Recensie verwijderen i.v.m. hacker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelnguyen
  • Registratie: Maart 2017
  • Niet online
Hoi, zouden jullie de beoordelingen die op mijn account zijn geplaatst, nadat mijn account door iemand werd ingebroken, willen verwijderen, of tenminste een toelichting erbij willen schrijven dat ik was gehackt? Nu de beoordeling van Tweakers Support is afgerond (dat kunnen jullie navragen), kan ik gelukkig weer inloggen. Ik ben er net achter gekomen dat deze persoon met mijn account berichten aan veel verschillende tweakers heeft verstuurd. Ik heb nog niet de gelegenheid gehad om ze allemaal te lezen. Ik heb ook te horen gekregen dat er mensen zijn opgelicht via mijn account.

Hebben jullie ook tips hoe ik de schade zoveel mogelijk kan beperken? Misschien een stappenplan, checklist of iets dergelijks?

Alvast bedankt en groetjes!

Marcel

[ Voor 18% gewijzigd door marcelnguyen op 02-11-2022 10:08 . Reden: typo, formulering, extra vraagje ]

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• marcelnguyen
  • Niet online
Helaas was mijn Tweakers account ingebroken op 27 oktober 2022. Alle activiteiten vanuit deze account tussen 27 oktober en 1 november 21:53, is niet door mij is gedaan. Dit is bevestigd door Tweakers Support.

De mogelijke slachtoffers, zoals te zien in de screenshot van mijn inbox, zijn: @millenium08 @(-Kosmosh-) @Sandor_Clegane @Mariuslol @Northstar @Thomskieee @brekking @joostsozee @MJPost97 @Mickey @Gijsver @Tweaker38 @SRT.

Ik heb geen idee wat ik nog moet doen. Zoals je in de screenshots van een van de mails kan lezen, ik heb alleen 1 bankrekening, en de bankrekening die de oplichter met mijn account heeft verstuurd aan de slachtoffers, is niet van mij. Mijn laatste screenshot bevat een deel van het gesprek van de oplichter met een slachtoffer, en daarin staat ook het bankrekeningnummer en de naam die de oplichter heeft gebruikt.

*knip*. Publiceren van e-mails / DM's is niet de bedoeling.

[ Voor 95% gewijzigd door rens-br op 02-11-2022 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

*knip* Nieuw account aanmaken is tegen de voorwaarden.

Hoe is jouw account gehackt? Op veel plekken hetzelfde wachtwoord gebruikt? Dan kom je op nog meer sites in de problemen.

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 02-11-2022 11:23 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@marcelnguyen In de tweede printscreen staat je telefoonnummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelnguyen
  • Niet online
bombadil schreef op woensdag 2 november 2022 @ 09:17:
*knip*

Hoe is jouw account gehackt? Op veel plekken hetzelfde wachtwoord gebruikt? Dan kom je op nog meer sites in de problemen.
Ik wil het liefst transparant hierover zijn en zoveel mogelijk tweakers hierover informeren dat mijn account was gehackt. Ik hoef eigenlijk niet echt een account meer, want ik gebruik Tweakers vooral om nieuws te lezen. De reden waarom ik de account niet meteen heb verwijderd na de inbraak, is omdat ik al het bewijsmateriaal wil behouden. Misschien komt dat nog van pas met het opsporen van de oplichter.

Nee, toevallig alleen deze nog met een oud wachtwoord. Ik heb zoveel accounts en dan vergeet ik weleens om een daarvan het wachtwoord te veranderen.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 02-11-2022 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelnguyen
  • Niet online
Vorkie schreef op woensdag 2 november 2022 @ 09:19:
@marcelnguyen In de tweede printscreen staat je telefoonnummer.
Erg bedankt! Ik heb de afbeelding aangepast.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Northstar
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06 00:35
Ho wacht even?! Ik heb honderden euro's overgemaakt dit weekend naar een bankrekening die niet bekend was in de politie database, die de juiste naam had en alles, er was een "bon" digitaal laten zien, NEderlands was perfect, maar dat klopt dus allemaal niet?!? Holy shit.

Heb gelijk traject in gang gezet, aangifte gedaan en verzoek iedereen die hier ook opgelicht is dat ook te doen zodat de bankrekening in de fraude database terecht komt. Als die daar bekend is kan de bank terugvordering sturen via hun systemen en als dat na 21 niet opgevolgd is worden NAW gegevens terug gekoppeld naar mij (de opgelichte partij).

