Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-10 20:18
Ik zoek een?
Android telefoon met goede camera en lange updates

Wat is je budget?
Onder €850

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Waze, Spotify, Chrome of andere browser, Nova Launcher, bankieren, paar smart Home apps zoals Nuki en Nefit Easy, Garmin Connect mobile. Fotos bij Concerten (metal) zijn mij ook belangrijk. De mate 20 Pro cameras lijken te verslijten want lang niet meer zulke goede fotos als vroeger.

Wat heb je zelf al gevonden?
In elk geval geen Samsung of iphone. Een pixel 7 pro lijkt oké maar korte updates (wil liefst >4 jaar) en niet altijd oké voor Garmin connect mobile app.
Oppo find X5 lijkt ook goed maar vind niet zoveel over updates.

Welke vragen heb je hier nog over?
Vooral connect mobile app lijkt een probleem maar Garmin test in hoofdzaak Samsung en iPhone. Hoe kan ik te weten komen of een telefoon goed werkt hiermee?

Beste antwoord (via Ramon 73 op 22-12-2022 06:27)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:11
Pixel 7 pro geeft 3 versie upgrades en 5 jaar security updates, dus dat zit prima in je lijstje van minimaal 4 jaar updates. Alleen Samsung garandeert iets beter met 4 versie upgrades en 5 jaar security updates, maar dat merk wil je niet.

Oppo is ook een reusachtig bedrijf, en doet 4 jaar updates garanderen op de Find X5 pro, met 3 versie upgrades. Idem trouwens Xiaomi op hun vlaggeschip toestel.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:11
Pixel 7 pro geeft 3 versie upgrades en 5 jaar security updates, dus dat zit prima in je lijstje van minimaal 4 jaar updates. Alleen Samsung garandeert iets beter met 4 versie upgrades en 5 jaar security updates, maar dat merk wil je niet.

Oppo is ook een reusachtig bedrijf, en doet 4 jaar updates garanderen op de Find X5 pro, met 3 versie upgrades. Idem trouwens Xiaomi op hun vlaggeschip toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 14:32
Wellicht een Motorola Edge 30 Ultra iets?

Ze beloven 3 jaar Android updates en 4 jaar beveiliging updates uit te brengen.

Omdat dit het eerste echte flagship model van Motorola is is het toestel scherp geprijsd voor de specs!

Voor 840,- heb je er al een.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
Knamix schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:18:
Wellicht een Motorola Edge 30 Ultra iets?

Ze beloven 3 jaar Android updates en 4 jaar beveiliging updates uit te brengen.

Omdat dit het eerste echte flagship model van Motorola is is het toestel scherp geprijsd voor de specs!

Voor 840,- heb je er al een.
Bij verlenging via Belsimpel al voor €736.
Maar Xiaomi 12 Pro is er ook nog, en die is volgens mij net een beetje beter, De Edge 30 heeft een ietsje snellere SoC, misschien iets betere camera (200MP is beetje ongeloofwaardig dat er 4x betere beelden uitkomen). Maar Xaomi heeft weer beter scherm en macro camera die ik vaker gebruik dan ultra groothoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Ramon 73 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:41:
[...]

Bij verlenging via Belsimpel al voor €736.
Maar Xiaomi 12 Pro is er ook nog, en die is volgens mij net een beetje beter, De Edge 30 heeft een ietsje snellere SoC, misschien iets betere camera (200MP is beetje ongeloofwaardig dat er 4x betere beelden uitkomen). Maar Xaomi heeft weer beter scherm en macro camera die ik vaker gebruik dan ultra groothoek.
Klopt zeker! Staat je niet blind op de cijfertjes want ik heb nu een Pixel en die maakt betere fotos dan de Motorola die 4x zoveel pixels heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:10
De Motorola heeft vooral een betere accuduur volgens mij, met name door de soc. 8+ gen 1 ipv 8 gen 1 maakt een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Dan heb ik vier mogelijke spelers, 256GB, 6,7" scherm, 12GB. Vergelijkbare toestellen:
- Google Pixel 7 Pro €893 bij verlenging
- Xiaomi 12 Pro €740
- Oppo Find X5 Pro €813
- Motorola Edge 30 Ultra €736

De Pixel heeft op papier de langste update cyclus, nieuwste updates eerst (al is mijn Garmin horloge daar mss niet altijd gelukkig mee), waarschijnlijke beste foto's. Wellicht iets kortere accuduur en met afstand traagste toestel qua opladen.
Xiaomi en Oppo zijn eigenlijk vergelijkbaar, Oppo heeft een ultra groothoek camera(stand) en de Xiaomi laadt supersnel. Update cyclus lijkt gelijk te zijn, dan zou de goedkopere winnen.

Blijft de race tussen Google en Xiaomi.....de betere camera van de Pixel lonkt, al vallen de opnames van de Xiaomi echt niet tegen. Ik kijk met name naar de slecht(er) licht prestaties. De Mate 20 Pro die ik nu 4 jaar gebruik valt tegenwoordig op in negatieve zin bij opnames in lastige omstandigheden. Ben een regelmatige bezoeker van concerten (metal) en dan schiet de camera toch wel erg tekort. Andersom, qua use-case is de accu belangrijker want daar heb ik elke dag mee te maken. Concerten is max 6x per jaar.

Motorola onderscheidt zich niet echt imho. En ik vind nog geen review over met name camera's. Accu ietsje kleiner dan de Xiaomi. Update policy vergelijkbaar met Xiaomi en Oppo.

[ Voor 8% gewijzigd door Ramon 73 op 22-11-2022 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Dan zou ik voor de Motorola of Xiaomi gaan. De Pixel is een 1 dag telefoon (6-7 uur schermtijd is mogelijk), maar het langzame laden van de Pixel is alleen vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Valt schokkend op dat de Xiaomi €960 bij verlenging via T-mobile. Belsimpel is €740.
€220 verschil koop je al een telefoon voor waar heel veel mensen gelukkig van worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
swhnld schreef op woensdag 2 november 2022 @ 09:02:

Het is een Pixel 7 pro geworden. Besteld maar nog niet ontvangen.
Oppo, Xiaomi en Honor overwogen, zijn verreweg vergelijkbaar op niveau van specificaties maar Google heeft waarschijnlijk de meest schone software en je vindt er meer gebruikers van dus betere beschikbaarheid van user support en accessoires. Voor de Honor Magic4 vind je bijvoorbeeld nauwelijks hoesjes, om iets stoms te noemen.
Xiaomi en Oppo is dan weer veel bloatware en/of mindere camera. De mindere accu van de Pixel kan ik compenseren met een powerbank, genoeg van in huis, tekortkomingen in de camera niet.
Pagina: 1