Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-05 16:55
Mijn vraag
Goedenavond forumleden, mijn moeder gebruikt een iPhone 11 met een ghost touch probleem wat ik zelf ook gezien heb. Op het moment dat het gebeurt probeert het toestel rechtsboven te blijven drukken, terwijl er geen vinger op het scherm drukt of op een totaal andere plek drukt. Ik heb contact opgenomen met Apple en zij geven aan dat alleen aanbieden ter reparatie mogelijk is en daar kosten aan verbonden zijn, omdat het toestel 2,5 jaar oud is. Zijn er verdere stappen die ik kan ondernemen? Kan ik redeneren bij de verkoper dat het om een ondeugdelijk product gaat? Het lijkt mij niet dat het normaal is dat een touchscreen na 2,5 jaar stopt met werken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
iOS 15.7
iOS 16
iOS 16.1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het toestel schoongemaakt, het toestel meerdere keren herstart en een geforceerde herstart gedaan. Ook heb ik zoals hierboven gemeld contact opgenomen met de klantenservice van Apple.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:04
Je zit gewoon buiten de garantie, en hebt geen Apple care, dus zit je vast aan het aanbieden ter reparatie en dan wordt het hopelijk opgelost. Je zult niet hard kunnen maken dat er wereldwijd een probleem is dus terugroep actie of iets verwacht ik, en ook niet dat het toestel nooit gevallen is of gestoten waardoor er inwendig iets beschadigd is, dus sta je schaakmat.

Alternatief voor reparatie, overweeg het toestel in te ruilen bij Apple dat je bijbetaald voor een nieuwe en dan gelijk 5 jaar Apple Care er op?
Edit, blijkbaar is Apple Care voor iPhone stuk korter dan ik mij dacht te herinneren. Dank voor de correctie @Mr.ZeroNull!

[ Voor 11% gewijzigd door swhnld op 02-11-2022 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-03 11:08
swhnld schreef op woensdag 2 november 2022 @ 09:07:

Alternatief voor reparatie, overweeg het toestel in te ruilen bij Apple dat je bijbetaald voor een nieuwe en dan gelijk 5 jaar Apple Care er op?
Als je niet weet waar je het over hebt, zeg het dan niet. AppleCare+ is maar maximaal 2 jaar beschikbaar.

Andere vraag aan topicstarter. Was dit vanaf het begin al en waar komt het toestel vandaan. Deze klachten komen vaak voor bij een vervangen scherm (van niet originele kwaliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-05 16:55
Het toestel is helemaal origineel en nog nooit gevallen. Het probleem is een maand geleden begonnen. Ik heb het toestel gekocht bij een KPN-winkel in februari 2020.