Ik ga er vanuit dat er helaas niets terug te halen valt want is BUNQ bank adres waar wellicht geen verificatie nodig is geweest....

Ik baal hier wel echt enorm van, dacht echt alle stappen en due diligence gedaan te hebben en dan toch ben ik nog zo bespeeld dat ik fokking opgelicht wordt. K*tzooi. Moge de oplichters hun slechte karma zorgen dat ze geschept worden door een bus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:56

macnerd

No Apples please :-)

Northstar schreef op woensdag 2 november 2022 @ 10:58:
...
Ik ga er vanuit dat er helaas niets terug te halen valt want is BUNQ bank adres waar wellicht geen verificatie nodig is geweest....
...
Bunq is een Nederlandse bank, en die moeten al jaren (net zoals andere banken in de EU) o.a. vragen om legitimatie bij het openen van een rekening. Ik zou zeker contact met ze opnemen.

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:00

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wat naar om te lezen dat mensen de dupe lijken te zijn van oplichting. Dat is absoluut niet hoe we het graag zien. Graag wijs ik op het volgende topic: How to - Help! Ik ben opgelicht!!

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelnguyen
  • Niet online
Northstar schreef op woensdag 2 november 2022 @ 10:58:
Ho wacht even?! Ik heb honderden euro's overgemaakt dit weekend naar een bankrekening die niet bekend was in de politie database, die de juiste naam had en alles, er was een "bon" digitaal laten zien, NEderlands was perfect, maar dat klopt dus allemaal niet?!? Holy shit.

Heb gelijk traject in gang gezet, aangifte gedaan en verzoek iedereen die hier ook opgelicht is dat ook te doen zodat de bankrekening in de fraude database terecht komt. Als die daar bekend is kan de bank terugvordering sturen via hun systemen en als dat na 21 niet opgevolgd is worden NAW gegevens terug gekoppeld naar mij (de opgelichte partij).

Ik baal hier wel echt enorm van, dacht echt alle stappen en due diligence gedaan te hebben en dan toch ben ik nog zo bespeeld dat ik fokking opgelicht wordt. K*tzooi. Moge de oplichters hun slechte karma zorgen dat ze geschept worden door een bus.
Ja, dat kan ik begrijpen. Mijn naam is overigens Marcel Nguyen, niet "Sam Marcel Lieverst", of wat die oplichter had opgegeven. MVH Nguyen, niet "S.M. Lieverst". Ik weet niet of dat zijn echte naam is, dus ik weet niet of je er iets mee kan.

Als ik je nog ergens mee kan helpen, laat me maar weten. Je zou een aparte topic van kunnen maken en om hulp van andere tweakers kunnen vragen, met een link naar deze als verwijzing. Ik heb zelf niet zo veel verstand van dit soort dingen.

Ik wens je veel succes en ik hoop voor ons beiden en andere mogelijke slachtoffers dat deze oplichter wordt gevonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Northstar
macnerd schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:19:
[...]

Bunq is een Nederlandse bank, en die moeten al jaren (net zoals andere banken in de EU) o.a. vragen om legitimatie bij het openen van een rekening. Ik zou zeker contact met ze opnemen.
Reeds gedaan. Hopelijk kunnen ze de rekening bevriezen met een kleine kans dat het geld er nog niet afgetrokken is ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Northstar
marcelnguyen schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:50:
[...]

Ja, dat kan ik begrijpen. Mijn naam is overigens Marcel Nguyen, niet "Sam Marcel Lieverst", of wat die oplichter had opgegeven. MVH Nguyen, niet "S.M. Lieverst". Ik weet niet of dat zijn echte naam is, dus ik weet niet of je er iets mee kan.

Als ik je nog ergens mee kan helpen, laat me maar weten. Je zou een aparte topic van kunnen maken en om hulp van andere tweakers kunnen vragen, met een link naar deze als verwijzing. Ik heb zelf niet zo veel verstand van dit soort dingen.

Ik wens je veel succes en ik hoop voor ons beiden en andere mogelijke slachtoffers dat deze oplichter wordt gevonden.
Bedankt voor de info en het taggen op het forum van ons allemaal, dit geeft ons wellicht nog een kans. Fijn dat inderdaad het account actief gehouden wordt, dit zal meehelpen met eventuele politie onderzoeken en hoewel ik begrijp dat dit wellicht extra last voor u geeft, stel ik het bijzonder op prijs als u mee wilt werken met verdere onderzoeken. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northstar
Bor schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:43:
Wat naar om te lezen dat mensen de dupe lijken te zijn van oplichting. Dat is absoluut niet hoe we het graag zien. Graag wijs ik op het volgende topic: How to - Help! Ik ben opgelicht!!
Bedankt. Opmerking: de eerste link in die forum post werkt niet meer aan de politie kant. Wellicht een nieuwe link url er nodig. :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse â…¢ ja!

