisarts is?
Verder is het koppelen van de alarmmelders wat ingewikkeld, maar misschien is het mogelijk om een nieuwe draadloze (zwave oid) alarmmelder bij haar op het plafond te laten plakken? Met een melder bij jou. Dan zou ik ook gelijk aan een gasmelder denken, dat is eigenlijk nog gevaarlijker dan brand.
Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Een simpel plusje/duimpje onderschrijft niet de mate van bijval vanuit mijn kant.Hatsjoe schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 10:24:
***members only***
Uit jouw verhaal komt bij mij meteen deze gedachte naar voren: deze mevrouw heeft dementie.
Helaas heb ik dementie meerdere keren van dichtbij mee gemaakt en mijn instinct zegt dat het dat moet zijn, of iets wat heel erg op dementie kan lijken (hersenletsel, tumor etc...).
Deze mevrouw kan hier helaas zelf niks aan doen, en heeft waarschijnlijk ook niet door dat er iets mis is. Boos worden is dan ook niet handig en zal averechts werken. Ze kan angstig zijn, maar ook boos kunnen worden als ze geconfronteerd wordt met de realiteit omdat haar waarheid anders is.
Er moet hulp komen voor deze mevrouw, want dit is geen houdbare situatie. Het zal van kwaad tot erger gaan, met het risico dat wij straks op het 6 uur journaal lezen over een grote gasexplosie omdat de bewoonster het gas vergeten was. Dat er geen familie is maakt het lastiger, dus zou het dan proberen via de gemeente. Uiteindelijk zal iemand zich over deze mevrouw moeten ontfermen.
Kortom: iemand moet zorgen dat er hoe dan ook hulp komt voor deze mevrouw en niet stoppen tot de juiste hulp er is. Anders is het wachten op een drama.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Dat zijn toch logische stappen die de instanties zsm op moeten (en zullen) pakken.thespeed schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 10:36:
Ik weet niet als zoiets te regelen is met bijvoorbeeld instanties of de verhuurder. maar misschien is een goede stap dat de gas aansluiting verwijderd wordt en dat ze dan op inductie of iets dergelijks gaat koken.
Dan heb je in ieder geval minder kans op een gas explosie.
Een andere optie is misschien om gewoon helemaal geen kookplaat te hebben en dat ze alles aangeleverd krijgt.
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Helemaal mee eens, deze kunnen inderdaad zorg inschakelen. Als je de wijkagent kan overtuigen van de urgentie kan deze die zorgen overbrengen aan de instanties. Zoek anders via de site van de politie en/of twitter uit wie de wijkagent is en nodig hem/haar even bij je uit op de koffie.Douweegbertje schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 03:28:
Ik zou ook gewoon je wijkagent benaderen. Over het algemeen kunnen die net iets meer bereiken bij instanties. In elk geval zou ik 100% bij een volgende keer naast de brandweer, ook de politie bellen... maar beter dat het niet zo ver komt natuurlijk...
Kleine disclaimer; ik ben zelf ook brandweerman en wij komen geregeld bij dit soort schrijnende gevallen uit. Ook dan maken wij (vaak) melding van dergelijke situaties in ons verslag. Bij herhaaldelijke meldingen uit dezelfde woning/instelling, wordt ook RB ingeschakeld. Van hoe meer kanten zij gevoed worden met informatie, des te gerichten kunnen ze handelen.Team Risicobeheersing
De afdeling Risicobeheersing houdt zich voornamelijk bezig met het voorkomen van brand. We adviseren gemeenten, instellingen, bedrijven en burgers over brandveiligheid.
Brandveilig Leven is een belangrijk thema bij Risicobeheersing. Met Brandveilig Leven willen we inwoners, instellingen en bedrijven bewust maken van brandveiligheid. Zo geven we bijvoorbeeld brandveiligheidsadvies aan zorginstellingen, aan zelfstandig wonende ouderen, op scholen en nazorg na brand. Nazorg na brand houdt in dat we voorlichting en uitleg geven over de brand die bij jou in de buurt is geweest.
[ Voor 20% gewijzigd door Matis op 04-11-2022 11:14 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
olivier5 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 20:32:
***members only***
[ Voor 10% gewijzigd door Michael_OsGroot op 04-11-2022 12:15 ]
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Dat dichtdraaien sowieso niet doen. Verder is het hoe vervelend ook gewoon de instanties op de hoogte brengen en ieder incident melden.olivier5 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 12:57:
***members only***
Gas dichtdraaien sowieso gewoon niet aan beginnen, want stel dat er wél iets gebeurt en jij bent de laatste die die kraan aan heeft geraakt dan kan verzekering nog wel eens moeilijk gaan doen. Is gewoon niet jouw gaskraan, dus je hebt niet het recht om daar aan te zitten.olivier5 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 12:57:
***members only***
Een huisarts gaat hopelijk helemaal niets voor je doen. Medisch geheimhoudingsplicht en zo...knappert_ schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:47:
Je zou kunnen proberen de huisarts te achterhalen. Hij/zij kan een psycholoog inschakelen en op basis daarvan een indicatie aanvragen voor bvb een woonzorgcentrum.
Mw. moet wel ver heen zijn om gedwongen te worden haar huis te verlaten. Dus dat wordt wel lastig. Maar een huisarts kan wel een aanvraag voor een indicatie in gang zetten. Zal sneller gaan dan eerder genoemde instanties.
Ninety percent of everything is crap.
Het verhaal van TS begint met een brandende prullebak. En vlam in de pan kan nog steeds.FRANQ schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 17:15:
Eigenlijk is het brandgevaar al enorm te reduceren door haar niet meer op gas te laten koken maar op inductie.
[ Voor 42% gewijzigd door JBplap op 06-11-2022 15:04 ]
De huisarts hoeft jou ook niet op de hoogte te houden. Echter wanneer iemand meldt dat de woonsituatie onveilig is, dan kan de huisarts wel degelijk wat betekenen.RoamingZombie schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 16:25:
[...]
Een huisarts gaat hopelijk helemaal niets voor je doen. Medisch geheimhoudingsplicht en zo...
Die gaan af bij zo'n 58 graden Celsius, als zijn betonvloer al zo heet is dan is er geen redden meer aan hoorFlapperbol schreef op donderdag 3 november 2022 @ 07:47:
Misschien een idee om voor nu even een hittemelder te kopen en deze op de vloer boven haar keuken neer te leggen?
Het lost het probleem niet op, maar dan ben je er zelf in ieder geval op tijd bij als het mis gaat.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)
Verwijderd
Die stond er bij ons ook 1 op het balkon van ons appartement. Je hebt maar 1 buitendeur..... Dan liever het balkon van de onderburen. Maar moet nog een keer een nieuwe kopen voor de zolder van onze huidige woning. Op de eerste verieping hebben we mogelijkheden in de vorm van erkers/balkons. Daar om ik wel vanaf zonder mijn enkels te breken. Met zo'n noodladder is 1 erker op de begane grond bereikbaar vanaf de zolder.Goudvis schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:56:
Alle zinnige denkbare adviezen zijn al gegeven.
Maar.. Als je je graag verzekert, zou je nog zoiets in huis kunnen halen:
[Afbeelding]
Werkt zo:
[Afbeelding]
Voor zeven tientjes wil je geen enkels breken als de pleuris uitbreekt.
Wat erg fijn om te horen! Zowel voor jou als voor je onderbuurvrouw.olivier5 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:30:
***members only***
Mooi land wonen weolivier5 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:30:
***members only***
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq