Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal hoofdzakelijk worden gebruikt om te gamen op een ultrawide QHD (3440 x 1440) 144hz scherm. Bij voorkeur haal ik ook de fps, ik klooi liever wat met de settings, dan dat ik onder de 80fps kom 1% low.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het upgraden van de huidige PC vergelijken met aanschaf van een volgende generatie PC.
Mocht ik uiteindelijk beslissen voor een nieuwe PC, dan gaat deze door binnen het huis. Ik heb zelf in gedachte dat de upgrade zo 1000 euro mag kosten en een nieuwe generatie (begin volgend jaar) pc zo rond de 3000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidige systeem:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik verwacht de CPU en GPU up te daten, dit is de voorzet daarvoor:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De games die ik speel op dit systeem zijn erg afwisselend, wel kom ik vaak terecht bij niet tripple A titles en dat zijn automatisch games die minder geoptimaliseerd zijn voor bijvoorbeeld multi core. Ik denk zelf dat de single core performance erg belangrijk is.
Ga je overklokken?
Niet overklokken
Wat verwacht je van ons?
Voor het upgraden van mijn huidige systeem zijn een aantal zaken nodig, ik ben vooral geinteresseerd in wat ik zelf vergeten ben.
Wat ik denk dat er moet gebeuren / vragen:
- BIOS flashen (nog geen ervaring mee, maar moet lukken)
- Ik besef me dat de RAM bij de 5800x3d erg belangrijk is, is mijn huidige setje afdoende?
- Is mijn PSU met 750w toereikend voor een 3080 en 5800x3d of andere suggesties?
- 2de hands/pricewatch is een optie, zouden jullie dat aanraden voor deze componenten?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Het systeem zal hoofdzakelijk worden gebruikt om te gamen op een ultrawide QHD (3440 x 1440) 144hz scherm. Bij voorkeur haal ik ook de fps, ik klooi liever wat met de settings, dan dat ik onder de 80fps kom 1% low.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het upgraden van de huidige PC vergelijken met aanschaf van een volgende generatie PC.
Mocht ik uiteindelijk beslissen voor een nieuwe PC, dan gaat deze door binnen het huis. Ik heb zelf in gedachte dat de upgrade zo 1000 euro mag kosten en een nieuwe generatie (begin volgend jaar) pc zo rond de 3000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidige systeem:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 419,99 | € 419,99 |
| 1 | Moederborden | ASRock X570 Steel Legend | € 218,95 | € 218,95 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart/Wit | € 64,09 | € 64,09 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 68,14 | € 68,14 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) Wit | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 250GB | € 35,90 | € 35,90 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 2TB | € 221,20 | € 221,20 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.128,17 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik verwacht de CPU en GPU up te daten, dit is de voorzet daarvoor:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X3D Boxed | € 369,- | € 369,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC 10G (rev. 2.0, LHR) | € 869,- | € 869,- |
| Totaal | € 1.238,- | |||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De games die ik speel op dit systeem zijn erg afwisselend, wel kom ik vaak terecht bij niet tripple A titles en dat zijn automatisch games die minder geoptimaliseerd zijn voor bijvoorbeeld multi core. Ik denk zelf dat de single core performance erg belangrijk is.
Ga je overklokken?
Niet overklokken
Wat verwacht je van ons?
Voor het upgraden van mijn huidige systeem zijn een aantal zaken nodig, ik ben vooral geinteresseerd in wat ik zelf vergeten ben.
Wat ik denk dat er moet gebeuren / vragen:
- BIOS flashen (nog geen ervaring mee, maar moet lukken)
- Ik besef me dat de RAM bij de 5800x3d erg belangrijk is, is mijn huidige setje afdoende?
- Is mijn PSU met 750w toereikend voor een 3080 en 5800x3d of andere suggesties?
- 2de hands/pricewatch is een optie, zouden jullie dat aanraden voor deze componenten?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
[ Voor 0% gewijzigd door enjee op 02-11-2022 16:28 . Reden: opmaak ]