(overleden)
Ik hoop dat je nu ook 2FA hebt ingeschakeld?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelnguyen
  • Niet online
RobIII schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:44:
Ik hoop dat je nu ook 2FA hebt ingeschakeld?
Ja. Bedankt voor het herinneren. Zou er, indien verwijderen niet mogelijk is, een toelichting bijgezet kunnen worden bij de laatste V&A beoordeling die ik heb gekregen?

@Bor
@Microkid
@rens-br

Ik zie dat dat net is gebeurd. Hardstikke bedankt, Microkid!

[ Voor 22% gewijzigd door marcelnguyen op 02-11-2022 17:11 . Reden: moderators getagd, dank ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

(jarig!)
Die heb ik toevallig net opgeruimd :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03:10
Moet je niet voor dat je een advertentie plaatst veriferen met het e-mail adres waar het account bij hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

(jarig!)
Northstar schreef op woensdag 2 november 2022 @ 12:03:
[...]

Bedankt. Opmerking: de eerste link in die forum post werkt niet meer aan de politie kant. Wellicht een nieuwe link url er nodig. :)
Fixed :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northstar
marcelnguyen schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:50:
[...]

Wellicht is het trouwens handig om even melding bij de fraudehelpdesk en politie te doen van het niet toegestaan gebruik van je identiteit op dit forum? Wellicht draagt dat nog een steentje bij aan het proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelnguyen
  • Niet online
Northstar schreef op woensdag 2 november 2022 @ 17:54:
[...]

Wellicht is het trouwens handig om even melding bij de fraudehelpdesk en politie te doen van het niet toegestaan gebruik van je identiteit op dit forum? Wellicht draagt dat nog een steentje bij aan het proces.
Als je zelf aangifte zou doen, dan zou je de politie kunnen verwijzen naar mij, zodat ze zich kunnen informeren als ze dat zouden willen. De enige gegevens, die ik en Tweakers Support hebben, maar die jij niet hebt, is de ip-adres, tijd, plaats, en browser, waarmee de oplichter heeft ingebroken (deze staan in mijn mail). De gesprekken hebben we beiden. Tweakers Support (dit is een pure aanname, mijn excuses als dit niet waar zou zijn) heeft, behalve dat allemaal, ook de verlopen valse advertenties die met mijn account door de oplichter zijn geplaatst. Ik heb net gekeken en ik kan ze niet meer terugvinden.

Ik kan beter afwachten totdat de directe slachtoffers zelf aangifte hebben gedaan, omdat mijn eigen probleem over de beveiliging van mijn account en tevens de schade aan mijn reputatie al verholpen is. Bovendien ken ik de directe slachtoffers en hun situatie ook niet goed genoeg en mag ik niet voor ze spreken. Als de aangifte is voltooid, en de politie vindt dat ik ze erbij kan helpen / mee mag bemoeien, dan zal ik van ze horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YBH
  • Registratie: December 2008
  • Niet online

YBH

Reptielenbrein schreef op woensdag 2 november 2022 @ 17:10:
Moet je niet voor dat je een advertentie plaatst veriferen met het e-mail adres waar het account bij hoort?
Ja dat moet zeker! Geen idee of je ook 123 je email kan wijzigen van je acc - zo ja..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:00

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Reptielenbrein schreef op woensdag 2 november 2022 @ 17:10:
Niet wanneer je 2FA gebruikt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bor schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:22:
[...]

Niet wanneer je 2FA gebruikt.
Ah dat verklaard waarom mijn IT brein bijna vastliep na het aanmaken van de advertenties - ik miste de stap activeren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
marcelnguyen schreef op woensdag 2 november 2022 @ 18:42:
[...]

Als je zelf aangifte zou doen, dan zou je de politie kunnen verwijzen naar mij, zodat ze zich kunnen informeren als ze dat zouden willen. De enige gegevens, die ik en Tweakers Support hebben, maar die jij niet hebt, is de ip-adres, tijd, plaats, en browser, waarmee de oplichter heeft ingebroken (deze staan in mijn mail). De gesprekken hebben we beiden. Tweakers Support (dit is een pure aanname, mijn excuses als dit niet waar zou zijn) heeft, behalve dat allemaal, ook de verlopen valse advertenties die met mijn account door de oplichter zijn geplaatst. Ik heb net gekeken en ik kan ze niet meer terugvinden.

