Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helbouch
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-01-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
pixel 7 pro of Samsung s22 ultra

Wat is je budget?
+-1000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
camera, YouTube, mail voor het werk, Waze, surfen, standaard dingen. Ik game niet

Wat heb je zelf al gevonden?
pixel staat gekend om zijn software en de 'clean' experience. De s22 laadt sneller op en lijkt een betere batterij te hebben. Beiden hebben goede update beleid, ik verander meestal na 12-18 maanden dus op zich is dat geen probleem.

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke 'AI' zaken kan de p7p in het Nederlands? Is de SOT effectief slechter dan de S22U? Wanneer zou iemand de s22u verkiezen over de p7p?
Zouden jullie een andere toestel overwegen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:11
Wat gebruik je nu, en bevalt dat wel of niet?

Belangrijkste camera verschil is denk ik de 10 x optische zoom op de S22 welke de p7p niet heeft.

Daarnaast, de Pixel heeft altijd alle updates als eerste, dus soms realiseer je je dat je de beta tester bent voor de rest van het Android eco systeem en dat iets het tijdelijk niet doet, en dat iets kan van alles zijn wat je dan even niet of niet goed kunt gebruiken.

Verder, als je zoekt op S22 Ultra vs Pixel 7 Pro krijg je genoeg reviews te zien die de verschillen uitleggen, en dan van foto kwaliteit overdag en in de nacht tot SOT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mootjee
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-10 19:44
Ga voor de S22 Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:46
Ik heb de S22 Ultra (aug-sep) gehad en de Pixel 6 Pro (feb-aug), nog niet de 7 Pro helaas. De P6P is wel op veel vlakken vergelijkbaar met de 7 Pro.

Maar dit zijn mijn ervaringen:
- Persoonlijk vond ik de camera's veel beter op de P6P. De Galaxy had in mijn ervaring veel last van te donkere schaduwen of dat de kleuren niet realistisch waren.
- Accu was matig bij beide toestellen. Onderweg op 4G/5G allebei maximaal 3 uur SOT. De Galaxy was op WiFi wel zuiniger, tot 6-7 uur SOT. Ze hebben allebei een Exynos modem, dat de accu helemaal leegslurpt op 4G/5G. Ik raad ten alle tijde een telefoon met Qualcomm modem als je vaak onderweg bent (iPhone of de Chinese merken).
- Bouwkwaliteit van beide toestellen is erg goed. De Pixel 7 Pro heeft wel een aluminium camera uitsteking, als je je telefoon zonder hoesje gebruikt dus niet aan te raden ivm krassen. De Pixels hebben ook een gladde coating over het glas zitten, ik vind dat erg prettig maar maakt het wel gladder. De Samsung heeft een matte achterkant, dus vingerafdrukken zijn niet snel zichtbaar. Wel vierkantig, dus niet heel prettig in de hand.
- Ik vind de software ervaring veel beter op de Pixel. Mooiere animaties, minder stotteringen. OneUI heeft wel meer features als je dat belangrijker vindt.

Ik heb nu de iPhone 14PM vanwege het gebrek aan Snapdragon 8G1+ opties op dit moment. Ik hoop dat het nieuws klopt dat Samsung deze keer echt Snapdragon gaat gebruiken in hun telefoons. De software is er niet mee opgelost, maar in iedergeval wel de accuduur. Ik ben erg vaak onderweg dus dan is een zuinig modem wel een prioriteit.