Epox 8Kta3+ boot niet meer vanaf RAID

Pagina: 1
Acties:

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

Topicstarter
he guys!
normaal gesproken heb ik mijn 2 hd's (een 30 gig Seagate, en een 40 gig MAXTOR) aan de onboard-HPT370 RAID controller hangen, en boot ik ook vanaf deze schijven.

als ik de pc aanzet krijg ik ff de VGA bios,
het opstartscherm met de BIOS gegevens,
en daarna de RAID-bios, met een melding dat ik met ALT-H in de RAID bios kan komen.

Gister ff m'n kast verplaatst,
zet de PC weer aan, VGA-bios, bios, BOOT DISK FAILURE!!
RAID controller werkt dus niet meer!
maar in Windows ziet hij de controller gewoon zitten, zonder probs!
dus nu m'n schijven weer aan de gewone IDE poorten hangen, draai zonder problemen,
maar ja, daar koop je zo'n bord niet voor!!

iemand enig idee??

heb support@epox.nl al gemailt, zeiden dat ik bios ff leeg moest maken, was het dus ook niet.
:?

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je één van de twee BIOS defaults opgehaald, bewust of onbewust. Een daar van heeft de HPT denk ik uitstaan in de BIOS.

Onder Windows wordt hij dan gewoon wel gezien door de driver. Ik heb me daar ook eens een keer zot naar gezocht.
"Hoe KAN dat nou..." :+

(Hier een KT7-RAID)

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 11:45

me1299

$ondertitel

Ik heb een Abit Kt-7 raid, en als ik m'n dvd speler op m'n raid controller gooi krijg ik hem ook niet aan de praat, alleen hd wel omdat ik er van boot ofzo.

Weet iemand daar toevallig een oplossing voor?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• BadMotha

BadMotha

be creative!

Topicstarter
HPT-370 staat gewoon geselecteerd bij
JPT370 or SCSI card boot, by default,
dus dat is het ook niet.
voordat ik de PC verplaatste, werkte het gewoon!
......?

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Verwijderd

Niet bij boot devices, maar bij de peripherals. Waar de seriele poorten, printerpoort, flop en ata100 staan.

En eh, de KT7 serie met de nieuwe BIOS'sen ondersteunen alleen HD's op de HPT controller. Als je persé anders wilt, zul je wat oudere BIOS versies moeten proberen.

(WZ, YP, YH etc...)

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 11:45

me1299

$ondertitel

Op woensdag 29 augustus 2001 00:49 schreef Hooi het volgende:
Niet bij boot devices, maar bij de peripherals. Waar de seriele poorten, printerpoort, flop en ata100 staan.

En eh, de KT7 serie met de nieuwe BIOS'sen ondersteunen alleen HD's op de HPT controller. Als je persé anders wilt, zul je wat oudere BIOS versies moeten proberen.

(WZ, YP, YH etc...)
Lekker lame is dat ;(

Waarom dat dan?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

? Wie is er hier lame.?

• BadMotha

BadMotha

be creative!

Topicstarter
Op woensdag 29 augustus 2001 00:49 schreef Hooi het volgende:

(WZ, YP, YH etc...)
tja, die optie zit niet in de bios van mijn mobo (8KTA3+)
en daar draait deze topic om...

• BadMotha

BadMotha

be creative!

Topicstarter
was dus gewoon een hardware defect, guys!
'k met met leverancier gemaild, en aangezien dit al met 2e epox was, heb ik geregeld dat ik nu een I-will kk266-r krijg!! perfecte service bij www.space-promotion.nl

>:)

Pagina: 1