Toon posts:

Mobiele data verbruikt onlangs deze uitstaat

Pagina: 1
Acties:

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:48
Zoals aangegeven in het onderwerp.

Voor mijn zoontje heb ik een Lebara simkaart gekocht met beltegoed erop.

In het portaal van Lebera viel het mij op dat er om de paar dagen €0,10 cent wordt afgeschreven onlangs dat 4G uitstaat.
Niet alleen 4G staat uit ook alle apps hebben geen machtiging om met 4G te verbinden.

Nu ben ik verder gaan kijken op de iphone en zie ik dat er 22kb gebruikt is door het ‘systeem’.
Klik ik er op dan zie ik dat door ‘mobiele voorzieningen’ deze verbruikt is.

Op internet gezocht maar niets kunnen vinden.
Als backup heb ik het 4G adres van KPN aangeoast en sindsdien verbruikt deze geen 4G meer maar lijkt mij niet de oplossing.
In de settings op fixed 3G gezet (zodat deze niet klappert tussen 3G en 4G.

Kan het misschien zijn wanneer de telefoon helemaal uitstaat en aangezet wordt de Iphone toch stiekem probeert te verbinden over het internet? Uit is uit lijkt mij?

Trouwens ruim een jaar bij Simpel gszet die deze kosten niet in rekening hebben gebracht. Lebarar verwijst mij naar Iphone.

Weet het niet meer :).

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Het eerste waar ik aan denk is het systeem waarmee Apple monitort of er andere iPhones of Airtags in de buurt aanwezig zijn en de locatie doorgeeft aan de eigenaar van bijvoorbeeld een Airtag. Dat werkt ook als een iPhone uit staat en reserveert er zelfs batterij voor als die (bijna) leeg is. Apple is er onduidelijk over wat dat systeem nou van een gebruiker vraagt aan batterij én data.

[Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 02-11-2022 06:19]

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:29
Dennisdn schreef op woensdag 2 november 2022 @ 06:16:
Het eerste waar ik aan denk is het systeem waarmee Apple monitort of er andere iPhones of Airtags in de buurt aanwezig zijn en de locatie doorgeeft aan de eigenaar van bijvoorbeeld een Airtag. Dat werkt ook als een iPhone uit staat en reserveert er zelfs batterij voor als die (bijna) leeg is. Apple is er onduidelijk over wat dat systeem nou van een gebruiker vraagt aan batterij én data.
Dit vermoed ik ook. En zaken als ‘Find my iPhone’ die ook werkt zodra het toestel zo goed als uit staat.

Dat zijn veiligheid maatregelen die net wat meer prio hebben in het OS, dan zul je deze dus ook helemaal uit moeten zetten.

iPhone 12 128GB |  MacBook Pro M2 | Mazda CX-30 (2022)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hier geen issues zoals jij hebt op 2 verschillende iPhones voor de kids (8 plus en 11 pro)

Data staat uit en wordt ook écht niet gebruikt.

Ik kan mij wel herinneren dat mensen in het buitenland ook deze problemen hadden, dit had dan te maken met de handshake tussen de telefoon en paal. Uitkomst was iets in de trend dat de grote providers dit verkeer in NL niet berekenen aan de klant. (gaat hier om een Simyo en Vodafone pre-paid simkaart)

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:56
Heb je mobiele data ook echt uitgezet en niet alleen 4G, want dan kan data nog via 3G.

• sushieffer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-03 23:28
Het zou het verifiëren van het nummer kunnen zijn door iMessage. In een ver verleden een maandje Lebara gehad en dit was toen het geval bij mij.

Think Different

• hoihoi66
Vorkie schreef op woensdag 2 november 2022 @ 08:01:
Hier geen issues zoals jij hebt op 2 verschillende iPhones voor de kids (8 plus en 11 pro)

Data staat uit en wordt ook écht niet gebruikt.

Ik kan mij wel herinneren dat mensen in het buitenland ook deze problemen hadden, dit had dan te maken met de handshake tussen de telefoon en paal. Uitkomst was iets in de trend dat de grote providers dit verkeer in NL niet berekenen aan de klant. (gaat hier om een Simyo en Vodafone pre-paid simkaart)
Dit had ik idd ook gelezen. Maar zat dus ook bij Simyo vorig jaar die dit niet doorrekende. Lebara dus wss wel.

• hoihoi66
Ascension schreef op woensdag 2 november 2022 @ 08:09:
Heb je mobiele data ook echt uitgezet en niet alleen 4G, want dan kan data nog via 3G.
Uit is uit lijkt mij. Groene balk is grijs.
Alle apps eronder ook grijs.

Zoals ik aangaf is het ‘systeem’ die dit nodig heeft. Maar welke proces dit is kan ik niet verklaren.

• hoihoi66
sushieffer schreef op woensdag 2 november 2022 @ 10:33:
Het zou het verifiëren van het nummer kunnen zijn door iMessage. In een ver verleden een maandje Lebara gehad en dit was toen het geval bij mij.
Imessage dus iit. Thnx zal het controleren.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:15
Deze instelling is uit?

Die paar MB die het bij mij ging gebruiken gebeurde toen thuis, terwijl mobiele data uit stond.

Al staat het bij mij uit omdat het overbodig is.

• hoihoi66
Mizgala28 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:57:
Deze instelling is uit?

[Afbeelding]

Die paar MB die het bij mij ging gebruiken gebeurde toen thuis, terwijl mobiele data uit stond.

Al staat het bij mij uit omdat het overbodig is.
Yep deze staat uit. Imessage stond aan deze ook uitgezet.

Lebara zegt:

Iphone gebruikt data pulsen voor het systeem. Zoals eerder benoemd: Dit komt omdat jouw toestel zogeheten data pulsen nodig heeft voor het systeem. Voor meer informatie hierover zou je contact op kunnen nemen met het bedrijf van je toestel.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee