Toon posts:

Books in oneindige loop op alle devices

Pagina: 1
Acties:

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:05
Nasty bug gevonden: Ik hen 2 ePubs gekocht via Bol.com. Ik was de eerste aan het lezen en alles oké tot ik o een linkje drukte die naar de laatste pagina (bronnenlijst) gaat. Nu verschijnt er een popup "Boekinhoud niet beschikbaar / [..] Sluit het boek en open het opnieuw of start de app opnieuw".

Zodra je op OK drukt gaat de pop-up weg en komt hij meteen terug. Je kunt dus niks meer, boek niet sluiten, niet terug naar de library, etc. Het is een oneindige loop. App forced sluiten of hele device rebooten helpt ook niet, zodra je Books opstart denkt hij slim te zijn, opent hij meteen je laatst gelezen boek op de laatst gelezen pagina -> popup loop.

En om het nog erger te maken: het gebeurd op al mijn devices (iPad Pro met iPad 16.0 en iPhone 12 Pro met iOS 16.1) want dat werd natuurlijk lekker gesynced via iCloud. In 1 klap Books onbruikbaar op al je devices, want een puinhoop hebben ze toch van de laatste Books versie gemaakt 8)7

Ticket ingediend bij Apple, maar iemand ondertussen een idee hoe ik verder zou kunnen?

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 10:55
Is er een "web" versie van Books in iCloud waar je wellicht het boek kan verwijderen? Als de sync het dan ook van je devices afgooit, kan je hem wellicht daarna weer toevoegen en begint 'ie vooraan.

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:05
XelaRetak schreef op woensdag 2 november 2022 @ 10:23:
Is er een "web" versie van Books in iCloud waar je wellicht het boek kan verwijderen? Als de sync het dan ook van je devices afgooit, kan je hem wellicht daarna weer toevoegen en begint 'ie vooraan.
Nee die is er volgens mij niet.

Ondertussen wel een halve oplossing gevonden om de Books app weer te kunnen gebruiken: een andere ePub naar mezelf gemailed, op iPhone geopend en dan kun je het attachement direct in Books openen. Daarmee kan ik wel terug naar de library en ook weer andere boeken lezen.

Het boek waar ik mee bezig was helaas niet. Zodra ik die open kom ik meteen weer in de deadlock terecht. Ook dat boek eerst deleten (ook uit iCloud) en opnieuw openen, markeren als gelezen etc. helpt niet. Kennelijk is er geen "vergeet op welke pagina je was" meer. :(

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee