Ik probeer MP3 bestanden te converteren naar cda files. Met Nero en Easy cd 4 en 5 kan dat wel maar alleen tijdens het branden. Ik wil weten of daar een ander proggie voor is wat dat buiten een brand programma om kan doen.
ik dacht dat die alleen als .wav schreef ?Op dinsdag 28 augustus 2001 23:05 schreef edwinv het volgende:
Bijvoorbeeld de Disk Writer plugin van Winamp (zit er standaard bij).
Meh!
Op dinsdag 28 augustus 2001 23:10 schreef De_Koele_Man het volgende:
iedere CD speler leest *.WAV
Je moet ze dan wel als audio data op een cd zetten.
Maar als je een muziek cd wilt maken hoef je met Nero er geen wav van te maken. Gewoon de mp3tjes slepen naar de layout van de cd. Nero maakt zelf de benodigde veranderingen om de boel op cd te kunnen zetten.
Verwijderd
Bent me net voor, CDA betekent CDAudio en dat formaat komt, de naam zegt het al, enkel op CD voor.
elke muziek schrijf prog heeft wav nodig om er een audio cd van te maken (van die waves dus). een programma die van mp3 een audio cd maakt zet die mp3 eerst om naar wav en maakt er dan een cd van. de kwaliteit van de wav is gelijk aan die van de cd, als het goed is 44,1 khz bij 16 bit stereo.
net wat de vorige poster zegt, je moet wel tegen je brand prog zeggen dat je een audio cd wil maken, en dan moet je die waves als bron gebruiken, anders krijg je een cdrom met waves (of een ander soort cd, net wat je kiest) en die speelt je radio nie.
nog 1 tip, mijn brander maakt alleen goeie audio cds met de originele drivers en brand prog. ik heb geen nieuwere versie van dat prog want ik vind t een beetje een raar prog dus ik gebruik de meer bekendere progs, maar voor audio moet ik wel de originele hebben. misschien bij jouw ook wel als de muziek op de cd om de seconde een halve seconde pauze houd.
net wat de vorige poster zegt, je moet wel tegen je brand prog zeggen dat je een audio cd wil maken, en dan moet je die waves als bron gebruiken, anders krijg je een cdrom met waves (of een ander soort cd, net wat je kiest) en die speelt je radio nie.
nog 1 tip, mijn brander maakt alleen goeie audio cds met de originele drivers en brand prog. ik heb geen nieuwere versie van dat prog want ik vind t een beetje een raar prog dus ik gebruik de meer bekendere progs, maar voor audio moet ik wel de originele hebben. misschien bij jouw ook wel als de muziek op de cd om de seconde een halve seconde pauze houd.
Ik heb echt een hele goeie PC.
<zucht> lezen is ook een vak
De vraag was volgens mij om mp3 naar cda om te zetten BUITEN een brandprogramma om. Ik zou niet weten waarom qest dat wil, maar dat is z'n vraag...
Dus een conversie naar wav is niet wat ie wil, en dat Nero het meteen kan wist ie ook al (zie zijn post).
Misschien is er een cda-plugin voor winamp?
De vraag was volgens mij om mp3 naar cda om te zetten BUITEN een brandprogramma om. Ik zou niet weten waarom qest dat wil, maar dat is z'n vraag...
Dus een conversie naar wav is niet wat ie wil, en dat Nero het meteen kan wist ie ook al (zie zijn post).
Misschien is er een cda-plugin voor winamp?
tnx voor reacties. Ik gebruik al lange tijd de mogelijkheid in easy cd creator ( en nu ook nero) om mp3 te slepen naar de "audio cd in aanmaak" maar dan doet ie er best wel lang over. Nu crashed ie ook vaak tijdens dit proces en dan krijg ik een knullige foutmelding waaruit ik niet kan opmaken wat er fout ging. Vroeger ook wel eens gehad dat ie een mp3 niet goed kon converteren en daar ging weer een cd. Op die manier (met een simulatie vooraf) duurt het wel lang. Ik dacht....als een ander proggie dat kan en ik brand het dan op cd.. misschien gaat dat wel sneller. Maar tot nu toe nog niet veel nieuws ....
tsja,
in dat geval toch eerst converteren naar wav (via winamp) en dan branden naar audio-cd (zoals hierboven beschreven).
Je slaat dan in ieder geval de mp3 conversie van Nero over.
Misschien werkt het dan wel.
in dat geval toch eerst converteren naar wav (via winamp) en dan branden naar audio-cd (zoals hierboven beschreven).
Je slaat dan in ieder geval de mp3 conversie van Nero over.