Ik kan beter afwachten totdat de directe slachtoffers zelf aangifte hebben gedaan, omdat mijn eigen probleem over de beveiliging van mijn account en tevens de schade aan mijn reputatie al verholpen is. Bovendien ken ik de directe slachtoffers en hun situatie ook niet goed genoeg en mag ik niet voor ze spreken. Als de aangifte is voltooid, en de politie vindt dat ik ze erbij kan helpen / mee mag bemoeien, dan zal ik van ze horen.
Jij kan toch gewoon aangifte doen van het inbreken in je account? Ik denk dat je sterker staat / het voor de politie overzichtelijker is als je gewoon direct aangifte daarvan doet.

Politie geeft ook aan dat je aangifte kan doen van een gehackt account:
https://www.vraaghetdepol...k-is-gehackt.-wat-nu.html

(Ze hebben een paar van deze vragen, over Facebook, Snapchat en Instagram, niet over Tweakers 8) . Maar ik geloof niet dat die accounts wezenlijk anders zijn.

Ik vermoed dat het allemaal onder computervredebreuk valt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northstar
Wild Chocolate schreef op donderdag 3 november 2022 @ 00:54:
[...]

Jij kan toch gewoon aangifte doen van het inbreken in je account? Ik denk dat je sterker staat / het voor de politie overzichtelijker is als je gewoon direct aangifte daarvan doet.

Politie geeft ook aan dat je aangifte kan doen van een gehackt account:
https://www.vraaghetdepol...k-is-gehackt.-wat-nu.html

(Ze hebben een paar van deze vragen, over Facebook, Snapchat en Instagram, niet over Tweakers 8) . Maar ik geloof niet dat die accounts wezenlijk anders zijn.

Ik vermoed dat het allemaal onder computervredebreuk valt.
Dat was ook mijn gedachtegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northstar
Microkid schreef op woensdag 2 november 2022 @ 17:10:
Die heb ik toevallig net opgeruimd :)
Neem aan dat die dingen achter de schermen beschikbaar blijven voor de politie wanneer deze contact opnemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olettinga
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-06 10:16
@marcelnguyen Hoe komt het dat je nu in vraag en aanbod Samsung 990 ssd aanbiedt met bon. Je schrijft in dit topic dat je je tweakers account alleen gebruikt om nieuws te lezen, maar je verkoopt nu dus ook een nieuwe ssd (of meerdere?), tegen een scherpe prijs. Je verwijst in je bio wel naar dit topic,maar dat voelt zo een beetje als vertrouwen winnen.

Hoe zit dit 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-06 23:19
Hij spreekt over voornamelijk en in zijn historie is wel e.e.a. te zien op vraag en aanbod, desondanks is het natuurlijk altijd raadzaam om extra voorzichtigheid te betrachten, wellicht door het product op te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelnguyen
  • Niet online
olettinga schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 22:47:
@marcelnguyen Hoe komt het dat je nu in vraag en aanbod Samsung 990 ssd aanbiedt met bon. Je schrijft in dit topic dat je je tweakers account alleen gebruikt om nieuws te lezen, maar je verkoopt nu dus ook een nieuwe ssd (of meerdere?), tegen een scherpe prijs. Je verwijst in je bio wel naar dit topic,maar dat voelt zo een beetje als vertrouwen winnen.

Hoe zit dit 🤔
Dat was ook het geval voor een aantal jaren, dus destijds was het relevant. Ik heb mijn deelname van de V&A nooit uitgesloten (en hopelijk hoeft dat ook niet van jou). Nu ik erover nadenk, kan het zijn dat het inschakelen van de 2FA mij over de streep heeft getrokken om toch weer actiever te zijn hier. Overigens erg scherp van je. ;)

Vertrouwen winnen en vertrouwen behouden is toch normaal als je zaken doet? Wellicht heb ik je verkeerd begrepen.

/edit: naja, "aantal jaren", maart 2022 zie ik nu terug in mijn beoordelingen haha, was gevoelsmatig veel langer geleden voor mij

[ Voor 6% gewijzigd door marcelnguyen op 02-12-2023 01:55 . Reden: correctie feitje en toelichting ]

Pagina: 1