Connectie issues Xbox -> Controller

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-06 15:25
Mijn vraag:

Mijn Xbox en controller verliezen regelmatig de connectie onder verschillende omstandigheden,
Hebben jullie nog suggesties/ideeën, of de zelfde ervaring en eventuele oplossing?

De situatie :
Bij het spelen van PGA Tour 2K23 (online, private match), en het gebruik van een headset verliest de controller regelmatig de verbinding met de console, ik heb meerdere controller en headset combinaties geprobeerd, bij careermode is er (vooralsnog) geen verlies van verbinding, bij andere spellen (online/offline) lijkt er ook geen verlies van verbinding te zijn, maar dit ga ik nog wat uitgebreider testen.

Console is bedraad aan netwerk, er zijn geen andere draadloze apparaten in de buurt, accu's zijn volledig opgeladen, en console staat volledig vrij, is stofvrij en heeft voldoende ruimte om te ventileren.
daarnaast zijn er geen externe apparaten aangesloten op de console

Relevante software en hardware die ik gebruik:
- Xbox Series X
- Xbox Elite controller V1
- Xbox Elite controller V2 (2 stuks waarvan 1 nu 2 dagen oud)
- Xbox Original controller V2
- Diverse headsets, onder andere, de orignele xbox headset (bedraad) en HyperX (bedraad)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

- Diverse controllers geprobeerd, verschillende headsets geprobeerd, en veschillende combinaties van deze 2.
- Console en controller ge-update naar nieuwst beschikbare versies
- Diverse topic met mogelijk oplossingen doorgenomen (reddit, microsoft en andere)
Controller connectie issues komen voor, maar vaak zijn deze topics oud (2014-2019) en bieden de geboden suggesties/oplossingen geen soelaas.

Een hardware probleem in de console is mogelijk, maar in dat geval zou ik verwachten dat de connectie issues vaker en ook bij andere spellen voorkomen, een software (game) probleem lijkt onwaarschijnlijk, aangezien een spel niet de controller aanstuurt (in ieder geval niet de connectie met de Xbox)

Voor de compleetheid, nog even een opsomming van in andere topic geopperde oplossingen:

- Signaal verlies door storingen
Storing door externe apparatuur aan Xbox (niet van toepassing)
Storing door nabije draadloze apparatuur (niet van toepassing, alles is bedraad met Wi-Fi uitgeschakeld)
Telefoon en smartwatch uit de buurt gelegd (op een bepaald punt probeer je gewoon alles ;w )
- Signaal verlies door slechte/lege accu (getest, niet van toepassing)
- Defect aan controller/headset (getest met meerdere apparaten bij alle blijft het probleem)
- Oude firmware (alles geüpdatet)
- Powercycle console/controller (uitgevoerd volgens instructies van MS)

Uiteraard blijf ik testen om te kijken of ik het probleem kan reproduceren in andere spellen of nog verder kan beperken tot 1 bepaalde situatie, maar jullie input/suggesties of mogelijke oplossingen/ervaringen zijn meer dan welkom,
Daarvoor alvast bedankt,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:21
Ik heb hetzelfde met een series S. Na drie! "reparaties" (2 via bol.com en 1 direct via MS) vorig jaar geld terug gekregen en een nieuwe gekocht. Maar die heeft hetzelfde probleem. Met de bijgeleverde maar ook met de extra gekochte controller. Ook alles netjes geüpdatet maar blijft maar terugkeren.

Is er inmiddels een oplossing voor want anders verzand ik weer in het heen en weer sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
jongetje schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 17:12:
Ik heb hetzelfde met een series S. Na drie! "reparaties" (2 via bol.com en 1 direct via MS) vorig jaar geld terug gekregen en een nieuwe gekocht. Maar die heeft hetzelfde probleem. Met de bijgeleverde maar ook met de extra gekochte controller. Ook alles netjes geüpdatet maar blijft maar terugkeren.

Is er inmiddels een oplossing voor want anders verzand ik weer in het heen en weer sturen...
Super vervelend, is het bij een specifiek spel?
Bij mij is het probleem opgelost na een systeem-update later in 2022,
ook de software en controller hebben is de tussentijd al (meerdere) updates gehad.
Ik speel nog regelmatig, nu zonder problemen.
Daarnaast was dit erg specifiek (alleen PGA tour 2K23, en alleen bij online spelen)

Verder testen is hier dus helaas niet meer mogelijk, alleen bij een lege accu verliest de controller nog verbinding, het rare hieraan is dat de melding van een (bijna) lege accu pas komt ná de verbindingsproblemen.

Als je iets meer informatie kunt geven kan ik wel kijken of ik het probleem kan reproduceren om te helpen het op te lossen, de power-cycle die MS aanbeveelt kan ook helpen (hiermee worden verbinding-cashes ook geleegd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:21
Het probleem is in spellen, maar ook in het (hoofd)menu. Eigenlijk overal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
In dat geval ben ik bang dat ik je niet verder kan helpen met het oplossen, mijn problemen waren veel specifieker en zijn intussen verholpen, (waarschijnlijk een software issue)

Misschien dat de power-cycle en volledig verwijderen van de controller (om vervolgens opnieuw te koppelen) soelaas kan bieden?

Wel een tip, voor reparatie/vervanging van je controller ben je in mijn ervaring beter af met MS dan de daadwerkelijke verkoper, in mijn geval had ik een "nieuwe" controller binnen 14 dagen weer terug.
(bij MM ging er 4 weken overheen)