Misschien werkt het dan wel.
Verwijderd
CDA is geen file format, dus je kunt geen .cda files maken o.i.d.
Als je eerst wil kijken of het bakken van de MP3s goed zal gaan kun je bijvoorbeeld met Nero kiezen om i.p.v. je CD-R te gebruiken als brander, de Image Recorder gebruiken. Er is dan geen verschil in werking, behalve dat de data niet op CD wordt gezet, maar in een image file op je hd. Dit gaat vrij snel.
Als dat goed gegaan is, kun je Nero die image op CD laten zetten. Dat kan niet meer fout gaan (afgezien van buffer underruns of zo).
Als je eerst wil kijken of het bakken van de MP3s goed zal gaan kun je bijvoorbeeld met Nero kiezen om i.p.v. je CD-R te gebruiken als brander, de Image Recorder gebruiken. Er is dan geen verschil in werking, behalve dat de data niet op CD wordt gezet, maar in een image file op je hd. Dit gaat vrij snel.
Als dat goed gegaan is, kun je Nero die image op CD laten zetten. Dat kan niet meer fout gaan (afgezien van buffer underruns of zo).
Ik weet niet of je wel CDA kan maken buiten brandprog om, maar dat is volgens mij ook helemaal niet nodig.
Nero hoort als je MP3 naar een nieuwe audio-compilatie sleept, eerst te checken of de MP3's correct zijn (dus of ie ze naar CDA on the fly zal kunnen omzetten tijdens het fikken.) Wat een veiligere manier is, is om gewoon eerst de MP3 om te zetten naar WAV (gewoon dus met bijv. disk writer in winamp) en dan deze WAV naar CDA te fikken. Dit is vrijwel 1:1 en zal altijd goed gaan mits de wave 44kHz 16bit stereo is (volgens mij doet Nero niet zo moeilijk maar sommige andere burnprogs wel). WAV is eigenlijk ongeveer hetzelfde als CDA, alleen is CDA net iets anders opgeslagen, zodat het ook leesbaar is voor een normale cd speler.
Uit je verhaal kan ik opmaken dat het jou vooral gaat om de problemen bij het branden van MP3 -> CDA te voorkomen. Dan lijkt me dus het omzetten van MP3 naar WAV en dan fikken van WAV naar CDA een toereikende oplossing.
Nero hoort als je MP3 naar een nieuwe audio-compilatie sleept, eerst te checken of de MP3's correct zijn (dus of ie ze naar CDA on the fly zal kunnen omzetten tijdens het fikken.) Wat een veiligere manier is, is om gewoon eerst de MP3 om te zetten naar WAV (gewoon dus met bijv. disk writer in winamp) en dan deze WAV naar CDA te fikken. Dit is vrijwel 1:1 en zal altijd goed gaan mits de wave 44kHz 16bit stereo is (volgens mij doet Nero niet zo moeilijk maar sommige andere burnprogs wel). WAV is eigenlijk ongeveer hetzelfde als CDA, alleen is CDA net iets anders opgeslagen, zodat het ook leesbaar is voor een normale cd speler.
Uit je verhaal kan ik opmaken dat het jou vooral gaat om de problemen bij het branden van MP3 -> CDA te voorkomen. Dan lijkt me dus het omzetten van MP3 naar WAV en dan fikken van WAV naar CDA een toereikende oplossing.
't zal wel aan m'n brander liggen ( of de rest van t systeem) want van eeen image wil ie het ook nie goe doen. na ongeveer 1 track sloeg ie vast. en dat met burn proof brandertje?? Ik zal eens proberen met alle (mogelijke) storende programma's uit.
gewoon ff het proggie CDEx zoeken en voila... allemuziek alle kanten op converteren...
Heb je dit alleen met audio cd's maken of ook bij data cd's ?Op dinsdag 28 augustus 2001 23:48 schreef qest het volgende:
't zal wel aan m'n brander liggen ( of de rest van t systeem) want van eeen image wil ie het ook nie goe doen. na ongeveer 1 track sloeg ie vast. en dat met burn proof brandertje?? Ik zal eens proberen met alle (mogelijke) storende programma's uit.
Alleen met direct opnemen van .MP3 naar .CDAOp woensdag 29 augustus 2001 00:09 schreef grep het volgende:
[..]
Heb je dit alleen met audio cd's maken of ook bij data cd's ?
Laaaaaaaaaaaaaaaaaater!Op dinsdag 28 augustus 2001 23:12 schreef Sick_Nick het volgende:
[..]
Niet dus, als jij ze gewoon als WAV op een cd zet zal geen enkele cd speler er iets mee kunnen.
