Moeite met het uitkiezen van een wifi-router

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishengel728
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-12-2022
Binnenkort zal ik op kamers gaan vanwege mijn studie, nu heb ik in mijn kamer een nieuwe wifi-router nodig, ik heb wat research gedaan online maar kan niet echt tot een besluit komen voor een wifi-router dus besloot ik hier om hulp te vragen.

Ik heb een gigabit router nodig en wordt aangeraden om het 5ghz kanaal te gebruiken, graag zou ik dus een router hebben die aan deze 2 eisen voldoet.

Ik ben opzoek naar een redelijk krachtige router, ik wil er een beetje op gamen en youtube op kunnen kijken, het hoeft niet eerste klas snelheid te zijn. Ik zou het ook fijn vinden als de router wat veiligheids maatregelen heeft, ik wordt liever niet gehacked. Ik zit ook op budget dus ben ik opzoek naar een niet al te dure router. Een paar routers die ik zelf had gevonden zijn:
- uitvoering: TP-Link Archer AX55 (heeft alleen geen 5ghz specificaties?)
- uitvoering: TP-Link Archer AX50
- uitvoering: ASUS RT-AX53U
- uitvoering: ASUS RT-AC66U B1 Zwart

Welke van deze routers is een gigabit router? En welke is het beste kwa internet snelheid zowel op wifi als op kabel?
Als je andere suggesties voor een goede router hebt laat het dan weten!

Alvast bedankt voor je hulp!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Bij de link van al deze routers staat of ze wel of niet gigabit zijn.
Dat moet je dan maar even lezen. Misschien staan er ook reviews bij. Ik heb verder niet gekeken, dat vind ik teveel moeite..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Allicht een onhandige vraag maar heb je wel een eigen internet-aansluiting? Of zit je al achter een (grote) firewall? Waarom is gigabit nodig; ik mis even de exacte "eis"?

Allicht als je benoemt in welke stad en/of verhuur-organisatie je op kamers gaat, dat andere studenten hier ook ideeen hebben?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishengel728
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-12-2022
Ik heb wel een internet aansluiting, ik heb dus een router nodig vertelde een vriend. Ik heb volgens de website een gigabit router nodig, meer weet ik ook niet. Ik heb mijn kamer via Duwo en ik ga naar Delft. Er is volgens mij geen firewall, die moet je zelf regelen met je router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:28
Lijkt mij keuze zat.
Ik vermoed dat je op de kamer een gigabit ethernet aansluiting krijgt.

Zoektoptie is als volgt:

categorie: Modems en routers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik ben altijd blij geweest met Asus modellen, mede omdat je er de Asus Merlin (Google maar) firmware er op kunt draaien waarmee je langere tijd updates blijft houden en meer functionaliteit tot je beschikking hebt. Kijk bij Merlin welke nu ondersteund worden en koop het liefst een model dat max een jaar in de pricewatch staat. Ze zijn allemaal met een gigabit, als het kan wel fijn om wifi6 ondersteuning te hebben, maar helemaal geen noodzaak. En koop een netwerkkabel voor je laptop/desktop, altijd beter wanneer je een college online moet volgen. Succes met je studie!
Pagina: 1