Siemens EQ9 - melk wordt niet goed aangezogen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobsel12
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 04-11-2022
Ik heb een siemens EQ9 koffiezetter en eigenlijk vanaf het begin is het melk reservoir een bron van ergernis.

In 50% van de gevallen zuigt hij de melk niet goed op. Maakt het mechanisme veel lawaai en komt er geen melk uit. Het lijkt dan alsof hij valse lucht aanzuigt en het reservoir niet goed aangesloten is.
Maar als je controleert zit het gewoon goed aangesloten.

Wat vaak de oplossing is --> reservoir er af halen en nog een keer aankoppelen en dan gaat het in de meeste gevallen wel goed.

Iemand hier ook ervaring mee en een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:21
Bobsel12 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 09:22:
Ik heb een siemens EQ9 en eigenlijk vanaf het begin is het melk reservoir een bron van ergernis.

[...]

Iemand hier ook ervaring mee en een oplossing?
Dat lijkt me een garantiegevalletje. Een beetje fatsoenlijke verkoper zou dit voor je moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobsel12
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 04-11-2022
Ja klopt. Dat is ook Plan B maar dan moet ik hem opsturen en ben ik hem een paar weken kwijt.
Ik heb nog hoop dat er een getto-fix is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:21
Bobsel12 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 09:27:
Ja klopt. Dat is ook Plan B maar dan moet ik hem opsturen en ben ik hem een paar weken kwijt.
Ik heb nog hoop dat er een getto-fix is...
Wat je zelf kunt testen: Schuim maken zonder melk aangesloten. Komt er een flinke hoeveelheid hete stoom af? Zo ja, dan weet je dat de druk en temperatuur op orde zijn. Daarmee kun jje vrijwel uitsluiten dat het probleem aan de binnenkant van de machine zit. Blijft over: Hele goede schoonmaak en aansluitingen aan de buitenkant controleren op defecten. Ik weet niet in detail hoe deze machine in elkaar zit maar vaak wil een filmpje van het probleem helpen om de oorzaak te achterhalen. Dan zou je de machine niet gelijk hoeven opsturen.