Hoe kan ik een "Hotelschakeling" maken met HUE

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case29
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 04-05-2023
Mijn vraag

Ik wil een hotelschakeling maken met 2 (Friends of Hue) schakelaars en 1 HUE lamp. 1 Schakelaar onder aan de trap en 1 bovenaan. Als ik één van de schakelaars gebruik moet de lamp uit gaan als hij aan stond en aan als hij uit stond. Ik heb geprobeerd dit met een Scenic te maken maar dit lukt me niet via de instellingen van deze accesoire.. Wat kan ik instellen of aanschaffen om een hotelschakeling mogelijk te maken?

Case

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Als je 1 kamer maakt met de lamp en 2 schakelaars dan ben je er toch al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case29
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 04-05-2023
Hoe dan? De aan en uit moet toch van plaats wisselen bij de andere schakelaar als de lamp met de ene is aan of uit gezet?
Bij mijn vorige spulletjes van Sonoff had ik naast aan of uit ook “omkeren” als optie. Op de schakelaars stelde ik alles in op “omkeren”.
Bij Hue kan ik die optie niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 09:46
Bij hue heeft de lamp zelf altijd spanning (in de goede situatie) en heb je niks van doen met een “hotelschakeling” simpel voorbeeld je pakt 2 drukkers (b.v. die bij een starterskit krijgt) als je die allebei koppeld aan die lamp zal die van beide een on/off commando kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-05 14:41
Heeft hue geen "toggle" functie?

Kan al zeggen dat ik blij ben gekozen te hebben voor eigen domotica software. Dit soort basis dingen wil je je tijd niet aan verdoen.

Kun je hier wat mee?
https://community.hueesse...nding-on-lamp-state/218/4

[ Voor 24% gewijzigd door Fore! op 02-11-2022 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huizewaaldrecht
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-07-2024
Dit wel heel erg simpel op te lossen. Eem Hue-lamp en twee Dimmer Switches van de nieuwe generatie. Eentje beneden aan de trap en eentje boven. Heb ik ook zo gehad op de gang. Maar nu zit er een motion sensor. Hoef je helemaal niets meer te doen.
Pagina: 1