Toen ik mijn eerste audio CD brande pleurde ik gewoon een setje .wav bestanden op CD en mijn Discamn en CD-speler kunnen die cd gewoon normaal lezen hoor.
Verwijderd
Op donderdag 30 augustus 2001 14:05 schreef FallenAngel666 het volgende:
[..]
Laaaaaaaaaaaaaaaaaater!
Toen ik mijn eerste audio CD brande pleurde ik gewoon een setje .wav bestanden op CD en mijn Discamn en CD-speler kunnen die cd gewoon normaal lezen hoor.
Hij bedoelt dat als je wavjes als data op een data-cd zet, de cdspeler ze niet afspeelt en dat klopt.Op donderdag 30 augustus 2001 14:05 schreef FallenAngel666 het volgende:
[..]
Laaaaaaaaaaaaaaaaaater!
Maak je echter een audio-cd en je sleept de wavjes er dan wel naartoe, dan krijg je een gewone audio-cd
Jah duh!
Je moet er natuurlijk wel een audio cd van maken.
Dan kan je gewoon .wav files gebruiken i.p.v. .cda en dat biedt toch uitkomst als je niet weet hoe je bestanden om moet zetten of niet soms?!
Je moet er natuurlijk wel een audio cd van maken.
Dan kan je gewoon .wav files gebruiken i.p.v. .cda en dat biedt toch uitkomst als je niet weet hoe je bestanden om moet zetten of niet soms?!
Verwijderd
in Nero kun je in het tab-blad Extra..kiezen voor fileencoding...hiermee kun je mp3 omzetten naar wav.....cda wordt het pas als je wav als audio op cd brandt....
cdex
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
ff terug op de beginpost.
Je kan MP3 NIET omzetten naar CDA buiten een brandprogramma om. Dit heeft geen enkele zin.
Je kan WEL MP3 omzetten naar WAV. WAV is CDA met een kleine header.
Audio-CD's zijn 2352 bytes per sector, data-cd's 2048 bytes per sector.
Je kan MP3 NIET omzetten naar CDA buiten een brandprogramma om. Dit heeft geen enkele zin.
Je kan WEL MP3 omzetten naar WAV. WAV is CDA met een kleine header.
Audio-CD's zijn 2352 bytes per sector, data-cd's 2048 bytes per sector.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Hallo.
Ik hoop dat het goed is dat ik me ff hierin meng (durf in geen geval meer een topic te openen, zijn zo streng hier!).
Ik wil nml een liedje van cda naar mp3 converteren. Het is nml een nummer van een gekopieerde cd en cda pakt mijn mp3/wma speler helaas niet.
Heb het geprobeerd met Nero, maar dat lukte niet. Waarschijnlijk door het volgende: Als ik de cd in de pc duw en het betreffende liedje kopieer naar bijv mijn muziek, en ik doe heel ff wat anders (bijv naar een site gaan, noem maar wat). En ik kom weer terug in mijn muziek, dan staat dat liedje er niet meer in!
Ook kan mijn pc dit liedje in Windows media player niet afspelen. Alleen in een andere, weet niet eens hoe dat heet.
Weet iemand mss een manier of een ander programma wat cda naar mp3 kan converteren?
Ik hoop dat het goed is dat ik me ff hierin meng (durf in geen geval meer een topic te openen, zijn zo streng hier!).
Ik wil nml een liedje van cda naar mp3 converteren. Het is nml een nummer van een gekopieerde cd en cda pakt mijn mp3/wma speler helaas niet.
Heb het geprobeerd met Nero, maar dat lukte niet. Waarschijnlijk door het volgende: Als ik de cd in de pc duw en het betreffende liedje kopieer naar bijv mijn muziek, en ik doe heel ff wat anders (bijv naar een site gaan, noem maar wat). En ik kom weer terug in mijn muziek, dan staat dat liedje er niet meer in!
Ook kan mijn pc dit liedje in Windows media player niet afspelen. Alleen in een andere, weet niet eens hoe dat heet.
Weet iemand mss een manier of een ander programma wat cda naar mp3 kan converteren?
Samsung Galaxy Note 3
Hier is vast wel het een en ander over te vinden op internet, en als je geen topics meer durft te openen moet je misschien eens kijken waarom bepaalde topics dichtgaan. De meerderheid blijft nog altijd open, dus het is helemaal niet zo moeilijk een topic te openen zonder dat het dichtgaat. Dat lijkt mij iig een beter idee dan dit topic gebruiken, wat zo te zien over precies het omgekeerde probleem gaat.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()