Monitor als tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliedel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 09:51
Ik ben op zoek naar een monitor die dienst gaat doen als tv, van ongeveer 39" - 43".

Ik ben hierbij niet geïnteresseerd in smart tv functionaliteit, ingebouwde speakers, of tuner. Het scherm hangt namelijk aan een computer en ik heb daar goede speakers op aangesloten.

Ik heb nu gekeken naar bijvoorbeeld de LG C2 42 en een reeks aan computer schermen

Het lastige is dat reviews vaak naar heel andere dingen kijken en er een hoop beeldtechnieken bij zijn gekomen waar ik niet bekend mee ben. De NEC is al helemaal niet gereviewed, terwijl deze wel een IPS scherm heeft met goed contrast.

Heeft iemand nog aanraders, of tips om de zoektocht makkelijker te maken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:15
Als je 1000 euro ervoor over hebt zou ik die OLED halen en alle LCD’s laten staan. Erg plezierig voor de ogen en geweldige zwart weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliedel
Djarune schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:18:
Als je 1000 euro ervoor over hebt zou ik die OLED halen en alle LCD’s laten staan. Erg plezierig voor de ogen en geweldige zwart weergave.
Ja, dat is een goede vraag. Ik heb nu een ips scherm en vind eigenlijk vooral de backlight bleed wel heel vervelend om te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-06 22:34

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb zelf sinds een maand de LG C2 OLED in 42" als desktop monitor. 50% gebruik voor games, 50% gebruik voor werk. Ik kwam af van een 34" Alienware ultrawide monitor met IPS paneel op een resolutie van 3440x1440. Wat een verademing is die LG tov de Alienware! Niet alleen de 4K resolutie en het grotere schermopervlak zijn superfijn maar ook de 120Hz en het OLED paneel zelf zijn heel fijn. 0,0 backlightbleed en heel hoog contrast. Tevens is de HDR weergave uitstekend. Ik vind dit echt een hele goede verbetering van mijn setup. Ik raad het je dan ook echt aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Techno Overlord op 02-11-2022 13:51 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliedel
Techno Overlord schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:51:
Ik heb zelf sinds een maand de LG C2 OLED in 42" als desktop monitor. 50% gebruik voor games, 50% gebruik voor werk. Ik kwam af van een 34" Alienware ultrawide monitor met IPS paneel op een resolutie van 3440x1440. Wat een verademing is die LG tov de Alienware! Niet alleen de 4K resolutie en het grotere schermopervlak zijn superfijn maar ook de 120Hz en het OLED paneel zelf zijn heel fijn. 0,0 backlightbleed en heel hoog contrast. Tevens is de HDR weergave uitstekend. Ik vind dit echt een hele goede verbetering van mijn setup. Ik raad het je dan ook echt aan.
Grappig, jouw scenario is dus precies omgekeerd =]
Je hebt geen last van de smart tv functies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acezeck
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-06 08:44
Wat betreft je smart tv functies zou ik niet een hele grote factor laten zijn. Om dit gewoon te negeren raad ik aan een Chromecast TV erin te drukken die kosten ~65 euro. Dat is niks vergeleken met de prijzen van de schermen.

Als het aankomt op 42 inch 4k schermen in dit segment is OLED vaak de beste optie en zou IPS alleen een keuze moeten zijn als je budget niet genoeg is voor OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
ik gebruik een lg 48 tv als monitor voor mijn pc.

Daarnaast gebruik voor films en series, wel allemaal vanaf mijn pc.

zeker geen spijt, zou niet meer zonder willen. klein nadeel momenteel is dat je de tv natuurlijk met een eigen afstandbediening aan en uit zet. Dat doet hij niet zoals een monitor van een pc dat normaal automatisch doet.

er schijnt een werkende app te zijn die die kan regelen, maar ben er nog niet aan toe gekomen om dat uit te zoeken

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Vliedel schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:59:
[...]

Grappig, jouw scenario is dus precies omgekeerd =]
Je hebt geen last van de smart tv functies?
Nee hoor. Helemaal niet zelfs. Hij hangt niet eens aan het internet. :)

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliedel
Techno Overlord schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:25:
[...]

Nee hoor. Helemaal niet zelfs. Hij hangt niet eens aan het internet. :)
Hehe, ja ik was ook niet van plan hm internet te geven. En wat betreft wat @jack zomer zegt, is het aan en uit zetten nog vervelend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Nee ik vind van niet.

De ab ligt op het bureau.

Dus druk de pc aan en het scherm. Zou ook met de knop onder het scherm kunnen, maar ik heb daar een soundbar strak onder zitten.

Ga wel even opzoek naar de lg app die iemand heeft gemaakt.
Volgens mij kon die het aan en uit gaan tegelijkertijd met de pc regelen/simuleren

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliedel
Acezeck schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:37:
Wat betreft je smart tv functies zou ik niet een hele grote factor laten zijn. Om dit gewoon te negeren raad ik aan een Chromecast TV erin te drukken die kosten ~65 euro. Dat is niks vergeleken met de prijzen van de schermen.

Als het aankomt op 42 inch 4k schermen in dit segment is OLED vaak de beste optie en zou IPS alleen een keuze moeten zijn als je budget niet genoeg is voor OLED.
Ja, ik ga inderdaad die smart tv functies gewoon niet gebruiken, maar ik weet niet of het dan alsnog in de weg zit (denk aan popups oid).

Is oled echt zoveel beter dan ips? Of zijn er ook ips schermen zonder backlight bleeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acezeck
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-06 08:44
Vliedel schreef op woensdag 2 november 2022 @ 22:34:
[...]

Ja, ik ga inderdaad die smart tv functies gewoon niet gebruiken, maar ik weet niet of het dan alsnog in de weg zit (denk aan popups oid).

Is oled echt zoveel beter dan ips? Of zijn er ook ips schermen zonder backlight bleeding?
OLED is op elk vlak 100x beter. Het enige wat IPS beter kan doen is vaak de helderheid. Maar als je kijkt naar de LG panelen zijn die ook heel helder. OLED is echt veel mooier. Kwa popups valt het mee denk ik je sluit direct een bron aan namelijk.

(Alle high-end schermen maken gebruik van OLED (Telefoons, TV, iPads...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Vliedel schreef op woensdag 2 november 2022 @ 19:20:
[...]

Hehe, ja ik was ook niet van plan hm internet te geven. En wat betreft wat @jack zomer zegt, is het aan en uit zetten nog vervelend?
Nee, gewoon de knop induwen op de remote. :+

Hij springt niet aan als ik mijn PC aanzet. Zag wel een truukje bij Linus Tech Tips met Wake-On-Lan. Maarja die remote van de TV ligt vlakbij de tv. Als ik 's ochtends begin is het één duw op de aan/uit-knop van de pc en één duw op de aan/uit-knop op de remote. Ik zou je keuze niet van dit "euvel" af laten hangen.

Forever raver!

Pagina: 1