de (ozo bekende) Texas Instruments TI-83 (+)

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27983

Topicstarter
Hallow :)

ik heb een TI-83 Plus van Texas Instruments (graphische rekenmisschiene) moeten kopen voor school, en met een data kabel kan je bestanden oversturen tussen 2 van die dingen, en spelletjes spelen tegen mekaar ( :) )

nou probeerde dus een vriend van me een bestand naar mij over te sturen, hij heeft een TI-83, en het verzenden mislukte, maar van mijn apparaat naar de zijne lukt wel...

zou dit te maken kunnen hebben met het feit dat ik de + versie heb?? en hoe kan ik dat oplossen?? is nml wel fijn als we bijv. aantekeningen (of spelletjes) uit kunnen wisselen...

ennuh, hoe werkt die software eigenlijk die je erbij krijgt als je computer-kabel hebt?? ik snap er nml geen f*ck van (intelligentie van een }:O zeg maar, iig wat rekenmisschienes betreft)

thx alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26824

Ze gebruiken allebei de basic taal voor de progjes... [behalve de spelletjes]... dus daar zal het niet aan liggen. Ik heb geen idee waar het wel aan kan liggen, want een vriend van me heeft ook de plus, ik de gewone, en kgeloof dat ik toch gewoon bestandjes kon uitwisselen... maar misschien dat je ff moet zoeken op zo'n TI site... [met de search op GoT kom je verschillende tegen d8 ik zo]

Voor de rest zit er ook niet zoveel verschil in tussen de plus en de gewone d8 ik... alleen wat extra dingetjes voor metingen ofzo... maar dat heeft niets met bestandjes te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Veel spellen zijn in assemble formaat. En aangezien dat effe dieper op de hardware zit, kan het zijn dat het niet werkt. De Ti83plus heeft namelijk een extra type geheugen als soort archive systeem (dacht ik), en daardoor wil het toch niet werken. Basic spellen moeten in principe wel altijd werken.

Heb je anders wel alle 'bestandjes' getransfered? meen mij te herinneren dat je je naast 'tetris' ook nog een 'zalpha' en 'zasmload' 'ztetris' had bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

idd... voor zowat alle spellen heb je zasmload nodig... en vaak is het spel "naam" alleen om het op te starten en is "znaam" het echte spel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb snake :)

maar ja, alle bestanden die er van waren zijn overgezet, maar dat niet alleen, niet alleen spelletjes, maar ook bijv. zijn lesrooster kan ik niet overhalen... :?

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06 01:22
hey wreed... ken je ook gamen op dat ding...
ik heb hem vandaag gehaalt maar ik me er nog nie echt in verdiept... (boek is mij wat te dik) maar zit er gewoon en apart gedeelte op dat waar je 'dingen' in kan opslaan??? en wat voor soort 'dingen' kan je er in opslaan??
kan iemand mij dit uitleggen of een verwijzing naar een pagina in die te dikke handleiding???
bvd MasterM...

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-05 14:56

dwaas

_

kheb vandaag nog een opfriscursus gehad op school...
this is a thing you gotta have..

King for a day,... fool for a lifetime.

Op donderdag 30 augustus 2001 17:51 schreef MasterM het volgende:
hey wreed... ken je ook gamen op dat ding...
ik heb hem vandaag gehaalt maar ik me er nog nie echt in verdiept... (boek is mij wat te dik) maar zit er gewoon en apart gedeelte op dat waar je 'dingen' in kan opslaan??? en wat voor soort 'dingen' kan je er in opslaan??
kan iemand mij dit uitleggen of een verwijzing naar een pagina in die te dikke handleiding???
bvd MasterM...
Ja... je kan spellen van internet halen [waar weet ik niet, heb ik nooit gedaan] en dan kan je die met een [zelfgemaakte]kabel op je ti zetten. Bij 'prgm' kan je dus zelf programeren... met de basictaal... men zegt dat het op visualbasic lijkt [geen idee of dat zo is], maar moeilijk is het niet echt... werkt met if en else enzo... ik ben er mee opgehouden na 1 jaar... ik gebruikte ze vorig jaar alleen om 'spiekbriefjes/progjes' in te zetten... voor dit jaar weet ik niet of ik er veel aan heb... kzit in examen jaar dus geen repetities, en voor je examen is het nogal veeel om het erin te zetten >:)
Maar ach tis wel leuk, die progjes voor je abc-formule enzo... maar verschrikkelijk saai na een poosje.

