Hallo tweakers,
Mijn zoon wil graag een nieuwe game pc, de oude van papa voldoet niet meer. Wij gaan het samen uitzoeken en bouwen. Met het uitzoeken van de onderdelen zijn we inmiddels een eind op weg.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het systeem wordt voornamelijk gegamed en gestreamd. De games die er goed op moeten draaien zijn: Fortnite en Minecraft Java editie op 1080P >60fps. Ik verwacht dat er in de nabije toekomst ook ander games op moeten draaien zoals bijvoorbeeld Call of Duty MW2.
Wat mag het systeem gaan kosten?
We hopen dat de kosten onder de € 700 blijven. Hij betaalt het van zijn spaargeld.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is allemaal aanwezig inclusief een full hd monitor. En ik heb nog een sata SSD liggen voor extra opslag.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aan de hand van de bbg en het forum zijn we tot de onderstaande lijst gekomen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet meer dan wat bovenaan beschreven staat. Alleen nog dat we op korte termijn willen bestellen, dus niet gaan wachten op eventueel nieuwe releases.
Ga je overklokken?
Nee we gaan niet overklokken
Wat verwacht je van ons?[i]
We willen graag weten of ons systeem klopt en in balans is.
Of we de juiste keuzes hebben gemaakt wat betreft prijs/ prestatie.
Misschien hebben jullie nog besparing tips.
Volgens mij is dat het wel, mocht ik iets gemist hebben dan hoor ik het graag.
Het is toch altijd weer spannend een nieuwe pc samenstellen. Daarom ben ik heel blij met de hulp die jullie bieden. Alvast super bedankt voor jullie reacties!
Mijn zoon wil graag een nieuwe game pc, de oude van papa voldoet niet meer. Wij gaan het samen uitzoeken en bouwen. Met het uitzoeken van de onderdelen zijn we inmiddels een eind op weg.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het systeem wordt voornamelijk gegamed en gestreamd. De games die er goed op moeten draaien zijn: Fortnite en Minecraft Java editie op 1080P >60fps. Ik verwacht dat er in de nabije toekomst ook ander games op moeten draaien zoals bijvoorbeeld Call of Duty MW2.
Wat mag het systeem gaan kosten?
We hopen dat de kosten onder de € 700 blijven. Hij betaalt het van zijn spaargeld.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is allemaal aanwezig inclusief een full hd monitor. En ik heb nog een sata SSD liggen voor extra opslag.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aan de hand van de bbg en het forum zijn we tot de onderstaande lijst gekomen.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i3-12100F Boxed | € 119,- | € 119,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B660M DS3H DDR4 | € 122,99 | € 122,99 |
1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 6600 Challenger D 8GB | € 277,- | € 277,- |
1 | Behuizingen | Aerocool Quantum Mesh (Includes 12cm FRGB Fan x 3) | € 48,95 | € 48,95 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 52,82 | € 52,82 |
1 | Voedingen | Cooler Master V550 Gold-V2 | € 64,90 | € 64,90 |
1 | Solid state drives | Crucial P2 250GB | € 32,90 | € 32,90 |
Totaal | € 718,56 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet meer dan wat bovenaan beschreven staat. Alleen nog dat we op korte termijn willen bestellen, dus niet gaan wachten op eventueel nieuwe releases.
Ga je overklokken?
Nee we gaan niet overklokken
Wat verwacht je van ons?[i]
We willen graag weten of ons systeem klopt en in balans is.
Of we de juiste keuzes hebben gemaakt wat betreft prijs/ prestatie.
Misschien hebben jullie nog besparing tips.
Volgens mij is dat het wel, mocht ik iets gemist hebben dan hoor ik het graag.
Het is toch altijd weer spannend een nieuwe pc samenstellen. Daarom ben ik heel blij met de hulp die jullie bieden. Alvast super bedankt voor jullie reacties!