Foto's
:strip_exif()/f/image/9QWc14mt9w0vQzO2mcmQ83g6.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/5izooRELNiw7hrcqKq6HckUB.png?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Zie bovenstaande foto's, er is ruimte voor 2 panelen, hellingshoek dak is 40 graden. Het rode vlak in de foto is toekomst uitbreiding voor zonnepanelen.Schaduw
Zeker, zie onderstaande afbeelding:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AsqP3tSZ7HKD3xSTvpR98ZVT.jpg?f=user_large)
Jaarverbruik
Huidige is 2700kwh maar hier komt nog een warmtepomp bij. Doet eigenlijk er niet zo heel erg toe gezien dak maximaal vol gelegd wordtHuidige elektriciteitsaansluiting
1 fase maar staan op de wachtlijst voor 3 faseBudget en doel
Budget is er niet, het kost wat het kost. Ons doel is in ieder geval deel eigen vebruik op te vangen maar wij sluiten een SAP voor de zonnepanelen niet uit.Wie gaat het project uitvoeren
Iemand andersBijhouden van data
Zo goed als mogelijk, we willen wel zo veel mogelijk voorbereid zijn om er een echt smart home van te maken dus apparatuur draait bij opbrengst etc.Reeds verkregen offertes
2 stuks, lokale installateurs krijg je nagenoeg niets van dus hebben 2 grote aannemers gevonden, Zonneplan en SveaZonneplan
Offerte i mooi maar weinig detail in 1 oogopslag, hieronder tekstueel samengevat
12x 400WP DM400M10-54HBB/-V
1x SAJ (type staat er niet bij maar ik denk de 45--WP versie) R5-3K-S2
€ 5609 euro totaal dus 1,16 €/WP
Svea]
Ook een mooie offerte met nog minder detail
12 x 390Wp Full Black (Trina, Risen of vergelijkbaar)
1 x Goodwe GW4K-DT 3-fase omvormer
€ 5247,19 dus 1,12 €/WP
Qua prijzen maakt het per WP niet zo veel uit, totaal 350 euro verschil. Bij SVEA heb ik geen idee welk paneel je nu krijgt, garanties blijven allemaal hetzelfde. Je kan nog 400 euro bij betalen voor 20 jaar garantie op je omvormer.
Heb ook nog een offerte voor een Enphase systeem maar daar zie ik het nut niet zo van in. 7700 euro voor mijn dak voor diegene die het wilt weten.
Regio
ApeldoornNu is het dus even de vraag of dit deze tijd een goede offerte is en wat zijn de ervaringen met de installateurs en panelen.
__/`\__/`\__