Anoniem: 26231

op je ti-83+ zullen spellen die op een gewone 83 wel werken niet werken (asm spellen dus) dit komt omdat de + dit op een andere manier verwerkt. de progs die je zelf maakt op je machine moeten echter gewoon werken

Maar zijn probleem zit em in het verzenden van files...
Misschien dat de + dit op een andere manier verwerkt als de normale... Staat dit niet ergens op zo'n Texas Instruments Site...

nou ik heb een normale en een plus en het verzenden werkt precies hetzelfde
en ja ik heb dat boek helemaal gelezen :P

Topicstarter
Op donderdag 30 augustus 2001 18:46 schreef Tigereye het volgende:

Ja... je kan spellen van internet halen [waar weet ik niet, heb ik nooit gedaan]
hmmz, http://www.google.com en dan zoeken naar "TI-83 games" ofzow :)

makkelijk he :P

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:38
Op donderdag 30 augustus 2001 18:46 schreef Tigereye het volgende:

[..]

Ja... je kan spellen van internet halen [waar weet ik niet, heb ik nooit gedaan]
www.ticalc.org :)

Alles voor je grafische rekenmachine. (TI-83 / TI83+ en alle andere TI grafische tikdozen)

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• Jeroen O
Op woensdag 29 augustus 2001 16:31 schreef Koen Rotteveel het volgende:
De Ti83plus heeft namelijk een extra type geheugen als soort archive systeem (dacht ik), en daardoor wil het toch niet werken.
Klopt. Dat geheugen heet flash-ROM. Ten eerste zit het OS daarin opgeslagen, zodat je dat eventueel kan upgraden.

Ten tweede kan je er flash-applications in laden, die je bij texas instruments kan downloaden/kopen. (Sommige flash apps zijn gratis).

De rest van het flash rom kan je gebruiken om programma's en variabelen in op te slaan. Voordeel hiervan is dat je hiermee RAM bespaart dat vervolgens weer gebruikt kan worden voor berekeningen. Programma's (spelletjes) kan je overigens gewoon vanuit het flash rom draaien. >:) :)

Een ander voordeel (hoewel ik niet zeker weet of dat bij de 83+ ook zo is, bij de TI-89 wel), als de rekenmachine crasht, blijft het flashrom intact zodat je niet je gegevens kwijt bent die daar in opgeslagen zijn.

33999

Het zal toch eerder Quick Basic dan Visual Basic zijn neem ik aan. Ik heb zelf de TI 83 PLUS, aantekeningen maken in dat apparaat? daar ben je uren mee bezig hej. Zou iemand mij een link kunnen geven of een plaatje met het schema van zo'n kabel? Ik heb trouwens iets gevonden op http://download.cnet.com/downloads/0-1635594-100-5788135.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-4.5788135 en hier heb je nog wat van TI http://www-search.ti.com/search97cgi/s97_cgi?keywds=83+plus&Action=FilterSearch&Filter=TI.filter.hts&Site=new&Scope= . Ik heb gewoon zo'n zwarte, wie heeft er zo'n zilvere?

Shit ga eens zoeken met een willekeurige zoeksite en je hebt honderden adressen, check eens op http://www.sakic.f2s.com/TI83.html daar zit een zeer handig proggie bij jammer dat ik ben geslaagd anders had ik een 10 voor wiskunde gehad i.p.v een 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Hier zijn twee schema's: (weet niet welke beter is). Kijk daarvoor even op de site waar ze vandaan komen: zie link onderaan

Afbeeldingslocatie: http://www.ticalc.org/images/cables/seriallink.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.students.uiuc.edu/~fmhess/bccsl/bccsl.gif

Voor meer info over de bovenstaande en overige kabels:

http://www.ticalc.org/hardware/cables/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

33999

Hej th@nx ik zal ze eens grondig bestuderen 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vaag een parallele kabel is veel makkelijker
Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~timyp/ti83/parallel/schema.jpg
(De twee resistors die in de tekening staan hoven niet persee maar de kabel blijkt beker te werken als je ze er tussen plaatst.)

Benodigdheden

- Een 25-pin D type connector (voor in je parallele poort).
- Het omhulsel voor je parallele stekker.
- Twee diodes, van het type type 1N4148 (small silicon switching diodes). Dit is het belangrijkste onderdeel van je link kabel.
- Twee 1K ohm resistors (optioneel).
- Een stuk draad (ongeveer 2 meter). Het beste is een draad met binnenin twee draden met daaromheen koperdraad. Dit is om storingen te voorkomen.
- Een 2.5mm stereo jack voor in je Ti-83. Dit stekkertje pas echter niet goed dus je kan ook een 2.5mm stereo socket gebruiken en daar je kabel in doen die je bij je rekenmachine hebt gekregen (je kan deze ook doormidden knippen).

Gereedschap

- Een soldeerbout + tin etc.
- Een test meter om je draden door te meten.
- Een draadstripper.
- Een schroevendraaier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 30 augustus 2001 23:38 schreef Jeroen17 het volgende:

[..]

www.ticalc.org :)

Alles voor je grafische rekenmachine. (TI-83 / TI83+ en alle andere TI grafische tikdozen)
THX jeroen, ik vind je meteen een kewle gast :)

JEROEN IK HOUD VAN JE! :P :P :) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-06 20:56
trouwens windows CE is een aanrader om op je TI ding te proppen, is best wel grappig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25325

Hmm ik vind die TI dingen niet echt makkelijk te bedienen, maar ik heb ze maar een paar keer aan kunnen raken...
Wij moesten voor school een Casio aanschaffen, die schijnt sneller te zijn in 'gewone' basic programma's, maar heeft niet de mogelijkheid Asembly code binnen te halen zonder te solderen enzo |:(
De rest van de wereld schijnt gewoon TI te gebruiken... Naja ik heb ten minste 3 kleurtjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Op vrijdag 31 augustus 2001 23:16 schreef Lore het volgende:
Hmm ik vind die TI dingen niet echt makkelijk te bedienen, maar ik heb ze maar een paar keer aan kunnen raken...
Wij moesten voor school een Casio aanschaffen, die schijnt sneller te zijn in 'gewone' basic programma's, maar heeft niet de mogelijkheid Asembly code binnen te halen zonder te solderen enzo |:(
De rest van de wereld schijnt gewoon TI te gebruiken... Naja ik heb ten minste 3 kleurtjes :)
Ach, het is maar net wat je gewend bent. Na twee jaar met een Casio te hebben gewerkt, heb ik een TI aangeschaft. Als je met beide apparaten hebt leren werken, maakt het allemaal niet zoveel meer uit. Beide merken hebben zowel hun voor- en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Op vrijdag 31 augustus 2001 19:03 schreef Dala11of11 het volgende:
trouwens windows CE is een aanrader om op je TI ding te proppen, is best wel grappig
Euh? Alsof dat gaat enzo?

Tenminste, lijkt me dat een TI-83 een beetje veel te weinig geheugen heeft voor Windows. En ik zie ook niet graag op m'n examens m'n rekenmachine vastlopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-06 20:56
Afbeeldingslocatie: http://www.ticalc.org/cgi-bin/zipview?83/asm/programs/wince.zip;scrnshot2.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.ticalc.org/cgi-bin/zipview?83/asm/programs/wince.zip;scrnshot3.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.ticalc.org/cgi-bin/zipview?83/asm/programs/wince.zip;scrnshot1.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.ticalc.org/cgi-bin/zipview?83/asm/programs/wince.zip;scrnshot4.gif
This program was only made to express how i think some one should programs a shell
it might be nice if some one would take this idea to develop a real assembly shell based on these ideas

Password = "y=" button press it 5 times
to change password go to control panel click on lock and then type in old password, then it asks for new password
to turn off password go to lock but just press enter

Background can be changed to whatever you like
just simply save it as pic1

To add programs to your programs files folder
edit "zzprog" and where it says "name" sto Str4, place any four letter name
then edit "zzfprog" and depending on what slot you picked it will say
If g=1
prgm "name of program"...etc.
icons can be changed when you edit "zzprog" where it says D=#
what ever number you put in it will draw a particular icon
you may add to the icon library if you wish under the program "ZZICOLIB"

you can make your own applications for windows if you play aound, alot of these programs run off shared engines
kijk maar:

Op TiCalc.com

oja als je een ander rekenmacine hebt, gewooon de file archives door zoeken (kijk naar WINCE)

dus voor de homepage zelf: http://www.ticalc.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30576

Ik heb geen ervaring met Ti-83, maar bij het overzetten van bestanden tussen 2 Ti-89's mag het bestand niet gearchiveerd staan, mischien dat het daarmee iets te maken heeft ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

neuh
Pagina: 1